امام جمعه انزلی عنوان کرد

گلایه از گرانی برخی اجناس در انزلی/تیم مذاکره کننده نیاز به حمایت مردم دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی با اشاره به گرانی برخی اجناس در این شهرستان، این مسئله را غیرطبیعی خواند و از مسوولان دستگاه های ذیربط خواست کنترل و نظارت جدی تری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی با اشاره به گرانی برخی اجناس در این شهرستان، این مسئله را غیرطبیعی خواند و از مسوولان دستگاه های ذیربط خواست کنترل و نظارت جدی تری داشته باشند.

cy8oo8g4 حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته نمازجمعه انزلی با تاکید بر این که درصد سود باید عادلانه باشد، متذکر شد: فقدان این موضوع نشان دهنده نبود کنترل و برنامه است .

وی خاطرنشان کرد : اتحادیه ها و دستگاه های مسئول باید به میدان بیایند و خلاء های موجود را برطرف کنند.

خطیب جمعه انزلی تصریح کرد: برپاکردن نمایشگاه های مناسبتی گرچه به جای خود خوب است، اما درد جامعه را دوا نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچین با اشاره به روز اصناف در هفته جاری این نهاد را دستگاهی انقلابی برشمرد و افزود: اصناف بعد از انقلاب جایگاه والایی پیدا کردند.

باید پایین آمدن نرخ تورم در زندگی مردم ملموس باشد

وی در ادامه اظهارکرد : در شرایطی که دولت می گوید تورم کاسته شده، این باید در زندگی مردم ملموس باشد.

امام جمعه انزلی همچین با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام (ره) متذکر شد: اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است اما این سازمان با توجه به اهمیتی که دارد، باید تلاش های بیشتر و موثرتری داشته باشد و این دستگاه علاوه بر اینکه خود امکاناتی دارد باید از امکانات دولتی نیز بهره مند شود و دستگاهای دیگر نیز باید یاری گر این نهاد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با بیان این که برای ماه مبارک مبلغانی به شهرستان آمده اند، گفت: برخی مساجد به بهانه نبود امکانات گفته اند مبلغ نمی خواهیم و این به هیچ وجه توجیه پذیر نیست، مسجد فقط برای نماز خواندن نیست.

وی در ادامه یادآور شد: هفته ای که گذشت و در آستانه ماه مبارک رمضان، عنایتی به جامعه ما شد و آن بازگشت شهدای مظلوم غواص در شرایط حساس داخلی و خارجی بود.

تیم مذاکره کننده نیاز به حمایت مردم دارد

خطیب جمعه انزلی افزود: کسانی می خواستند موضوعات را اغراق آمیز مطرح کنند و در این شرایط بود که ۱۷۵ شهید غواص یافت شد؛ شهدایی که مظلومانه و دست بسته زنده به گور شده بودند .

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص تقدیر از برگزاری تشییع پیکر پاک ۱۷۵شهید غواص ،موید آن است که این معنویت و ایستادگی است که مارا پیروز می کند

وی همچنین با اشاره به فعالیت تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت : تیم مذاکره کننده در شرایط سخت و پرتنش در حال فعالیت است و برای ایستادگی در مقابل زیاده خواهی ها نیاز به حمایت همه مردم و مسئولان دارد.

امام جمعه انزلی با بیان این که رمضان ماه خداست مردم را به بهره مندی از فیوضات این ماه، رعایت شئونات این ماه و افطاردهی به شیوه ساده توصیه کرد.

امیدواریم هر چه زودتر مصلی انزلی تکمیل شود

 سید عبدالجواد شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به ساخت و ساز های داخلی مصلی نیز اشاره کرد و گفت : محوطه سازی و ساخت و ساز بیرونی مصلی از سوی شهرداری در حال انجام است و من به خاطر این همکاری تشکر میکنم و امیدواریم این ساخت و سازها در امور عمرانی هر چه زودتر به سر انجام برسد و مصلی شهرستان انزلی تکمیل شود .

وی همچنین در خطبه اول خود درخصوص اهمیت روزه گرفتن گفت :تنها عبادتی که در طول تاریخ فقط برای خدا انجام شده است ،روزه می باشد چرا که حتی در زمان بت پرستی هم برای بت هایشان نماز می خواندند اما کسی روزه نمی گرفت و این امر نشان دهنده آن است که روزه مختص خداوند بوده و از خالصترین عبادتها محسوب می شود.

عموم مردم نیز موظفند درقبال روزه خواری افراد جامعه، امربه معروف کنند

خطیب جمعه انزلی با تاکید برحفظ حرمت ماه رمضان و رعایت شئونات اسلامی در جامعه اظهار داشت :حتی کسانی که مسلمان هم نیستند بایداحترام ماه مبارک رمضان را حفظ کرده و شئونات جامعه اسلامی را رعایت کنند و البته درکنار وظایف محوله به مسئولان ،عموم مردم نیز موظفند درقبال روزه خواری افراد جامعه، امربه معروف کنند

Share