علیرضا جهانبخش:

از آلکمار هلند پیشنهاد جدی دارم،طی ۱۰روز آینده تصمیم قطعی خود را خواهم گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بال راست ملی پوش نایمخن هلند می‌گوید که ‌یک سال دیگر با این تیم هلندی قرارداد دارد و علاوه بر این پیشنهاد جدی از باشگاه آلکمار به او شده است.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بال راست ملی پوش نایمخن هلند می‌گوید که ‌یک سال دیگر با این تیم هلندی قرارداد دارد و علاوه بر این پیشنهاد جدی از باشگاه آلکمار به او شده است.‌

jahanbakhsh86علیرضا جهانبخش در ارتباط با مسایل مختلفی همچون رد پیشنهاد جدی برایتون انگلیس، پیشنهاد سلتیک اسکاتلند، پیشنهادهایی که از سایر باشگاه‌های اروپایی، آمریکایی و روسی به ویژه پیشنهاد‌هایش از آیندهوون و آلکمار هلند، پایان روند مصدومیتش، جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران و نیز شرایط پیش‌روی تیم المپیک برای صعود به المپیک ۲۰۱۶ ریو صحبت کرد که در ادامه آن را می‌خوانید.

* پیشنهادهای متعددی در طی چند روز اخیر برای فصل بعد به شما شده بود که یکی از آنها پیشنهاد برایتون بود که توسطتان رد شد. این مساله چه علتی داشت؟

پیشنهاد برایتون به من بسیار جدی بود. آنها چندین بار با خودم و باشگاه مربوطه صحبت کردند. آنها می خواستند که این اتفاق خیلی زود رخ دهد و من به انگلیس رفتم و از امکانات و شرایط این باشگاه دیدن کردم. یکی از دلایل رد کردن پیشنهاد آنها این بود که می‌خواستند هر‌ چه‌ سریع‌تر به آنها جواب بدهم. هر چند آنها به دنبال کار هستند و با من صحبت کرده‌اند که اگر نظرم عوض شد با آنها صحبت کنم.

* مسائل دیگری نیز در‌ رابطه با این پیشنهاد مطرح شده بود مبنی بر این که گویا منطبق نبودن شرایط فیزیکی رقابت‌های باشگاهی انگلیس با شرایط فیزیکی خودت و مشورت‌هایی که با کا‌ر‌لوس کی‌روش داشته‌ای از عوامل رد پیشنهاد برایتون بوده است.

من تنها از نظر فنی از کی‌روش سوال پرسیدم و او به من گفت که چمپیونزشیپ انگلیس فیزیکی است. سرمربی تیم ‌ملی تنها نظرش را راجع‌ به رقابت‌های این لیگ به من گوش زد کرد. فیزیکی بودن این رقابت‌ها برای من خیلی هم مهم نیست، چرا که باید در هر لیگی که بازی می‌کنم خودم را با شرایط آنها وفق دهم. اصلی‌ترین دلیل رد این پیشنهاد این بود که آنها می خواستند خیلی سریع‌تر به آنها پاسخ بدهم. شاید اگر دو، سه هفته‌ به من وقت می‌دادند نظرم تغییر می‌کرد.

* پیشنهادهای دیگری نیز برای فصل بعد شده است. رسانه‌ها از تیم‌هایی همچون سلتیک و برخی تیم‌های از باشگاه‌های آمریکا و روسیه نام می‌برند.

پیشنهاد سلتیک به من رسمی نبود و تنها در رسانه‌ها مطرح شد، اما پیشنهادهایی از آمریکا، روسیه، چین و حوزه خلیج فارس داشتم، اما اصلا دوست ندارم به این پیشنهادها فکر کنم.

* علاوه بر این پیشنهادها نام تیم‌های همچون آیندهوون و آلکمار هلند به چشم می خورد.

پیشنهاد آیندهوون جدی نبود و تنها صحبت‌های در این زمینه صحبت شد، اما آلکمار پیشنهاد جدی‌تری به من ارائه کرده است. هر چند پیشنهادهایی از آژاکس و فاینورد هم شده است. اما این پیشنهادها چندان جدی نبود و تنها صحبت‌هایی در این زمینه مطرح شده بود. به‌ هر‌ حال فعلا جدی‌ترین پیشنهاد در لیگ هلند مربوط به آلکمار است. هر چند فصل نقل و انتقالات در هلند آرام است و از جولای شروع شده و تا آگوست ادامه خواهد داشت.

