از گوشه کنار سیاست گیلان: تندیسی که استاندار گیلان دریافت کرد

۹ دوره شفتی‌ها به فومنی‌ها رای دادند برای یک دور فومنی‌ها به شفتی‌ها رای بدهند/از خیابان استقلال استانبول تا علم‌الهدی رشت/مسافرکشی آقای رییس با خودروی دانشگاه/آقای شهردار لطفا دستور ایجاد چاله در خیابان‌ها را صادر کنید/ماجرای سورپرایز سرپرست در روز معارفه شهردار

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

۹ دوره شفتی ها به فومنی ها رای دادند برای یک دور هم که شده فومنی ها به شفتی ها رای بدهند

IMG_1570سید تقی موسویان شهردار سابق انزلی و یکی از گزینه های نامزدی در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه فومن وشفت در یک مصاحبه تفصیلی با صبح فومن اظهارات جالبی مطرح کرده است.

وی در خصوص حضور خود در انتخابات پیش رو می گوید:حضور در انتخابات واجب و وظیفه ماست،بنده مقلد حضرت امام (ره) بوده و هستم لکن در این عرصه تصمیم بنده قاطع است.
در دوره های اخیر شفت خیلی مظلوم واقع شده و ان شاا…بتوانیم خادم خوبی برای مردم هر دو شهرستان باشیم. نه دوره شفتی ها به دوستان فومنی اعتماد نموده ،حال انتظارمان این است که یک دوره نیز فومنی ها به یک شفتی رای دهند،هدف خدمت بوده و هر جا که مسئولیت گرفته ایم جهادی پای کار ایستاده ایم.
خیلی ها گمان می کنند بدلیل فرماندار نشدنم می خواهم ورود به این عرصه نمایم،این نگاه اشتباه بوده و اگر می دیدم جایگاه لازم را برای کاندیداتوری ندارم هرگز ورود نمی کردم.
بنده برای براندازی کسی فعالیت نمی کنم،نماینده فعلی باید یادشان باشد که در خیلی از منازل مردم عزیز منطقه برای شرکت در جلسات باایشان همراه بودیم،خود ایشان می گفتند که برای دوره بعد حضور نخواهم یافت،دوستان هم به بنده لطف داشته و در آن جلسات بیان می کردند که ان شاا… دوره بعد آقای موسویان حضور می یابد.
در دوران فعالیت های انتخاباتی ریاست جمهوری زمانی که آقای روحانی به گیلان تشریف آوردند تنها روحانی که به استقبال ایشان رفته و همراهی نمودند مرحوم حجت الاسلام سید مهدی موسوی رحمه ا… علیه بودند که متاسفانه در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان نه دیدیم و نه شنیدیم که از این روحانی جلیل القدر که امام جمعه موقت شفت نیز بود یادی کنند. چه در دیدار روحانیون استان با رییس جمهور و چه در جلسه شورای اداری،آن مرحوم از حامیان این دولت بود و کم هم نگذاشت این طور برخورد شد،
در مجموع شفت و مردمانش در استان کسی را برای دفاع از حق و حقوق شهرستان ندارند.فقط در ایام انتخابات کمی در شفت جولان می دهند و بعدش خبری نیست و همین مشکلات بصورت موازی در شهرستان فومن ملموس و در آنجا هم همینطور می باشد.

مسافر کشی آقای رییس با خودروی دانشگاه

رییس یکی از دانشگاه ها هنگام مراجعه به تالش اقدام به سوار کردن چند نفر مسافر رشتی به مقصد تالش نمود. وی از این مسافران مبلغ هشتاد هزار ریال کرایه نیز دریافت نمود . این در حالی بود که افراد سوار شده بر خودرو متعلق به دانشگاه اساتید حق التدریس جدید همان دانشگاه بودند.

البته مریان خبر این خبر را به فال نیک گرفته و آن را به پای درآمد زایی و یافتن منابع درآمدی جدید برای دانشگاه مذکور می گذارد تا مدیران دیگر نیز با تاسی به ایشان در مصرف سوخت کاملا مدیریت شده عمل کنند.

بعد دوم مسئله نیز به شکستن قیمت ها می پردازد . زیرا ایشان بر خلاف هزینه های رفت و آمد فعلی مبلغ ۱۵۰۰۰ ریال از کرایه رسمی را ندیده گرفته که به نفع مسافران نیز می باشد.

