استاندار گيلان در نشست با اعضاي بسيج اساتيد دانشگاه گيلان

گیلان بهتر و برتر را در برنامه کاری داریم/ضرورت ترویج اندیشه چندبعدی در دانشگاه‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با اعضای بسیج اساتید دانشگاه گیلان با تاکید بر ترویج اندیشه چندبعدی در دانشگاه‌ها گفت : باید با ایجاد محیط های با نشاط و سرزنده موجب شویم تا دانشجویان عزیز با عشق ، علاقه و با امنیت روحی و روانی در جهت کسب علم و معرفت تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با اعضای بسیج اساتید دانشگاه گیلان که همزمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در محل استانداری برگزار شد با تاکید بر ترویج اندیشه چندبعدی در دانشگاه‌ها گفت : باید با ایجاد محیط های با نشاط و سرزنده موجب شویم تا دانشجویان عزیز با عشق ، علاقه و با امنیت روحی و روانی در جهت کسب علم و معرفت تلاش کنند.
۲۰۰۰۱۴دکتر محمد علی نجفی در نشست با اعضای بسیج اساتید دانشگاه گیلان بر ضرورت ترویج اندیشه چندبعدی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: دانشگاهها رسالت شکوفایی اندیشه‌های دانشجویان را عهده دار هستند و باید با ایجاد محیط های با نشاط و سرزنده موجب شویم تا دانشجویان عزیز با عشق ، علاقه و با امنیت روحی و روانی در جهت کسب علم و معرفت تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی، تعمیم، ترویج و تعمیق آن رسالت اصلی دانشگاه است اظهار کرد: دانشگاه‌ها رسالت شکوفایی اندیشه دانشجویان را به عهده دارند.

 نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت کاهش فاصله بخش صنعت و کشاورزی و مدیریت علمی و اجرایی تأکید کرد واظهار داشت : امروز شما شاهد هستید که در انتخاب مدیران از چهره های دانشگاهی بیشتر بهره گرفته شد و سعی بر این است تا ارتباط بین دانشگاهها و بخش‌های مختلف اجرایی قویتر گردد .
استاندار گیلان با قدردانی از ابراز علاقمندی بسیج اساتید جهت حل مشکلات استان اظهار داشت : باید با ارائه راهکار و با برنامه در جهت حل مشکلات تلاش کنیم .
استاندار گیلان با انتقاد از گسترش مراکز آموزشی بدون پیوست فرهنگی، علمی و عدم امکانات مناسب سخت افزاری و فضای مناسب آموزشی بر ضرورت تقویت دانشگاه‌های مادر تأکید کرد و افزود : گسترش مراکز آموزشی هر چند موجب خواهد شد تا دانشجویان بتوانند به راحتی در محل زندگی خود تحصیل کنند اما نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم.

 استاندار گیلان بر ضرورت تهیه آمایش سرزمینی تأکید کرد وافزود: آمایش سرزمینی اقدامی بود که از سال‌ها پیش آغاز گردید اما بسیار ابتر بود که این بخش را تقویت کردیم و شما عزیزان می توانید با حضور در کمیته‌ها و کارگروه‌ها نظرات خود را در این بخش اعلام کنید.
وی با بیان اینکه باید بخش وسیعی از مطالبات استان در برنامه ششم توسعه تحقق یابد اظهار داشت :  هنوز در آغاز راه هستیم و بنا داریم در برنامه ششم توسعه قوی‌تر حرکت کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف ، گیلان را از استانهای نخبه کشور دانست و افزود: گیلان بهتر و برتر را در برنامه کاری خود داریم اما با توجه به عدم وجود امکانات هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
استاندار گیلان با تبیین مشکلات منابع آبی استان با بیان اینکه ۱۰۰۰ میلی متر بارش استان در فصل‌های مختلف راهی دریا می گردد اظهار داشت: باید در برنامه ششم توسعه با ایجاد سدهای پایین دستی و احداث سدهای لاستیکی مشکلات منابع آبی استان را رفع کنیم.
استاندار گیلان خرده مالکی را از جمله مشکلات کشاورزی استان بر شمرد و افزود: داشتن نیم هکتار زمین زراعی جوابگوی ارتزاق خانواده ۵ نفره کشاورز نخواهد بود و باید بخش کشاورزی را تقویت کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان  بر ضرورت توسعه بخش گردشگری با حساسیت فرهنگی تأکید کرد و افزود: شما می توانید در برنامه ششم توسعه در جهت تحقق این مهم یاری رسان استان باشید.
استاندار گیلان گفت: در سفر دکتر روحانی به گیلان برای ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب رشت مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و این مهم برای اولین بار صورت گرفته است.
استاندار گیلان با اشاره به عدم تحقق درآمدنفتی دولت و مشکلات تأمین اعتبار در ماههای پایانی سال گذشته اظهار داشت: روند سرمایه گذاری در استان بسیار قوی تر از سال گذشته است
وی از وجود ۱۳۵۰ کارگاه و کارخانه رها شده در استان در سال‌های گذشته خبر داد و افزود : با راه اندازی کارگروه صنعت و اشتغال در استان در طی یکسال و نیم ۳۴ درصد از این واحدها مجدداً به جرگه تولید وارد شدند.
وی استان گیلان را جز و استان‌های بدهکار به سیستم بانکی دانست و افزود :  با وجود تمامی مشکلات همکاری خوبی را از سوی بانک‌ها شاهد هستیم و رشد مثبتی در ایجاد مشاغل خانگی و کوچک در استان ایجاد شده است
استاندار گیلان حل مشکل بیکاری را از جمله اولویت‌های مهم استان بر شمرد و خواستار همکاری چهر‌های دانشگاهی با بخش‌های مختلف تولیدی استان شد.
وی توسعه دریا محور را از سیاست‌های استان در ایجاد اشتغال دانست و افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی استان در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش کنیم.
وی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را از اولویت‌های استان دانست و افزود: باید حافظ محیط زیست مان باشیم.
قاسمی روشن مسئول بسیج اساتید دانشگاه گیلان نیز در این نشست تشکیل بسیج مستضعفین را از مهمترین دستاوردهای انقلاب دانست و ایمان، اعتقاد قلبی، خلوص و پشتکار، عزم و اراده و غیرت دینی را از جمله خصوصیات افراد بسیجی برشمرد.
وی گفت: بسیج یک فرهنگ است و اختصاص به افراد خاصی ندارد.
در ادامه این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

Share