طی دو ماه اخیر صورت گرفت:

۱۳ هکتار از اراضی منطقه آزاد انزلی آزاد سازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد قاضی پیرکوهی مدیر املاک و اراضی سازمان منطقه آزاد انزلی، با اعلام خبر آزاد سازی ۱۳ هکتار از اراضی ملی این منطقه، اظهار داشت: این میزان اراضی طی دو ماه اخیر با همکاری منابع طبیعی و نیروی انتظامی استان و با محوریت منابع طبیعی ویژه منطقه آزاد انزلی رفع حصر شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد قاضی پیرکوهی مدیر املاک و اراضی سازمان منطقه آزاد انزلی، با اعلام خبر آزاد سازی ۱۳ هکتار از اراضی ملی این منطقه، اظهار داشت: این میزان اراضی طی دو ماه اخیر با همکاری منابع طبیعی و نیروی انتظامی استان و با محوریت منابع طبیعی ویژه منطقه آزاد انزلی رفع حصر شد.

azadsaziوی افزود: افراد سود جو از طریق دیوار کشی، نصب سیم خاردار، اقدام به تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی منطقه آزاد انزلی نموده که با دستور قضایی موانع ایجاد شده معدوم و زمینهای مورد تصرف، آزاد شدند.
قاضی پیرکوهی اضافه کرد: واحد منابع طبیعی ویژه منطقه آزاد انزلی در مدیریت املاک و اراضی این سازمان مشغول به فعالیت بوده و اراضی آزاد سازی شده در اختیار این سازمان قرار گرفت و آماده ارائه به طرح های سرمایه گذاری مصوب، شده است.
وی رویکرد این واحد را حفاظت از اراضی ملی منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و تصریح نمود: با عنایت به اینکه زمین به عنوان ابتدایی ترین زیرساخت برای حضور و فعالیت سرمایه گذار ارزیابی می شود، صیانت از اراضی محدوده مصوب با همکاری نهادهای ذی ربط از اولویتهای سازمان منطقه آزاد انزلی بوده و در این مسیر از همکاری همه اهالی به منظور همکاری در پاسداشت اراضی به منظور فرصتی برای توسعه منطقه استقبال می کنیم.

گفتنی است منطقه آزاد انزلی با مساحت ۹۴۰۰ هکتار در خشکی و به عمق دو کیلومتر در نوار ساحلی خود، دارای ۲۸ روستا با جمعیتی در حدود ۳۰ هزار نفر می باشد که از سال ۸۴ شروع به فعالیت نموده است.

Share