تندیسی که استاندار گیلان دریافت کرد

نخستین نشست کمیته هماهنگی منطقه ای پروژه مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی شمال کشور صبح امروز با حضور استاندار گیلان در رشت برگزار شد.
در این مراسم همچنین تندیس افرای هیرکانی سال ۹۳ به دلیل جدیت استاندار گیلان در حفظ منابع طبیعی وجنگلهای ارزشمند کشور به استاندار گیلان اهدا شد.
jpg4067

آقای شهردار لطفا دستور ایجاد چاله در خیابان ها را صادر کنید!

images-7خبرآزاد با انتشار یادداشتی به مطلب منتشر شده در رسانه نزدیک به یکی از نمایندگان رشت واکنش نشان داده است,در بخشی از این یادداشت آمده است:

تخریب شهردار رشت نه از روی دلسوزی که از سر لج و لجبازی و ….. که به دلایل حقوقی قابل انتشار نیستند کماکان در برخی سایت های غیر بومی ادامه دارد.
جدیدا سوژه منتقدین که بیشتر به مخالفین شبیهند به چرایی آسفالت شهر رشت و تبلیغاتی بودن آن اشاره میکند.هرچند انتقاد برای ساعت انجام اسفالت انتقادیست که می تواند بجا باشد و نیاز به تذکر به پیمانکاران دارد اما اولین سوالی که باید از این افراد پرسید این است که آیا لازم می دانید محض خوش آمد شما و پرهیز از دورویی و نفاق دستور ایجاد چاله های جدید در خیابان های شهر رشت توسط شهردار صادر شود؟

نکته جالب اینکه همین سایت ها در هنگام انتصاب سرپرستی که موافق خود بودند عکس وی را به طور ناگهانی و شانسی وآن هم در زوایای مختلف با ژست های گوناگون در مزار شهدا و در حال بیعت با خون شهدا منتشر کرده بودند که اصلا هم جنبه تبلیغاتی نداشت!
واقعیت امروز شهر رشت وجود افرادی است که با نیات مشخص سعی در ایجاد اختلاف بین اعضای شورا و شهردار رشت دارند.افرادی که منافع خود را در گل آلود کردن آب و سواستفاده ار آن می بینند.

بله آقایان شهردار رشت بر سر کار آمده است.مردم باید حضور شهردار را حس کنند.مردم باید آسفالت شهر را ببینند.امید در دل مردم باید زنده شود واین احتیاج به اجازه از سوی افراد معلوم الحال ندارد!

پاسخ اخلاقی مدیر مسئول به توهین یک خبرنگارنما

انتشار یادداشتی در دفاع از عملکرد شهردار رشت و نوع بهانه جویی مخالفان پایان کار نبوده و بعد از آن خبرنگار همان سایت اینبار مدیرمسئول سایت خبرآزاد را که فردی تحصیل کرده و دارای مدرک دکترا است به باد توهین و افترا می گیرد و ضمن لمپن و بی سواد خطاب کردن وی اظهارات شرم آوری علیه مدیرمسئول سایت خبرآزاد به کار می برد اما آنچه که جالب است نحوه برخورد مدیرمسئول خبرآزاد در مقابل این توهین ها بوده است.

خبرآزاد در مطلبی تحت عنوان «مخالفین شهردار را بهتر بشناسید!» نوشته است:

اخیرا و  بعد از دفاع خبرآزاد از عملکرد شهردار شهر ،سایت گیلان نو اقدام به انتشار مطلبی در مورد مدیرمسوول خبرآزاد کرده است.از آنجا که معتقدیم قضاوت خوانندگان خود بهترین معیار در مورد عملکرد ماست اقدام به باز نشر مطلب مورد اشاره می کنیم.مسلما با خواندن این نوشته ماهیت نگرشی افراد روشن تر خواهد شد.تنها به ذکر این آیه شریفه اکتفا می کنیم که فرمود:
وَ مَنْ یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلا یَخافُ ظُلْماً وَ لا هَضْماً(سوره طه، آیه ۱۱۲). مؤمن نه از ستمی(در مورد حقش) و نه از کاستی و نقصانی(در مورد اجر و مزدش) می‌ترسد.
مطلب منتشر شده علیه مدیرمسئول خبرآزاد به شرح زیر است:

IMG23293448-333x250«سال ها از زمانی که بوعلی سینا علاوه بر طبابت به آموزش فلسفه می پرداخت، گذشته است اما این روزها گویا برخی افراد می خواهند پا در جای پای این پزشک حاذق بگذارند هر چند شباهتی نه از ظاهر و نه از باطن به او دارند!

