جعفرزاده سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس

از فرهنگ جامعه ایثارگری غفلت شده/حیثیت اجتماعی ایثارگران نباید خدشه‌دار شود/ضرورت توجه به الزامات اجرایی برنامه‌های ایثارگران در برنامه ششم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با انتقاد از اینکه حوزه فرهنگ جامعه ایثارگری مورد غفلت واقع شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه، الزامات اجرایی برنامه‌های مربوط به ایثارگران باید مورد توجه واقع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با انتقاد از اینکه حوزه فرهنگ جامعه ایثارگری مورد غفلت واقع شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه، الزامات اجرایی برنامه‌های مربوط به ایثارگران باید مورد توجه واقع شود.
jafar7785غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، در واکنش به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری و با اشاره به بند ۴۷ آن مبنی بر اولویت دادن به ایثارگران، گفت: در برنامه پنجم توسعه سیاست های مربوط به ایثارگران ضمانت اجرایی نداشت، البته مواردی هم به حدی با افراط اجرا شد که به ایثارگران ضربه زد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نحوه کار در حوزه ایثارگری باید طوری باشد که حیثیت اجتماعی این قشر خدشه‌دار نشود، در واقع توجه به مبانی ارزشی سبب تثبیت شخصیت ایثارگران می شود، بدین معنی که نگاه معنوی بیش از نگاه مادی باید حفظ شود چراکه این فرهنگ دست به دست و نسل به نسل باید انتقال پیدا کند.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیداتی برای انتقال فرهنگ ایثارگری، افزود: این موضوع بنا به دلایل مختلف در سنوات بعد از جنگ مورد غفلت قرار گرفته است، بنابراین راهکارهای که در نقشه راه قانون جامع ایثارگری دیده می‌شود در برنامه ششم توسعه باید مصداق عملی پیدا کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه برنامه پنجم توسعه قوی تر از ۴ برنامه قبلی بوده است، گفت: اجرای نادرست سیاست های مربوط به ایثارگران در برنامه پنجم توسعه سبب بروز مشکل و زیر سوال بردن موقعیت اجتماعی ایثارگران شد به این معنی که مباحث درمانی، معافیت فرزندان و نوه‌های شهدا و ایثارگران یا ظرفیت‌های دانشگاهی شفاف سازی نشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه برنامه ششم توسعه باید ضمانت اجرایی داشته باشد، گفت: در برنامه ششم توسعه نباید به حیثیت اجتماعی ایثارگران خدشه ای وارد شود، همچنین برنامه های ایثارگران فقط کتابت نشود بلکه موارد قانونی اجرا شود، همچنین سمت و سوی برنامه‌ها باید مبانی ارزشی، انقلابی و فرهنگ ولایی باشد تا فرهنگ ایثارگران به نسل های بعد انتقال یابد.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الزامات باید در برنامه ششم لحاظ شود، تاکید کرد: حوزه فرهنگ جامعه ایثارگری مورد غفلت واقع شده است، وقعیت آن است که اگر امروزه اقتصاد مقاومتی ضعیف است، اختلافات بی ‌مورد در کشور عنوان می شود و درگیری و تنش بین مسئولان است و اختلاس‌های مالی بروز و ظهور یافته اند به خاطر عدم ترویج و نشر فرهنگ جامعه ایثارگری است.

سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه هفته گذشته و توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است وبند ۴۷ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه عبارت است از اولویت دادن به ایثارگران انقلاب اسلامی در تسهیلات مالی و فرصت‌ها و امکانات و مسؤولیت‌های دولتی در صحنه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی.

/خانه ملت

Share