لاهوتی در نطق میان دستور

از زحمات تیم مذاکره کننده تشکر می کنم/مطالبات چایکاران پرداخت نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لاهوتی گفت: وظیفه خود می دانم از زحمات و تلاش های دکتر روحانی رئیس جمهور و دکتر ظریف وزیر امور خارجه و دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و دکتر عراقچی و همه تیم مذاکره کننده قدردانی و تشکر نمایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به نطق میان دستور خود پرداخت که متن کامل آن بدین شرح است:

lahooti832535ابتدا وظیفه خود می دانم از زحمات و تلاش های دکتر روحانی رئیس جمهور و دکتر ظریف وزیر امور خارجه و دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و دکتر عراقچی و همه تیم مذاکره کننده قدردانی و تشکر نمایم.

نتیجه اولیه این زحمت همان شورای امنیتی است که به دلیل داشتن علم هسته ای کشورمان را تحریم کرده بودند که در جلسه دیروز خود برای اولین بار ما را به رسمیت می شناسند و کلیه تحریم ها را لغو می نمایند، فراموش نمی کنیم اینها همانهایی بودند که حاضر بودند تمام پیچ و مهره های تأسیسات ما را نابود کنند.

در خصوص مذاکرات و توافق هسته ای ذکر چند نکته ضروری است.

اول اینکه تمامی موفقیت های حاصله توسط سرداران هسته ای را مدیون خون شهدای هسته ای و رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

دوم اینکه نمایندگان مجلس در انجام فرآیند توافق، تمامی خطوط قرمز را کنترل و نظارت خواهند کرد.

سوم غربی ها شک نکنند در صورت به هم خوردن توافق آنکه ضرر خواهد کرد غرب است نه ایران و آن موقع کنترل هسته ای ایران برای تمامی دنیا غیر ممکن خواهد بود.

در مورد مسایل حوزه انتخابیه خود نیز باید عنوان کنم، مطالبات مربوط به چایکاران از ۶۴ میلیارد تومان به حدود ۴۰ میلیارد تومان رسیده که البته هنوز دولت به کشاورزان بدهکار است؛ پرداخت عملیات زراعی هم متوقف شده است که باید به آقای دکتر نوبخت گفت که دراین صورت باغات باز هم مخروبه و باز هم کشاورز انگیزه برای آباد کردن باغ خود را نخواهد داشت.

به وزیر نیرو نیز بارها گفته‌ام استان گیلان روزگاری ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی داشت، اما تا ۱۰ روز قبل گرفتار خشکسالی بود، با وجود این‌که احداث ۱۱ سد پلاستیکی تایید شده است ولی معلوم نیست چرا این پروژه‌ها اجرایی نمی‌شود.

آقای چیت چیان در ملاقات حضوری عرض کرد صنعت برق مردم را برطرف کنید الحمدلله دولت هم که نرخ برق را به اندازه کافی بالا برده دیگر ضعف برق معنی ندارد.

آقای حجتی موضوع تعرفه واردات ابریشم را حل نفرمودید برادر عزیز من بارها خدمت شما عرض کردم دست یک عده آدم های صاحب منافع را قطع کنید بگذارید این تولید در کشور تولید شود مگر کل هزار تن نخ ابریشم در داخل کشور تولید نمی شد چطور شد به زیر یکصد تن رسید.

بارندگی‌های اخیر موجب خسارت دیدن برنج‌کاران گیلانی شده است و باید پرداخت حق بیمه کشاورزان توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد

آقای آخوندی در این چند روز تعطیلات امکان عبور از شهر وجود نداشت سرعت در کار فقط و فقط مشکل مدیریتی است.

بیمارستان ۱۲۲ تختخوابی لنگرود که از چند محل اعتبار دارد که عنایت وزیر بهداشت را می‌طلبد.

دکتر جانباز! موضوع آب آشامیدنی سنتی از شهر لنگرود و آب رسانی به شهر اطاقور و روستاهای بخش در حال انجام است ولی در گیلان باشی اما آب آشامیدنی نداشته باشی قابل قبول نیست.

همکاران محترم چند وقت پیش وزیر را زیر سوال بردیم به جهت مشکلات فرهنگیان خدا را شکر به این جمع بندی رسیدیم وزیر مقصر نیست ما باید برای حل مشکل این وزارتخانه یاری نماییم نباید موضوع را فراموش کنیم.

بی عدالتی در پرداخت حقوق فرهنگیان، حل مشکل حق التدریسی ها و پیش دبستانی ها باید تعیین تکلیف شود امیدوارم قبل پایان مجلس نهم این مشکلات رفع شود.

/خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share