استاندار گیلان در مراسم بزرگداشت بیست وچهارم خرداد

گفتمان اعتدال براساس قانون عمل می کند/کلید انتخاب بخشداری از اهل تسنن را زده‌ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم بزرگداشت بیست وچهارم خرداد سالروز حماسه بزرگ حضور در انتخابات سال ۹۲ گفت : با هدایت عالمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن آرای عمومی،مردم با عشق به نظام،کشور و انقلاب در پای صندوقها حاضر شدند و با تشخیص خود فرد اصلح را با فاصله معنادار انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم بزرگداشت بیست وچهارم خرداد سالروز حماسه بزرگ حضور در انتخابات سال ۹۲ گفت : با هدایت عالمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن آرای عمومی،مردم با عشق به نظام،کشور و انقلاب در پای صندوقها حاضر شدند و با تشخیص خود فرد اصلح را با فاصله معنادار انتخاب کردند.
photo_2015-06-15_21-07-59دکتر نجفی در این همایش که سخنانش را با نام و یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، ،شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس،آروزی سلامتی و طول عمر برای رهبرمعظم انقلاب و موفقیت برای دولت و همه خادمین کشور آغاز کرده بود گفت: بنده علاقه مند هستم همه جناح ها و احزاب سیاسی با اندیشه های مختلف در چنین نشست هایی حضور یابند تا مشکلات استان و مردم را از زبان آنان بشنوم.
وی با قدردانی از همراهی همه احزاب و اندیشه های سیاسی که در کنار مردم در استقبال با شکوه از رئیس جمهوری در سفر فروردین شرکت کردند به سالروز حماسه ی بزرگ ۲۴ خرداد اشاره کرد و گفت: دولت این پیروزی را وابسته به هیچ حزب و جناحی نمی داند اما همه عزیزان و اندیشه ها کمک یارش بودند.
استاندار گیلان با بیان اینکه مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ حتی در دورترین مناطق و روستاها با کمک نخبگان تشخیص دادند برای تحقق مطالبشان باید به دکتر روحانی رأی دهند گفت: فاصله ی ۱۳ میلیونی رأی رئیس جمهوری با نفر دوم انتخابات،فاصله ای معنادار بود و همچنان گفتمانی را می طلبد که همه باید به آن پایبند باشیم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با هدایت عالمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن آرای عمومی،مردم در پای صندوق های اخذ رأی مردم با عشق به نظام،کشور و انقلاب در پای صندوقها حاضر شدند و با تشخیص خود فرد اصلح را انتخاب کردند.
دکتر نجفی که در ایام انتخابات در سفرهای رئیس جمهوری به استانهای کشور حضور داشت گفت: در آن دوره بخش مهمی از شعارهای دکتر روحانی در رابطه با مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود.
استاندار با بیان خاطره ای از زمان سفر دکتر روحانی به گیلان در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اشاره وی به مشکلات کشاورزی و بیکاری گفت: رئیس جمهوری در سفر اخیر به استان نیز در شورای اداری بار دیگر تکرار کردند مگر می شود گیلان با این همه امکانات و توانمندی ها جزء استانهای بیکار کشور باشد.
وی با تشریح شرایطی که دولت با تورم بالای ۴۴ درصد و رشد منفی شش و هشت دهم درصد کارش را آغاز کرد گفت: در چنین شرایط سختی دولت سعی کرد فضای ثبات را بر اقتصاد کشور حاکم کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه تحرکات سیاسی و بین المللی در ۲ سال گذشته می توانست ثبات و آرامش را در کشور برهم بزند گفت: دولت با عقلانیت و تدبیر چنین اجازه ای نداد .
وی افزود: تورم کشور در چنین شرایطی از بالای ۴۴ درصد به پانزده و نیم درصد رسید و با تلاش و تدبیر مدیران استان این تورم در گیلان همواره از میانگین کشوری دو تا دو و هشت دهم درصد کمتر بوده است.
استاندار، گیلان را دومین استان بیکار کشور در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: هم اکنون پس از ۱۸ ماه تلاش استان هشتم کشور در بیکاری هستیم.
دکتر نجفی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی در زمانیکه فعالیتش را در استان آغاز کرد با گذشت ۷ ماه از سال۳تا۶ درصد بود گفت: این اعتبار در پایان سال به بالای ۳۰ درصد و در سال ۹۳ به رغم مشکلات ناشی از تأمین منابع مالی به دلیل کاهش قیمت نفت در بیش تر بخش ها بالای ۷۵ تا ۸۰ درصد بود.
وی بحث ایجاد امنیت و آرامش روانی پس از فضای نگران کننده نسبت به زمان آغاز به کار دولت در استان را از موفقیت های دیگر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه گیلان در ۶ فصل متوالی استان نخست در بهبود فضای کسب و کار در کشور شده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه فضای نامناسب سرمایه گذاری موجب نگاه نامناسب به استان در این بخش شده بود گفت: فعالین بخش خصوصی همواره فعالیت های ما را رصد می کنند.
دکتر نجفی با بیان اینکه دولت در بخش بهداشت و درمان نیز که به آن کمتر پرداخته شده است موفقیت های بزرگ و بی نظیری به دست آورد گفت: سهم ۳۷.۵ درصدی پرداخت اشخاص برای هزینه های درمانی به ۴.۵ درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۸۶ درصد از مدیران ارشد استان بنا به شرایط خودشان، ،شرایط کشوری و شرایط استان در ۲ سال گذشته تغییر یافته اند گفت: در این انتصابات فقط به دنبال کسی که وابسته به ستاد و حزب خاصی باشد نبودیم.
