در بازدید سلطان بن سلیم از منطقه آزاد انزلی مطرح شد :

اعلام آمادگی برای واگذاری پستهای اسکله مجتمع بندری کاسپین به منطقه آزاد جبل علی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی سازمان متبوع خود را برای واگذاری پستهای اسکله مجتمع بندری کاسپین به سرمایه گذاران من جمله منطقه آزاد جبل علی به صورت مشارکتی و یا در قالب BOT اعلام کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سلطان بن سلیم رئیس منطقه آزاد جبل علی دبی در رأس هیأت اقتصادی با همراهی اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از منطقه آزاد انزلی بازدید و در خصوص توسعه همکاریهای اقتصادی را با مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان به مذاکره پرداخت .

wt6ejkspرضا مسرور در این دیدار به بیان موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد انزلی در ایران و دریای خزر پرداخت و با بیان اینکه این منطقه در مسیر کریدور شمال جنوب قرار گرفته خواستار توسعه همکاریها در زمینه ترانزیت کالا در مسیر تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر شدو پیشنهاد کرد که منطقه آزاد جبل علی واردات آهن آلات و گندم این منطقه را از کشورهای قزاقستان و روسیه از طریق منطقه آزاد انزلی انجام دهد چراکه مسیر انزلی بسیار مقرون به صرفه تر از مسیرهای فعلی است.

وی مسیر نوستراک را کوتاهتر و با هزینه کمتر نسبت به مسیر ترانزیتی موجود میان آسیا و اروپا اعلام کرد و گفت: به منظور بالابردن ظرفیتهای حمل ونقل در کریدور شمال جنوب، علاوه بر پروژه در حال احداث اتصال این منطقه به خط ریلی اصلی ایران ، سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت مجتمع بندری کاسپین است که در مرحله نهایی با ۲۲ پست اسکله ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالا را در هر شیفت کاری خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی سازمان متبوع خود را برای واگذاری پستهای اسکله مجتمع بندری کاسپین به سرمایه گذاران من جمله منطقه آزاد جبل علی به صورت مشارکتی و یا در قالب BOT اعلام کرد و افزود: مجتمع بندری کاسپین بزرگترین بندر ایران در دریای خزر است و در بازدید امسال رییس جمهور محترم کشور از مجتمع بندری کاسپین ، ایشان بر تبدیل این منطقه به هاب ترانزیتی کشورهای حاشیه دریای خزر، بیانگر جایگاه آن در معادلات اقتصادی بین المللی است.

مهندس مسرور به تبیین طرح پیشنهادی خود در خصوص تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر پرداخت و تأکید نمود: با بهره گیری از ظرفیتهای بورس کالای منطقه، فعال سازی کریدور شمال جنوب و تکمیل زیرساختهای مختلف بدنبال تبدیل شدن به مرکز داد و ستد کشورهای CIS هستیم و کشور امارات متحده عربی  و منطقه آزاد جبل علی می تواند از طریق منطقه آزاد انزلی اقدام به صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر نماید.

در ادامه سلطان بن سلیم رئیس منطقه آزاد جبل علی دبی کشور امارات متحده عربی با بیان اینکه تحت تأثیر ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی به قرار گرفته ام تصریح کرد: ظرفیتهای مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی بسیار قابل توجه است.

وی بندر کاسپین را بندری با موقعیت استرتژیک در دریای خزر دانست و با بیان اینکه در سالهای گذشته همکاریهای خوبی با مناطق آزاد کیش و قشم داشته ایم اظهار امیدواری کرد که این مراودات با منطقه آزاد انزلی با توجه به پتانسیل های این منطقه در دریای خزر گسترش یابد.

گفتنی است در جریان این بازدید مهندس مسرور خواستار سهولت ثبت شرکت صرافی برای اشخاص ایرانی در منطقه آزاد جبل علی شد که رییس منطقه آزاد جبل علی در خصوص تسریع در این امر و رفع مشکلات موجود قول مساعد داد.

در این دیدار علاوه بر رئیس منطقه آزاد جبل علی، معاونین و مدیران این منطقه آزاد، معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهمراه معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند.

بازدید مجتمع بندری کاسپین، فاز تجارت و گردشگری منطقه، مجموعه طرح ساحلی و برج مسکونی طاووس از دیگر بخشهای این بازدید یک روزه از منطقه آزاد انزلی بود.

Share