رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس خبر داد:

افزایش تعداد اعضای علی‌البدل شوراهای شهر و روستا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از افزایش تعداد اعضای علی‌البدل شوراهای شهر و روستا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از افزایش تعداد اعضای علی‌البدل شوراهای شهر و روستا خ۱۰۲۸۶۲_origبر داد.

امیر خجسته درتشریح دستور کار امروز سه‌شنبه (۳۰ تیر ) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس،‌ افزود:‌ بر اساس دستور کار امروز کمیسیون تعداد اعضای علی‌البدل شوراهای شهر و روستا افزایش یافت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:‌ به جهت تقویت جایگاه‌های شوراها و پیشگیری از اخلال در عملکرد آنها و به دنبال کاهش اعضای اصلی شوراها مقرر گردید تا تعداد اعضای علی‌البدل شوراها به تناسب جمعیت شهرها به تعداد یک تا سه نفر افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد:‌ بر این اساس شهرهای با ۵۰ هزار جمعیت ، ۵ نفر اصلی و ۲ نفر علی‌البدل که اکنون به سه نفر علی‌البدل تبدیل شده‌اند شهرهایی با جمعیت ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر ۷ نفر اصلی و سه نفر علی‌البدل بودند که ۵ نفر جمعیت علی‌البدل شده‌اند و شهرهایی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر ۹ نفر اصلی و ۵ نفر علی‌البدل بودند که ۶ نفر علی‌البدل شده‌اند و شهرهایی نیز با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر و یک میلیون نفر تا دو میلیون نفر  تغییری نداشتند و شهرهای بیش از ۲ میلیون نفر ۱۰ نفر اصلی و ۹ نفر علی‌البدل که تبدیل به ۹ نفر علی‌البدل شده‌اند و در نهایت شهر تهران با ۲۱ نفر عضو اصلی و ۱۱ نفر علی‌البدل داشته که ۱۴ علی‌البدل شده است.

وی ضمن تسلیت نسبت به از دست رفتن جان تعدادی از هم‌وطنان در جریان سیل و توفان اخیر در تهران و چند استان کشور،‌ یادآور شد:‌ بر این اساس به جمعی از اعضای کمیسیون شوراها ماموریت داده شد تا با بررسی دقیق موضوع گزارشی در این خصوص تهیه و به کمیسیون شوراها ارایه دهد و لذا سازمان مدیریت بحران و سازمان هواشناسی باید در حوزه هشدار سریع حوادث دراین خصوص پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت:‌ قرار بود وزیر کشور نیز درکمیسیون حضور یابد که قرار شد این نشست به جلسه بعد موکول شود.

/خانه ملت

Share