از گوشه کنار سیاست در گیلان:

۱۶ میلیون تومانی که ۱۶ میلیارد تومان نوشته شد/خرداد هم به پایان رسید و اختتامیه جشنواره تیتر انقلاب برگزار نشد/مدیران به دیدار حسینعلی رفتند/روایت بازمانده زلزله ۳۱ خرداد از آن شب تلخ/چشم شورا به چهره‌ی جمالی روشن شد/اﻳﻨﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﻢ ﺿﻌﻒ ﻣﺪﻳﺮﺕ ﻣﺸﻬﻮﺩ اﺳﺖ

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

خرداد هم به پایان رسید و اختتامیه جشنواره تیتر انقلاب برگزار نشد

fazeli_2337دوم اردیبهشت ماه بود که دیارمیرزا طی یادداشتی نسبت به عدم برگزاری اختتامیه جشنواره استانی «تیتر انقلاب» در موعد مقرر خود گلایه کرد.بعد از آن نیز درگفتگویی با فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان این مساله را مطرح کردیم و فاضلی در آن مصاحبه تفصیلی اظهار کرده بود:«بعد از تذکر بحق شما این موضوع را با آقایان مصفا,گلشن,افقی و درویشی مطرح کردم و طبق جلسه هماهنگی برگزار شده اختتامیه این جشنواره قطعا در خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.»
در حالی که امروز ۳۱ خرداد است و از فردا وارد تیر می شویم خبری از برگزاری جشنواره تیتر انقلاب نیست و عملا ارشاد گیلان برای دومین بار نسبت به برگزاری اختتامیه آن بدقولی کرده و همه را سر کار گذاشته است.
با توجه به جمیع شرایط و تاخیر ۴ ماهه در برگزاری اختتامیه این جشنواره باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بار دیگر تاریخ جدیدی برای اختتامیه این جشنواره ناکام استانی معین می کند یا اینکه اساسا قید برگزاری اختتامیه این جشنواره را می زند و «تیتر انقلاب» به تاریخ می پیوندد!

مدیران به دیدار حسینعلی رفتند

hosenali-067پس از انعکاس گزارش حسینعلی پیرمرد دلسوخته شفتی در رسانه ها مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت به روستای قصابمحله رفت و با وی دیدار کرد.

 یک روز پس از انتشار گزارشی در رابطه با حسینعلی پیرمرد کشاورز شفتی که به جای محلول آفت کش کرم ساقه خوار برنج به اشتباه از محلول علف کش استفاده کرده  و چیزی نزدیک به دو هکتار از شالیزارش را به کاه تبدیل کرده بود ؛ حسن همتی کلوانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت با همراهی کارشناسان زراعت به روستای قصاب محله رفت و با وی دیدار کرد.

همتی در حاشیه بازدید میدانی از شالیزارهای این کشاورز ضمن دلجویی از این کشاورز ، از اعزام کارشناسان موسسه تحقیقات برنج گیلان به قصابمحله خبر داد و به خبرنگار ورس گفت : طبق هماهنگی های انجام شده گروه کارشناسان موسسه تحقیقات برنج استان ، در محل حاضر خواهند شد تا موضوع را به گونه ای دیگر پیگیری کنند.

روایت بازمانده زلزله ۳۱ خرداد از آن شب تلخ

مالک عبداللهی یکی دیگر از شهروندان منجیل که پنج تن از بستگانش را در زلزله دست داده است، از شب زلزله ۳۱ خرداد اینگونه می گوید: وقتی زمین شروع به لرزیدن کرد به قدری شدت داشت که نمی توانستیم روی پای خود بمانیم.

وی ادامه داد: در تاریکی زلزله سراغ بچه ام رفتم تا او را به بیرون از خانه ببرم اما در تاریکی شب نمی توانستم او را پیدا کنم و سرجایش نبود. حکمت خدا بود بچه ام از جایش به جای دیگری رفته بود و بخشی از ساختمان سرجایی که دخترم خوابیده بود خراب شده بود.

زیتون خبر در ادامه می نویسد; این شهروند منجیلی ادامه داد: صحنه های زلزله به قدری درد آور بود که صبح روز ۳۱ خرداد وقتی می دیدیم منجیل به تلی از خاک تبدیل شده و خبری از شادی و خنده کودکان و جوانانش نیست برایمان دردآور بود.

وی گفت: مادر بزرگ را ۴۸ ساعت بعد از وقوع زلزله از زیر آوار ها بیرون آوردیم که زنده ماندنش هم یک لطف الهی بود.

