استاندار گيلان در ديدار با جانشين دبيركل ستاد كنگره شهداي روحاني كشور خبرداد

اختصاص ۱۵۲ میلیون تومان برای ۱۵۲ شهید روحانی گیلان/از افتخارات گیلان داشتن شهدای روحانی برجسته در کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در دیدار با جانشین دبیرکل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور گفت: از افتخارات گیلان داشتن شهدای روحانی برجسته در کشور است واستانداری در جهت شناساندن این شهدا آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در دیدار با جانشین دبیرکل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور گفت: از افتخارات گیلان داشتن شهدای روحانی برجسته در کشور است واستانداری در جهت شناساندن این شهدا آمادگی کامل دارد.

jpg4274محمد علی نجفی با اشاره به شهدای شاخص روحانی گیلان افزود: میرزا کوچک ، سید یونس رودباری و آیت ا… احسانبخش در سخت ترین شرایط به مبارزه با مستکبرین زمان خود پرداختند و در کشوربه عنوان الگوهای روحانی مبارز  شخصیت بارزی دارند.

 وی به ضرورت استفاده از تمامی فرصت ها در برگزاری باشکوه کنگره شهدای روحانی استان تأکید و خاطرنشان کرد: مدیران در استانداری و فرمانداریها موظف هستند زمینه تحقق برگزاری با شکوه کنگره استانی شهدای روحانی را فراهم و تا در  اجلاسیه کشوری سال ۹۵ گیلان سهم بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شناسایی ۱۵۲ شهید روحانی در استان نشان از فرهنگ غنی دینی واسلامی این خطه دلاور پرور است گفت :از افتخارات گیلان داشتن شهدای روحانی برجسته در کشور است واستانداری در جهت شناساندن این شهدا آمادگی کامل دارد.

در این نشست که سردارعبداله پور فرمانده سپاه استان و جمعی از مسئولین برگزاری کنگره شهدای روحانی  حضور داشتند جانشین دبیرکل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری کنگره های شهدای روحانی در سطح کشور گفت: مدت ۱۴ سال است مطالعات و شناسایی شهدا روحانی آغاز شده است و دانشنامه و دائره المعارف روحانیت در حال بررسی و تدوین است.

یحیی عقیلی با اشاره به نقش استانها و تولید محصولات از سوی آنان اشاره و افزود: در ۲۷ استان کنگره برگزار شده است و در سال ۹۵ اجلاسیه کشوری برگزار خواهد شد.

وی   افزود : جمع آوری آثار شهدا روحانی ، دسته بندی ومرتب کردن آثار واطلاعات جمع آوری شده مربوط به هر شهید و انجام مراحل گوناگون تدوین وانتقال به رایانه به صورت یک برنامه مدون برای استفاده در برنامه های مختلفی که در جهت نشر فرهنگ ایثار وشهادت برگزار می شود ، بر پایی نمایشگاهها و برنامه های فرهنگی درمناطق مختلف کشور و ارائه آمار دقیق شهدای روحانی با توجه به فقدان آمار دقیق ایثارگران روحانی از وظایف این ستاد است .

در پایان این نشست دکتر نجفی مبلغ یکصد و پنجاه و دو میلیون تومان به تعداد شهدای روحانی استان برای برگزاری کنگره شهدای روحانی استان اختصاص داد.

Share