پس از بازدید اعضای شورا

آیا این عمارت صدو پنجاه ساله خانه مشروطه رشت می شود؟+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای، از یک عمارت صد و پنجاه ساله در بافت قدیمی رشتر نزدیکی مسجد صفی و مسجد گلشن ، به منظور ایجاد موزه و خانه مشروطه دیدن کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، از یک عمارت صد و پنجاه ساله در بافت قدیمی رشتر نزدیکی مسجد صفی و مسجد گلشن ، به منظور ایجاد موزه و خانه مشروطه دیدن کردند.

SG207424_resizeنیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر این مکان را برای ایجاد موزه و خانه مشروطه رشت مناسب دانسته و توضیح داد: این مکان مانند مسجد گلشن و مسجد صفی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

وی افزود: وجود این مکان در بافت قدیمی شهر و  نزدیک بازار، موجب می شود شهروندان و گردشگران دسترسی اسانی داشته باشند.

نیکومنش تاکید کرد: این مکان، همه ی شرایط لازم برای ایجاد خانه مشروطه را دارد و در صورت توافق اعضای کمیسیون نسبت به خرید این ملک از مالک، اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا اضافه کرد: طبق توافق اولیه با مالک حقیقی این ملک مقرر گردید که این مکان با ملک دیگری از املاک شهرداری معاوضه گردد .

وی مساحت کل عمارت را با دو خانه مجاور در سمت چپ و پشت عمارت اصلی که جزء همین ملک میباشد؛ حدود هزار متر اعلام کرد و افزود : دو خانه مجزا در کنار و پشت این عمارت زیبا و ارزشمند نیز برای ایجاد اتاقهای اداری و سایر ملزومات خانه مشروطه  مناسب می باشد.

نیکومنش در پایان ابراز امیدواری کرد؛ بزودی خانه مشروطه رشت راه اندازی شود.

Share