عبداللهی با بیان اینکه زلزله ۳۱ خرداد یک درس بود، ادامه داد: در زلزله این مردم بودند که در ساعت های اولیه به کمک هم شتافتند و نگاه به دوست و فامیل نمی کردند و هرکس به هر نحوی کمک می کرد و چه خوب و پسندیده است که همیشه این روحیه در ما وجود داشته باشد.

وی افزود: وقتی ۳۱ خرداد می آید دلم می گیرد و تمامی خاطرات آن روزها در ذهنم تدائی می کند که چه مادرهایی در سوگ فرزندان ضجه می زدند و چه کودکانی که هم پدر و مادر خود را از دست داده بودند و پناهی نداشتند.

۱۶ میلیون تومانی که ۱۶ میلیارد تومان نوشته شد

por3گیلان فردا نوشت: خبر ساخت تندیس ۱۶۰ میلیارد ریالی پرفسور سمیعی و نصب آن در زیر پل باستانی شعار به سرعت در بین شبکه های مجازی پخش شد و موجی از واکنش ها را برانگیخت.خبری که بنابه پیگیری های خبرنگار گیلان فردا توسط مدیران شهرداری رد شد و رقم درست ۱۶ میلیون تومان ذکر شد.

برای کمتر کسی باور کردنی بود که شهرداری رشت که با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کند بتواند از عهده پرداخت چنین مبلغی برای یک تندیس برآید. اما این خبر آنقدر حاشیه داشت که رسانه های منتقد شهردار را سرگرم انتقاد دیگری کند.

خبر را ابتدا سایت صدا و سیمای گیلان کار کرده بود و بعد از آن دو پایگاه خبری  آن را بازتاب دادند. گیلان نو با انتخاب تیتر «شهرداری رشت و ساخت تندیس ۱۶۰ میلیارد ریالی» و گذاشتن یک علامت تعجب در کنار این تیتر به استقبال این خبر رفت و جالب آنکه منبع این خبر را پایگاه خبری عصر تدبیر ذکر کرد اما جالب تر آنکه  ظاهرا این خبر را در ساعات پایانی دیشب از خروجی سایت برداشتند. پایگاه خبری خزرآنلاین نیز این خبر را به نقل از صداوسیمای گیلان درج کرد و در انتهای خبر هم نوشت : « آیا صرف چنین هزینه ای برای ساخت چنین تندیسی کمی عجیب به نظر نمی رسد؟» سایت های دیگری هم بودند که خبر اشتباه صداوسیما را منعکس کردند که ظاهرا بعد از بررسی های بعمل آمده متوجه اشتباه داستان شدند و خبر را از صفحه برداشتند.

بعد از انتشار این خبر و تعجب از این رقم بالا خبرنگار گیلان فردا با دو تن از مدیران ارشد شهرداری رشت تماس گرفت که هر دوی این مدیران رقم ۱۶۰ میلیارد ریالی را رد کردند و اعلام داشتند که رقم ۱۶ میلیون تومان صحیح می باشد. یکی از این مدیران سازنده این تندیس را زارع شریف اعلام کرد و گفت که این هنرمند سال گذشته هم تندیس استاد اردشیری را ساخته بود. اعلام  موضع رسمی شهرداری در قبال انتشار خبر اشتباه هم ماند برای امروز صبح و بیانیه ای که مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری منتشر خواهد کرد.

احتمالا اعلام موضع مدیر سازمان زیباسازی شهرداری پایان این داستان نخواهد بود. شاید هیچ گاه مشخص نشود که چگونه ۱۶ میلیون تومان تبدیل به ۱۶۰ میلیارد ریال شده است اما آنچه که مشخص بود استفاده سریع رسانه های مخالف شهردار از این خبر اشتباه بود.

چشم شورا به چهره ی جمالی روشن شد

در نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر رشت، که عصر امروز با ریاست عباس صابر و حضور سید عیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت برگزار شد, دکتر منوچهر جمالی عضو علی البدل شورای شورای شهر جایگزی رضا جمشیدی چناری عضو متسعفی شورا شد.

اﻳﻨﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻢ ﺿﻌﻒ ﻣﺪﻳﺮﺕ ﻣﺸﻬﻮﺩ اﺳﺖ

محمود شکری با تاکید براینکه اشتغال جوانان بومی از مهمترین اهدافش است گفت: اﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ به ﻛﺎﺭ ﺑﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ، ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ ﻣﻦ اﺯ اﻫﻤﻴﺖ ﻭﻳﮋﻩ اﻱ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩاﺭ ﺑﻮﺩﻩ و ﻫﺴﺖ اﺷﺘﻐﺎﻝ ﺟﻮاﻧﺎﻥ ﺑﻮﻣﻲ اﺳﺖ اﻟﺒﺘﻪباﻳﺪ ﺑﮕﻮﻳﻢ ﻓﻌﻼ ﻣﺮاﻛﺰ اﺷﺘﻐﺎﻝ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺩﻭﺑﺨﺶ ﭼﻮﻛﺎ و ﺷﻔﺎﺭﻭﺩ اﺳﺖ ﭼﺮا ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻛﺸﺎﻭﺭﺯﻱ ﻇﺮﻓﻴﺘﻲ ﺑﺮاﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻥ ﻧﺪاﺭﻳﻢ.
رضوان خبر در ادامه از قول شکری نوشته است:ﺩﺭﻛﻠﻴﺎﺕ موضوعات مطروحه درجلسات متعدد، ﻣﺴﻮﻻﻥ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺳﻴﺪﻩ اﻧﺪ ﻛﻪ چوکا ﺻﻨﻌﺖ ﺯﻳﺎﻥ ﺩﻫﻲ ﻧﻴﺴﺖ و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ناﺩﺭﺳﺖ ﺩﺭ اﺩﻭاﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮﺟﺐ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﺮﺳﻴﻢ. ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮﺑﻲ ﺩﺭ ﺭاﻩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺩاﺷﺘﻴﻢ و در این راستا ﻳﻜﻲ ازﻣﺸﻜﻼﺕ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ،ﺗﻔﻜﻴﻚ و ﺟﺪا ﺷﺪﻥ ﭼﻮﻛﺎ اﺯ ﺷﻔﺎﺭﻭﺩ ﺑﻮﺩ ﭼﺮا ﻛﻪ ﻣﻮاﺩ اﻭﻟﻴﻪ ﭼﻮﻛﺎ ﻣﻲ ﺑﺎﻳﺴﺖ اﺯ ﺟﻨﮕﻞ ﺷﻔﺎﺭﻭﺩ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﺷﻮﺩ.
نماینده مردم تالش اضافه کرد :ﻣﻘﺪا ر۱۲۰ﻫﺰاﺭ ﻫﻜﺘﺎﺭﻱ ﻛﻪ در سال ۶۴ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﺷﺮﻛﺖ ﺷﻔﺎﺭﻭﺩ قرار داده شد برای اشتغال ۳هزار نفر در آن زمان بود ﻭ ﺑﻨﺪﻩ ﻣﻌﺘﻘﺪﻡ ﺑﺎ ﻇﺮﻓﻴﺘﻬﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﭼﻮﻛﺎ و ﺷﻔﺎﺭﻭﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﺑﻪ ﺩﻩ ﻫﺰاﺭ ﻧﻔﺮ اﻓﺰاﻳﺶ ﻳﺎﺑﺪ ﻧﻪ اﻳﻨﻜﻪ چرخ کارخانه ای با این عظمت ﺑﺎ ﺣﺪﻭﺩ ﻫﺰاﺭ ﻧﻔﺮﺑﭽﺮﺧﺪ و ﺩﺭﻛﻨﺎﺭ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺗﻌﺪﻳﻞ ﻧﻴﺮﻭ نیز ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﮕﻴﺮﺩ.
محمود شکری اظهار داشت : اﻳﻨﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻢ ﺿﻌﻒ ﻣﺪﻳﺮﺕ ﻣﺸﻬﻮﺩ اﺳﺖ ﭼﺮا ﻛﻪ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﺮﻛﺖ اﺳﺖ و ﻣﺼﺮﻑ ﻛﺎﻫﺶ ﻧﻴﺎﻓﺘﻪ و ﺗﻘﺎﺿﺎ ﻧﻴﺰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺭﺩ ﭘﺲ ﻟﺰﻭﻣﻲ ﺑﻪ ﻛﺎﻫﺶ ﻧﻴﺮﻭ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ.
وی خطاب به جوانان منطقه گفت :ﻣﻦ اﻧﺘﻆﺎﺭ ﺩاﺷﺘﻢ جوانان منطقه ﺑﺠﺎﻱ اﻳﻨﻜﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭاﻩ ﺑﻴﻔﺘﻨﺪ ﻛﻪ درپی ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺧﻮﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﺣﺎﺷﻴﻪ ﺳﺎﺯﻧﺪ ﺑﺎ ﻣﺴﻮﻻﻥ ﻫﻢ ﻓﻜﺮﻱ ﺑﻜﻨﻨﺪ و ﺑﻪ میدان ﺑﻴﺎﻳﻨﺪ و ﭘﺎﻱ ﻛﺎﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺑﻪ ﺟﺎی ﻛﻒ ﺯﺩﻥ ﺑﺎ ﻣﻦ و سایر مسئولان ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ و ﻫﻤﻔﻜﺮی ﻜﻨﻨﺪ.

 
Share