حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در نخستین کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی (ره)

۵+۱ چوب لای چرخ مذاکرات می‌گذارد/تاریخ هر ملت ریشه آن ملت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اکرمی به ادامه روند مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ اشاره کرد و گفت: اینکه ۵ کشور دارای حق وتو و بمب هسته‌ای حاضر شدند با ایران بر سر یک میز بنشینند و با ایران مذاکره کنند نشان دهنده تسلیم شدن آنها در برابر مواضع ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی ظهر امروز در نخستین کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی (ره) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت وقایع خرداد ماه را یکی از با ارزش‌ترین و برجسته‌ترین اتفاق‌های تقویم تاریخ ایران عنوان کرد.

۲۰۱۵۰۵۲۶۱۰۴۰۴۵_IMG_5566وی با بیان اینکه بسیاری از مهم‌ترین وقایع کشور مانند قیام ۱۵ خرداد ۴۲ و ۱۴ خرداد ۶۸ و سوم خرداد ۶۱ در این ماه روی داده است، افزود: هر کدام از این روزها گویای یک واقعیت تاریخی بسیار مهم در کشور است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ۶۱، افزود: در زمان جنگ تحمیلی تمام کشورهای دنیا به جز سوریه و لیبی علیه ایران با صدام متحد شده بودند و از هر طریق ممکن عراق را برای حمله به خاک ایران حمایت می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر در سوم خرداد در آن سال‌ها به دنیا نشان داد که ایران در برابر تمام توطئه‌ها ایستاده است.
اکرمی به ادامه روند مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ اشاره کرد و گفت: اینکه ۵ کشور دارای حق وتو و بمب هسته‌ای حاضر شدند با ایران بر سر یک میز بنشینند و با ایران مذاکره کنند نشان دهنده تسلیم شدن آنها در برابر مواضع ایران است.
وی اضافه کرد: در مدت این ۱۶ تا ۱۷ ماه مذاکره، مردم کشور خود را آگاه کردیم که ما اهل تعامل، تفاهم و منطق هستیم و انعطافی از خود نشان دادیم که حتی بسیاری را شگفت‌زده کرده است.
این مسئول با اشاره به اینکه ما در این مذاکرات نشان دادیم که قدرت منطق داریم، یادآور شد: ۱+۵ با بهانه‌جویی‌های خود در این مذاکرات ثابت کرد که منطقش منطق قدرت است و چوب لای چرخ می‌گذارد.
وی با بیان اینکه ما در مذاکرات نشان دادیم که خواستار منطقه‌ای خالی از سلاح هسته‌ای هستیم، افزود: ما حتی ساخت و نگهداری سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ایران را از نظر مذاکره با دنیا سربلند و رو سفید خواند و گفت: ما به دلیل داشتن قدرت منطق پیروز میدان مذاکراتیم و سرانجام مذاکرات به هر جا برسد باز هم ما پیروزیم.
وی با اشاره به بزرگداشت مقام آیت‌الله بهجت فومنی افزود: دنیای ما دنیای تاریخ و سرگذشت و خاطره‌هاست و هر کس تاریخ را برای مردم بازگو کند او را احیا کرده و مردم باید تاریخ را به عنوان تجربه زندگی بخوانند زیرا تاریخ هر ملت ریشه آن ملت است.
اکرمی با بیان اینکه تاریخ را باید با سه عنوان تقویم، تحلیل و تطبیق مطالعه کرد، یادآور شد: مستندترین تاریخ مربوط به پیامبران الهی، محکم‌ترین تاریخ مربوط به ائمه اطهار (ع) و زیباترین تاریخ‌ها مربوط به سرنوشت علماء، بزرگان و ابرار الهی است.

وی با تصریح بر اینکه دانشمندان، اخلاقیون، مسلمانان و شهدا از جمله ابرار الهی هستند، متذکر شد: آیت‌الله‌العظمی بهجت از ابرار الهی بود.

/فارس

Share