* به‌ هر‌ حال با توجه به زمان پیش‌روی تو، تصمیم قطعی‌ات را برای انتخاب تیم باشگاهی فصل آینده‌ کی خواهی گرفت؟

هر چند تاکنون تیم‌هایی پیشنهادهای خود را ارائه کرده‌اند اما فکر کنم طی ۱۰ تا ۱۴ روز آینده تصمیم قطعی خود را خواهم گرفت. من چهارشنبه به هلند باز می‌گردم تا شرایط خود را دنبال کنم.

* امروز سایت باشگاه نایمخن نیز خبری مبنی بر این که تو به تمرینات این تیم باز خواهی گشت مخابره کرده است. آنها عنوان کرده‌اند که با توجه به پایان یافتن مصدومیت علیرضا او به تمرینات تیم نایمخن باز می‌گردد.

همان طور که من گفتم چهارشنبه به هلند باز خواهم گرفت. به‌ هر‌ حال من یک سال دیگر با این تیم قرارداد دارم. امکان دارد که کار خود را با این تیم در فصل بعد ادامه دهم. جدایی من از نایمخن قطعی نیست و احتمال دارد که فصل بعد نیز در این تیم بازی کنم. مگر این که پیشنهاد بهتری طی روزهای آینده به من ارائه شود و پس از بررسی‌های صورت گرفته تصمیم جدیدی اتخاذ کنم.

* درباره مصدومیتت نیز توضیح می دهی؟ گویا روند درمانت کامل شده است و طی روزهای آینده تمرینات جدی‌ات را دنبال می‌کنی.

مصدومیت من روز به روز بهتر می‌شود. قبل از جام ملت‌های آسیا از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده بودم، چرا که فشار بسیار زیادی به روی پایم آمده بود، ولی هم اکنون شرایط با گذشت زمان بسیار بهتر شده است و با ریکاوری‌هایی که انجام می‌دهم ۱۰ روز دیگر با قطعیت کامل باز خواهم گشت.

* درباره تیم ملی نیز صحبت کنیم. با توجه به مصدومیتت نتوانستی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران را در اردوها و دیدارهای مقابل ازبکستان و ترکمنستان همراهی کنی اما تیم ‌ملی بسیار جوان شده و بسیار پوست انداخته است. نظرت در این باره چیست؟

جوانگرایی در تیم ‌ملی بسیار مثبت است. بازیکنان جوان می‌توانند در کنار بازیکنان با تجربه از این فرصت استفاده کنند. آنها علاوه بر رقابت با یکدیگر می‌توانند از تجربه بازیکنان با تجربه تیم ‌ملی بهره ببرند. تیم ‌ملی به این سمت می‌رود که جوان شود و بازیکنان جدیدی به تیم ‌ملی اضافه شده‌اند. هر چند که این موضوع مزیت و ضررهایی نیز خواهد داشت. مزیت این مساله این است که تیم ‌ملی جوان شده و در چند سال آینده تیمی با تجربه خواهد شد و ضرر آن نیز این است که جوانگرایی در تیم ‌ملی زمان می‌برد و نیاز به هماهنگی است بنا‌بر‌این ممکن است نتایج را تحت تاثیر قرار دهد.

* شرایط حال حاضر تیم المپیک چگونه ارزیابی می‌کنی. با توجه به مسائل پیش‌رو ارزیابی‌ شما از مسیر ایران برای صعود به المپیک ۲۰۱۶ ریو چیست؟

من یک اردو در خدمت تیم المپیک بوده‌ام. ما تیمی هستیم که بازیکنان آن در تلاش برای موفقیت هستند و کادرفنی نیز کوشش می‌کند از نظر فنی آنچه را که می‌خواهد به بازیکنان منتقل کند. هم اکنون چند بازیکنان ما به تیم ‌ملی اضافه شده‌اند. اردوهای تیم ‌ملی المپیک نیز شروع شده و به امید خدا شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که بتوانیم به نحو مطلوب کار را دنبال کنیم.

مردم با توجه به عدم کامیابی تیم ‌ملی در صعود ۴۰ ساله به المپیک نسبت به این موضوع بسیار حساس شده‌اند. ما تمام تلاشمان را برای صعود خواهیم کرد. تیم ‌ملی امید ایران نسل‌های بسیار خوبی را داشته که از صعود به المپیک آن هم به دلایل مختلف ناکام مانده است، ولی ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا در المپیک صعود و دل مردم را شاد کنیم.

/ایسنا

Share