از گوشه کنار سیاست در گیلان

گاف بزرگ مسئولین در مراسم تجلیل از استاد مسعودی/استعفای عضو شورای شهر چه کسی را به گریه انداخت/شیرین‌ترین خاطره فوتبالی معاون شهردار رشت/بزرگترین وظیفه فرمانداران از نظر اصلاح‌طلب گیلانی/رویای یک خواننده از آینده خیابان‌های رشت/بزرگترین درسی که عضو مستعفی شورا آموخت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

گاف بزرگ مسئولین در مراسم تجلیل از استاد مسعودی
۰۵۶سید فرزام حسینی با اشاره به جشن پاسداشت فرهنگی بومی گیلان که با عنوان« گیل آئو» توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد نوشت:
در بخش تجلیل از آقای ناصر مسعودی مجری ابتدا غزلی که برای استاد آواز سروده بودند را خواندند و بعد با ذکر این نکته که استاد نیازی به معرفی ندارد، از حضار اجازه خواستند که چند کلمه ای به معرفی ناصر مسعودی بپردازند، که پرداختند، ولی ای کاش متن جامع تری تهیه می کردند و عینا ویکی پدیای ناصر مسعودی را برای معرفی از رو نمی خواندند؛ باری باز هم بگذریم، پس از خواندن زندگی نامه، توجه حضار را به کلیپی که از صدا و تصاویر «استاد و آبروی هنر گیلان» تهیه شده، جلب کردند. کلیپ آغاز شد، مشتمل بود بر سه عکس از ناصر مسعودی و متن زندگی نامه –همان زندگی نامه عینا کپی شده از ویکی پدیا که روی تصاویر خوانده می شد- باز هم مسئله ای نیست، باز هم ایرادی ندارد، اصلا از این هم بگذریم که مجری محترم شخصا مدعی شدند که از کودکی با صدای ناصر مسعودی بزرگ شده اند و خاطره دارند، اصلا مسئله ای نیست. باری بگذریم، کلیپ هم تمام شد و ناصرِ مسعودی به جایگاهِ خطابه فراخوانده شد. آقای مسعودی آمدند و تشکر کردند و ابرازِ شادمانی که در این جمع حضور دارند، اتفاقِ اصلی، اشکالِ اصلی اما همین جا پدیدار شد، در سخنانِ آقای مسعودی، که گفتند(نقل به مضمون): «تشکر می کنم از برگزارکنندگان و حاضران، اما باید نکته ای را خدمت تان عرض کنم و آن هم اینکه صدایی که در کلیپ و روی عکس های من شنیدید، صدایِ من نبود…!». و خب چه باید می شد؟ بُهتِ حاضران و سری که دیده شد شهردارِ محترم و برخی از اعضای شورای شهر به پایین انداختند و به نشانه تاسف تکان تکان دادند! و خنده عصبی برخی از حاضران. اتفاق البته بهت آور است، و حتی باید گفت بد. تصور کنید هنرمند بزرگی را دعوت می کنیم برای تجلیل –به چند و چونِ برنامه و کیفیت آن کاری نداریم- و بعد از حاضران می خواهیم که به هنرش توجه کنند، و بعد هنرِ کس دیگری را به عرضه می گذاریم –اینجا منظور صداست- چه می توان گفت؟ چه باید گفت؟ تاسف آور است و عرقی سرد روی پیشانی آدم می نشیند؛ بله، ماجرا از این قرار بود، صدای خواننده گرامی «شاهرخ شیردوست» را به جای ناصر مسعودی روی کلیپ گذاشته و پخش کرده بودند و جالب آنکه برگزارکنندگان حتی نمی دانستند که آن صدا، صدای ناصر مسعودی نیست و خودشان هم شگفت زده شدند، بدتر از همه آنکه هیچ یک از برگزارکنندگان و نه حتی مجری محترم برنامه، از این اشتباه عذرخواهی نکردند و باز هم چه بد.

با نحوه و شکلِ برگزاری برنامه کاری نداریم، آن ها را وامی گذاریم به سلایقِ برگزارکنندگان، اصلا مهم نیست و نمی پرسیم که چرا تجلیل از یک هنرمند بزرگ و فرهیخته و آبروی گیلان –به اذعان مجری- باید تحت لوای سخنرانی و شعرخوانی باشد، اما می توانیم بابت اشتباهی که شرح اش رفت، اعتراض کنیم و می توانیم توقع یک عذرخواهی کلامی کوچک داشته باشیم، که البته خب، گویی انتظارمان بی جاست… .

رویای یک خواننده از آینده خیابان های رشت
«صفرعلی رمضانی» موسیقیدان پیشکسوت و خواننده سبک فولکلور که در جشنواره‌های زیادی در سراسر کشور شرکت کرده و همراه گروهش‌ساز زده و قطعات گیلکی را اجرا کرده است. رمضانی که علاوه بر آوازخوانی، کمانچه و پنج سیم گیلانی می‌نوازد و سه تار و نی لبک هم می‌سازد. حتی سازهایی مانند دسته و نقاره گیلان را هم بازسازی کرده است. او که چند اجرا با گروه «رستاک» داشته است از جای خالی جشنواره‌های موسیقی در رشت سخن می‌گوید و اینکه روزی برسد که رشت یکی از مراکز موسیقی ایران شود. هر سال در روز یا هفته مشخصی، گروه‌های موسیقی معروف ایران با نوازندگان و خواننده‌های معروف از سراسر ایران و حتی کشورهای همسایه به خیابان‌های سنگفرش شده شهرداری بیایند و در این میدان بزرگ پرخاطره برای خیل عظیم مردم بنوازند، البته همه اینها فعلا در حد یک آرزوست.