استاندار گیلان افزود: از مدیرانی که با دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی ، سیاسی ، اجتماعی اهداف مشترک داشتند و زاویه نداشتند استفاده می کنیم.
وی افزود: بیش از ۵۰ درصد مدیران وزارت کشور در گیلان نیز که بیش تر سیاسی و امنیتی بودند از نیروهای این وزارتخانه نبودند که بدون آنکه آرامش استان آسیب ببینند تغییر یافتند.
وی افزود: این دولت تاکنون بیش ترین سوالات و کارت زرد ها را از مجلس داشته است؛این در حالی است که دولتی که در مدت ۸ سال ۷۳۰ میلیارد دلار واردات داشته است به این مقدار پاسخگو نبوده است.
وی توسعه ی گفتمان سیاسی ، حزبی و تقویت فعالیت احزاب و تشکل های صنفی در استان را از دستاوردهای دیگر دولت عنوان کرد و گفت: براساس همین تفکر فعالیت ۳۴ حزب و تشکل سیاسی در استان تاکنون به رسمیت شناخته شده است.
وی با بیان اینکه گفتمان اعتدال براساس قانون عمل می کند گفت: حل برخی از مسائل فقط براساس اختیارات رئیس جمهور نیست و مربوط به بخش های دیگر همچون قوای مقننه و قضائیه است.
وی به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری بر اساس رویکرد رأی مردم حق الناس است به عنوان حافظ قانون اساسی عمل خواهد کرد.
وی گفت: ما نیز موظفیم فضا را برای همه مردم فراهم کنیم تا در انتخابات حضور یابند.
نماینده عالی دولت در گیلان گفت: ما نیز به عنوان حافظان و امین مردم باید انتخابات پرشور ، فراگیر و شفاف با حضور قوی احزاب و اندیشه های سیاسی در استان را فراهم کنیم.
دکتر نجفی تقویت حقوق شهروندی ، تسریع در پروژه های بزرگ عمرانی همچون آزادراه و راه آهن ، فعال شدن پروژه های ساخت بنادر و در یانوردی ، احیاء تالاب انزلی و توسعه سواحل را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: زیرساخت های گردشگری گیلان همچنان ضعیف است و به دنبال ارتقاء آن هستیم.
وی به مصوبات ارزشمند سفر رئیس جمهمور به گیلان نیز اشاره کرد وگفت : به عنوان مثال در این سفر اجرای ساخت راه اهن رشت به آستارا به تصویب رسید و انشاا… راه آهن رشت نیز تا سال ۹۵ آماده میشود.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات کم آبی ساخت سدهای شفارود و پلرود گیلان نیز که سابقه ی ساختشان به ۱۸ سال قبل باز می گردد نیز در این دولت شتاب گرفت و سد شفارود تنها پروژه ای بود که در سال ۹۲ توانست فاینانس خارجی را جذب کند.
وی ادامه داد: با ملاحظات زیست محیطی ساخت سدهای استان و سدهای لاستیکی را با قوت ادامه خواهیم داد.
وی به فعال شدن منطقه آزاد انزلی نیز اشاره کرد و گفت: در گیلان از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی شد و خیلی از مردم از مزایای آن بهره مند نبودند.
استاندار گیلان افزود: از نگاه آمارها و شاخص های امنیتی نیز گیلان همواره جزء استانهای برتر کشور بود.
وی به همزیستی مناسبت قومیت ها و اقلیت های مذهبی در گیلان هم اشاره کرد و گفت: این وفاق و همدلی در کشور زبانزد است این در حالی است که در دوره ای حتی انتخاب یکی از اقلیت های مذهبی به عنوان رئیس بانک نیز در استان با مشکل مواجه شد اما هم اکنون کلید انتخاب بخشداری از اهل تسنن را زده ایم.
استاندار گیلان توجه به حقوق زنان و جوانان را دستاورد دیگر عنوان کرد و گفت: ظرفیت زنان ما فراتر از اینها است که مثلا بخواهیم  ۴مدیر زن و ۴مدیر مرد بگذاریم بلکه باید فضا را برای بروز توانمدیهایشان مهیا کنیم.
وی افزود: توجه به اشتغال جوانان نیز یکی از مهم ترین برنامه های استان بوده است .
وی گفت: در بخش کشاورزی نیز ۳ هزار هکتار از باغات مخروبه چای احیاء شد و در بخش ابریشم هم اتفاقات خوبی افتاده است.
استاندار گیلان به موفقیت های دستگاه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: انشاا… با تداوم این موفقیت ها فضا بهتر خواهد شد و باید تلاش کنیم با اقتصاد مقاومتی و حرکت درون زا مشکلات کشور را برطرف کنیم.
وی خواستار تداوم حضور مردم در حمایت از دولت شد و ادامه داد: هرجا حضور مردم باشد دولتمردان راحت تر تصمیم می گیرند و حضور کمرنگ مردم موجب افزایش فشارها به دولت می شود.
قابل ذکر است در این مراسم غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و از فعالین ستاد دکتر روحانی در انتخابات سال ۹۲، آقای بی آزار و سرکار خانم حساس خواه از فعالین سیاسی،اجتماعی استان به ایراد سخن پرداختند.

Share