 روزی نامه دو نفر!! جوان به دست به دنبال یکی از اعضای شورا می دود تا بلکه بتواند وامی برای دوستانش از او بگیرد… روز دیگر در نقش یک لمپن تمام عیار ظاهر شده و به حمایت از دیگری، یقه درانی می کند…

روز بعد هم با داد و فریاد فراوان جلسه را به هم می ریزد و علم و ادب خود را به رخ حاضران می کشاند!

این ها سرگذشت نقش اول یک فیلم وسترن در غرب وحشی نیست!  بلکه قصه افرادی است که تا وقتی پای مسایل مالی به میان نیامده است ، تنها ذکر می گویند و بس! قصه صاحبان برخی سایت های آزاد، بی قانون و اجاره ای!

هنوز زود است تا انتقادات پوچ و بیهوده مدیر مسئول یکی از سایت های خبری را نسبت به عملکرد یکی از مدیران استان فراموش کنیم… انتقاداتی که به یک باره قطع شد و از فردا مدیرکلی که تا دیروز مورد هجمه قرار داشت به یک باره تبدیل به بهترین مدیر استان شد. حالا در یک شب چه گذشت که رویه این سایت تغییر کرد، بماند!

حالا اما مدیر مسئول این سایت تبدیل به حامی تمام عیار آقای شهردار شده است. حمایتی که نه تنها سودی برای شهردار به همراه نخواهد داشت بلکه به واسطه ظاهر لمپن گونه مدیر این سایت و یقه درانی ها و توهین های گاه و بیگاه او به همکارانش بیش از آن که به عنوان یک شخصیت علمی خطاب گیرد به عنوان شعبان بی مخ در میان سایت های خبری شناخته می شود.

آقای شهردار یادتان باشد که دشمن دانا بهتر از دوست نادان است و از قدیم گفته اند می خواهی فردی را بشناسی، دوستانش را بشناس. آقای شهردار، وقت یک پایش حسابی رسیده است!

آقاجان تو هم بلند شو و بجای خواب و دخیل بستن به شهردار، بیماران و درماندگان شهر جنوب استان را مداوا کن تا خیری باشد از تو برای بندگان خدا… خیرخواهی برای دختران جوان رشت بس و کافی است… خیرخواه محرومان باش…

از خان گردی و کوچه پس کوچه های جاده انزلی کسی را چیزی حاصل نمی شود …. برو بکارت برس و شهرمان را نجات بده برادر…

این نصیحت نخست و تو خود دانی جوانک عزیز …»

ماجرای سورپرایز سرپرست در روز معارفه شهردار رشت

rozan2754_resizeسیدرضا موسوی روزان عضو شورای شهر رشت در گفتگو با رشت پرس اظهارات جالبی در خصوص نحوه افشای قرارداد خرید اتبوبوس توسط سرپرست سابق شهرداری رشت مطرح کرده است.
موسوی روزان می گوید:مردم این حق را دارند که از هرگونه فعالیتی که در شورای شهر و شهرداری رشت انجام می شود مطلع باشند . در زمینه ی انعقاد این قرارداد ، اعضای شورا در روز معارفه ی دکتر ثابت قدم و تودیع آقای کریم سرپرست متوجه این موضوع شدند و بیان این موضوع نیز توسط آقای سرپرست و تحت عنوان یک سورپرایز به همه اعلام گردید و جای تعجب بسیار زیادی را برای اعضای شورا در پی داشت . چون شهرداری مجری مصوبات شورای اسلامی شهر است و هر اقدامی خارج از لوایح و مصوبات باعث بوجود آمدن شبهات است .

آقای سرپرست بیان کردند که این قرار داد یک قرارداد چندین میلیاردی برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس می باشد . اعضای شورا نیز کاملا از این جریان بهت زده شدند و مطلع نبودند . نخستین فردی که این قرارداد را زیر سوال برد آقای کارگر نیا بود ودر هفته ی بعد آقای نیکومنش نودهی و آقای حاجی پور به صورت ضمنی به این موضوع اشاره کردند و در دو هفته قبل بنده مطالب بیشتری را بیان کردم و جایگاههایی را در این خصوص با نام افراد مطرح کردم که البته برای من قابل احترام هستند اما در مورد انعقاد این قرارداد از این افراد گلایه دارم . بحث منافع مردم و شهروندان و رعایت کردن چارچوب ها در شهرداری بسیار مهم است .

این قرار داد قریب به ۳۰ میلیارد تومان است و در مراحل اولیه ۹ میلیارد را اشاره داشته اند . خرید هر دستگاه اتوبوس ۴۵۰ میلیون تومان است ، نام اتوبوس ها با برند خارجی است و مقرر شده که آن شرکت از کشوری اتوبوس های مذکور را وارد و مونتاژ کند و با پلاک منطقه آزاد به ما تحویل دهد . یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هم پرداخت شده است . توضیحاتی باید داده شود در این خصوص توسط مدیران ذیربط . برخی از افرادی که باید در جریان انعقاد این قرارداد باشند اصلا اطلاعی در مورد این قضیه نداشتند.

