جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد:

۹۹ درصد درآمد هدفمندی صرف پرداخت نقدی به مردم شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متأسفانه ۹۹ درصد از درآمد حاصل از قانون هدفمندی یارانه ها صرف پرداخت نقدی به مردم شد و طبق اهداف اصلی به بخش تولید کمکی نکرد.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متأسفانه ۹۹ درصد از درآمد حاصل از قانون هدفمندی یارانه ها صرف پرداخت نقدی به مردم شد و طبق اهداف اصلی به بخش تولید کمکی نکرد.
وزارت ارشاد توانسته است به خوبی نقش نظارتی خود را بر ناشران و کتابفروشان ایفا کندغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به گزارش مستندی که شخصا با جمع آوری اطلاعات، آمار و ارقام از دیوان محاسبات و دستگاه های مربوطه نوشته است، گفت: با کمال تأسف طبق اطلاعات و ارقام به دست آمده تنها ۴.۵ درصد از اهداف کمک به بخش تولید در حوزه هدفمندی سال ۹۳ تحقق یافت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت چند حوزه در بخش هدفمندی یادآور شد: حدود ۶۰ درصد از اهداف حوزه سلامت و ۴۰ درصد از اهداف حوزه جوانان و مسائل اجتماعی تحقق یافت اما در کنار این موارد ۹۹ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی صرف پرداخت های نقدی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموع درآمدهای حاصل از حامل های انرژی حدود ۷۴ درصد تحقق یافته که این مسأله به نوعی افزایش قیمت بنزین در سال۹۴ را توجیه می کند، عنوان کرد: در حوزه حامل های انرژی از ۴۸ هزار میلیارد تومان، ۳۴ هزار میلیارد تومان به دست آمد که نشان می دهد ما در این بخش نتوانستیم درآمدی که پیش بینی کرده بودیم را کسب کنیم و نیاز به این است که اقدامات دیگری انجام شود این در حالی است که در حوزه تولید ناوگان خودرویی نیز توفیقاتی در دولت حاصل نشد و از ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط ۴.۵ درصد به بخش تولید اختصاص داده شد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با توضیح اینکه در حوزه سلامت نیز از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان یعنی نزدیک به ۶۰ درصد اهداف تحقق پیدا کرد، گفت: در حوزه پرداخت نقدی ۹۹ درصد از برنامه پیش بینی شده جامه عمل پوشید اما همه آن نیز پرداختی بود لذا در پرداخت نقدی دچار مشکل هستیم باز هم تمام این ها درحالی است که پرداخت غیر نقدی و خدمات تأمین اجتماعی انجام نشد.

نماینده مردم رشت ادامه داد: بنابر این گزارش که از هدفمندی در سال ۱۳۹۳ ارائه می شود بیشتر از ۸۷ درصد از اهداف عملیاتی نشد لذا ممکن است دولت در تصمیماتی که قرار است در سال ۹۴ اتخاذ کند دچار مشکل شود.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که هدف هدفمندی فقط پرداخت و توزیع نقدی در بین مردم نبود، اظهار کرد: هدف از این قانون کمک به تولید اعم از صنایع و بخش گردشگری بود که در درآمد حاصل از هدفمندی دنبال می کردیم اما متأسفانه بیشتر از ۴.۵ درصد رشد نداشته که از این بابت نگرانیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با تأکید بر اینکه هدفمندی باید به سمت رشد و تولید برود، به بیانات امروز مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: به گفته ایشان گره حل مشکل هسته ای در داخل کشور و در تولید است لذا باید به دولت کمک کنیم و قانونی ایجاد کنیم تا دولت بتواند ثروتمندان را حذف کند و در درآمد حامل های انرژی به دولت کمک شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در پایان خاطرنشان کرد: گزارش کامل مقدمه ای که گفته شد هفته آتی در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس ارائه خواهد شد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی 

Share