انتقاد شدید از منابع طبیعی در نشست هم اندیشی شهرداری:

بودجه ساماندهی رودخانه های رشت به سازمان آب و منطقه ای استان اختصاص یافته است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید محمدعلی ثابت قدم مشکل اصلی انجام نگرفتن برنامه های شهر را اقتصاد و منابع مالی است زیرا حتی اگر بهترین طرح ها را داشته باشیم و منابع مالی کافی نداشته باشیم هیچ سودی نخواهد داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست هم اندیشی در خصوص برنامه های شهرداری رشت در مورد ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت عصر امروز در سالن جلسات برج ساعت شهرداری رشت برگزار شد.

photo_2015-07-23_22-11-07به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,فرانک پیشگر عضو شورای شهر رشت در این نشست گفت: دغدغه ما در همه حوزه ها نبود علم و تکنولوژی نیست بلکه عدم ثبات مدیریتی و نبود یک سیستم یکپارچه شهری است.
وی اظهار کرد: برای کارهای بزرگ نیازمند عزم محکم و قوی هستیم که امیدوارم هماهنگی های لازم برای رفع مشکلات محیط زیستی صورت گیرد.

آیا نباید برای تصفیه خانه سروان فضای اندکی اختصاص داده شود؟

سید رضا موسوی روزان عضو دیگر شورای شهر رشت با بیان اینکه به فرموده امام علی (ع) وقتی از آرا و نظرات ،به خوبی استفاده شود میزان خطاهای انسان کم می شود گفت: بنده از همه عزیزان برای برگزای چنین نشستی تشکر می کنم.
وی افزود: وظیفه مدیر برای ثبات خود تغییر در سازمان است و مدیر باید به سمت پویایی حرکت کند.
موسوی روزان تصریح کرد: هیچکس با راه آهن مخالف نیست اما وقتی فضای وسیعی را در اختیار راه آهن می گذاریم آیا نباید برای تصفیه خانه سروان فضای اندکی اختصاص دهیم؟آیا باید مدت زیادی از موضوع بگذرد تا جایی که بودجه ای که شورا مصوب کرده و شهرداری خواستار انجام پروژه است به پروژه ی دیگر اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه زمان زیادی را از دست داده ایم عنوان کرد: از گذشته افتخارات زیادی به ماندگار مانده اما ما نیز باید برای آیندگان چیزی باقی بگذاریم که امیدوار با پیگیری های مجدانه شهردار رشت و همچنین همه افراد قدم های مثبتی برداشته شود.

بودجه ساماندهی رودخانه های رشت به سازمان آب و منطقه ای استان اختصاص یافته است

سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت با بیان اینکه ۷۵ درصد استان گیلان جنگلی است اظهار کرد: به دلیل وسعت کم سکونی و تعداد جمعیت زیاد استان گیلان شهرها بخصوص شهر مرکزی رشت دچار آسیب های جدی می شود که یکی از این آسیب ها بحث زباله است که در هنگام تعطیلات به دلیل حضور گردشگران افزایش چشمگیری می یابد.
وی افزود: حجم زباله ها و عدم امحاء درست آنها در حقیقیت نعمت ما را به نقمت تبدیل کرده است و از محیط هایی که می توانند آوردگاه های اقتصادی باشند زیان های زیادی می بینیم.
شهردار رشت در خصوص دلیل تشکیل این نشست هم اندیشی گفت: پس از سفر رییس جمهور به استان گیلان و اعلام پرداخت مبالغی به شهر رشت جهت ساماندهی دو رود گوهر رود و زرجوب ،در کمال تعجب بودجه آن به سازمان آب و منطقه ای استان اختصاص یافت.
سید محمدعلی ثابت قدم مشکل اصلی انجام نگرفتن برنامه های شهر را اقتصاد و منابع مالی داشنت و گفت: حتی اگر بهترین طرح ها را داشته باشیم و منابع مالی کافی نداشته باشیم هیچ سودی نخواهد داشت.
وی گفت: جنگ قدرت برای اینکه بودجه به کدام سازمان می رود درست نیست و هر ارگان باید فعالیت خود را انجام دهد.
ثابت قدم در ادامه گفت: در استان استراتژی درستی برای فعالیت ها وجود ندارد و امیدواریم دولت به برنامه هایی که شهرداری تعیین کرده است کمک کند.
ثابت قدم در پایان اظهار کرد: ما در هیچ زمینه ای نیاز به کارشناس های خارجی نداریم و کارشناس های داخلی خوبیی داریم.

Share