فرماندار ماسال خبر داد

یادمان آخرین خلبان شهید دفاع مقدس در ماسال ساخته می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یادمان خلبان شهید سرلشکر حسین فرزانه، آخرین شهید هوانیروز در ماسال ساخته می شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یادمان خلبان شهید سرلشکر حسین فرزانه، آخرین شهید هوانیروز در ماسال ساخته می شود.
۱articleفرماندار ماسال اظهار داشت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده بین فرمانداری، شهرداری و شورای شهر ماسال و نماینده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران، یادمان خلبان شهید حسین فرزانه، آخرین شهید هوانیروز در دفاع مقدس در ورودی شهر ماسال ساخته می شود.
محمود قاسم نژاد با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در سطح جامعه تصریح کرد: ساخت چنین یادمان هایی در سطح شهرستان می تواند علاوه بر احیای یاد شهدا در جامعه، زمینه آشنایی بیش از پیش نسل جوان با شخصیت آنان را فراهم کند.
وی با بیان اینکه احداث این یادمان با طراحی منحصر به فرد برای اولین بار در استان گیلان اجرایی می شود، افزود: این یادمان در قالب دو بخش تندیس شهید فرزانه و ماکت بالگرد ساخته می شود که اندازه ماکت این بالگرد، هم اندازه با بالگرد واقعی به طول ۱۶ متر خواهد بود.
فرماندار ماسال اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز جهت احداث این یادمان به طور مشترک از سوی نیروی هوایی و شهرداری ماسال تامین می شود.
قابل ذکر است خلبان شهیدسرلشکر حسین فرزانه متولد روستای وردوم ماسال بوده و به عنوان آخرین شهید هوانیروز در عملیات مرصاد توسط گروهک تروریستی منافقین بر اثر اصابت گلوله از ناحیه کابین جلوی بالگرد به شهادت رسید.
فرمانده هوانیروز در احوالات این شهید نقل می کند: وقتی پذیرش قطعنامه و آتش بس را اعلام می کنند، خلبان فرزانه با تاسف فراوان می گوید:«دیدی جنگ تمام شد و ما شهید نشدیم»
article

Share