از خیابان استقلال استانبول تا علم الهدی رشت

«گیلان فردا» در گزارشی به بررسی طرح پیاده راه در رشت پرداخته و ضمن گفتگو با چند شهروند به ضرورت تدوین پیوست فرهنگی و اجتماعی این طرح اشاره کرده است.در بخش از این گزارش آمده است:

IST011آن ها که به استانبول ترکیه رفته اند حتما خیابان استقلال در میدان معروف تقسیم را دیده اند. خیابانی عریض و طویل و سنگ فرش شده که دو طرفش تا چشم کار می کند فروشگاه های لباس است و سالن های غذاخوری. از هر برند معتبری در دنیا می توان در این خیابان سراغ گرفت و هر غذایی از هر ملتی را در این خیابان امتحان کرد. خیابان هایی که کوچه هایش پراست از کافه و سینما و تئاتر. خیابانی برای خرید و خوردن و دیدن هنر. لازم نیست برای شناخت ترکیه حتما به اقصی نقاطش بروید. کافی است چند شبی را در خیابان استقلال سر کنید. گوشه گوشه این خیابان گروه های موسیقی و تئاتر مشغول نواختن و نمایش هستند. متعلق به هر ملتی. از ایرانی گرفته تا ترک و کرد و سوری و عرب و حتی شرق اروپا؛ رومانی و مجارستان و بلغارستان. دنیایی است این خیابان کوچک. هیچ ماشینی هم در آن تردد نمی کند و تنها یک واگن کوچک دارد مخصوص حمل توریست ها. این خیابان ، رویای بسیاری از ایرانی هایی است که حسرت داشتنش را در مملکت خود دارند. حال شهردار رشت با شعار «رشت باید تا صبح زنده بماند» می خواهد این رویا را تحقق بخشد البته با معیارهای فرهنگی این مملکت. اگر چهارسوی میدان شهرداری سنگ فرش شود رشت صاحب بزرگ ترین میدان سنگ فرش ایران می شود. اما این طرح بزرگ مخالفان سرسختی دارد همانطور که موافقان سینه چاکی هم دارد.

به نظر می رسد شهرداری قبل از اجرای این طرح نیاز به یک ارزیابی اجتماعی دقیق از تبعات این اجرا دارد. شهرداری ابتدا باید برای خود مشخص کند که طرح پیاده راه فرهنگی چه مخاطرات اجتماعی می تواند تولید کند و در وهله دوم باید راه های کاهش مخاطرات اجتماعی را پیش بینی کند و در نهایت باید به مردمی که درگیر تردد در مرکز شهر هستند شفاف سازد که این پروژه چه ثمراتی برای شهر دارد و شهرداری چه راه حل هایی برای کاهش پیامدهای منفی اش مدنظر دارد؟ اینکه شهرداری از چه راهی می خواهد مشکل ترافیک ناشی از بسته شدن مرکز شهر را حل کند؟ چه تصمیماتی برای حفظ و نگهداری خیابان های سنگ فرش شده و زیباسازی شهر دارد؟ آیا توان جمع آوری ساعتی زباله ها را دارد ؟ آنگونه که در خیابان استقلال استانبول ماشین های مکانیزه زباله روب و خیابان شور مدام این کار را انجام می دهند. آیا فکری برای فضای سبز این خیابان ها کرده است؟ آیا برنامه ای برای زیباسازی این خیابان ها دارد؟ یا اینکه بازهم به آذین بندی خیابان ها با چراغ های زشت چشمک زن بزرگ که یکی درمیان خراب هم هستند و همچنین پارچه های رنگی بی هویت بسنده می کنند؟ این سوال ها و سوال های بسیار دیگر دغدغه هایی هستند که شهرداری قبل از اجرای طرح پیاده راه فرهنگی باید پاسخی به آن ها بدهد. مطمئنا مردمان این شهر دلشان می خواهد خیابانی به معروفیت استقلال داشته باشند اما با فاکتورهای مثبتی که آن خیابان دارد و نه پیاده راه علم الهدی که به نظر می رسد به امان خودش رها شده است. اگر این دغدغه ها برطرف شود شهرداری برای پیشبرد برنامه های توسعه محورش، بهترین حامیان را از بین همین مخالفان دلسوز خواهد داشت.

 

Share