رمضانی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: اگر موسیقی به میان مردم بیاید و گروه‌های موسیقی نه بر روی سن که درست در کنار مردم و در خیابان‌ها برای آنها بنوازند جامعه بانشاط می‌شود. خرد و دانایی در جامعه بالا می‌رود. انسان‌ها مهربان می‌شوند. کنترل خشم و تحمل مشکلات برایشان راحت‌تر می‌شود. پیوندی میان مردم و مسئولان ایجاد می‌شود، اما نمی‌دانم چرا از پتانسیلی به نام هنر برای نزدیک‌تر کردن مردم به هم استفاده نمی‌شود. وی می‌افزاید: اکنون گروه‌های بسیاری در گیلان هستند که موسیقی محلی کار می‌کنند. گروه‌هایی هم هستند که در سایر شاخه‌های موسیقی فعالیت می‌کنند. قابلیت موسیقی در گیلان بالاست. حال این قابلیت را بگذارید در کنار خیابان‌هایی که سنگفرش شده‌اند و خالی از ماشین و دود هستند؛ حس نوستالژیکی به مردم دست می‌دهد. مردم احساس امنیت می‌کنند.

استعفای عضو شورای شهر چه کسی را به گریه انداخت

دیاربانران نوشت:عباس صابر رئیس شورای اسلامی شهر رشت در واکنش به استعفاء رضا جمشیدی، اظهار کرد: بدترین رأی من قبول استعفاء رضا جمشیدی بود.

حاجی پور دیگر عضو شورا نیز در این رابطه، با بیان اینکه خبر استعفای دکترجمشیدی مرا به گریه انداخت، گفت: “جمشیدی” در زمین علم راه طولانی در پیش دارد و باید منشاء خدمات علمی بزرگ برای ایران و گیلان باشد.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان های محلی چکیده خرد جمعی مردم هستند، بیان کرد: برای دکتر جمشیدی جهت رسیدن به مدارج بالای علمی آرزوی توفیق داریم.

شیرین‌ترین خاطره فوتبالی معاون شهردار رشت

 baharmast1علی بهارمست معاون فعلی خدمات شهری شهرداری رشت که چندماهی را هم به عنوان سرپرست شهرداری رشت فعالیت داشت، در سال ۱۳۵۳ در شهر رشت متولد شد. می گوید یک گل کوچک باز قهار بود و خیلی اتفاقی و با اصرار یکی از دوستانش در تست انتخاب بازیکن تیم پارکشهر شرکت کرد و از آنجا وارد فوتبال گل بزرگ شد! وی در تیم های استقلال رشت، شهرداری رشت و استقلال شهرداری رشت و سپیدرود و فجرسپیدرود و فجرتهران عضویت داشت و به دلایل شغلی خیلی زود در ۲۸ سالگی از فوتبال کناره گیری کرد!
بهارمست در گفتگو با وارش اسپورت در خصوص بهترین خاطره دوران ورزشی اش می گوید:

من همیشه در بازی های رشت گل می زدم و این باعث محبوبیتم در بین تماشاگران می شد.بهتر است بگویم اکثر گل هایم در رشت بود.

در نیمه اول بازی با الیاف تهران یک گل ۳۵ متری وارد دروازه مان شده بود و از نیمه دوم وارد بازی شدم. در نیمه دوم غلام محمدوند گل مساوی را زد. نود دقیقه بازی و حتی ۴ دقیقه وقت تلف شده ای که در نظرگرفته شده بود نیز تمام شده بود تا آنکه یک توپ ساده را دفاع الیاف نتوانست به خوبی دفع کند و کرنر شد.آنجا بود که اکبر یوسفی آمد سانتر کرد و با ضربه سر دروازه را باز کردم. یادم است همه بعد از بازی گریه می کردند.

در این بازی یک نکته جالب دیگر هم وجود داشت؛ یک پنالتی اتفاق افتاده بود و در حالی که بازیکنان الیاف سر اینکه چه کسی پنالتی را بزند داشتند بحث می کردند، ما ریختیم سر داور و هی اعتراض و اعتراض کردیم که بنده خدا آقای خسروی آمد و گفت خطا بیرون محوطه است(باخنده) ! البته خوب در بازی برگشت هم آنها همین بلا را سر مان آوردند.

بزرگترین درسی که عضو مستعفی شورا آموخت

jamshidi_9805به گزارش ۸ دی نیوز, رضا جمشیدی چناری با بیان اینکه برای یک فرصت مطالعاتی کوتاه مدت کشور را تر ک می کنم افزود: هدف از استعفای من این است که به طور خالص به برنامه های مطالعاتی خود در خارج از کشور بپردازم.

وی با تاکید بر اینکه مردم شهر واقعا گرفتار هستند و برخی حتی در مسائل ابتدایی زندگی خود مانده اند گفت: ساختاری در شورا برای رفع اینگونه از مشکلات مالی و معیشتی مردم تعیین نشده است ولی من در این مدت اموختم که چگونه درک کنم و چگونه بشنوم و این بزرگترین درسی بود که در شورای چهارم گرفتم.

رضا جمشیدی چناری با اشاره به جوسازی احتمالی برخی رسانه ها در خصوص استعفایش تاکید کرد: از آنجایی که باید با مردم صادق بود می گوییم من تا این لحظه برنامه ای برای ورود به انتخابات مجلس ندارم چرا که این امر نیاز به پیش نیازهایی دارد که باید فراهم شود و من تا این لحظه این تصمیم را ندارم مگر اینکه شرایط آن فراهم شود.

وی با اشاره به رودخانه های شهر رشت گفت من تمام تلاش خود را بری رفع معضل این رودخانه ها به کار گرفتم گفت: ۵۰ میلیاردی که از سوی دولت برای ابن امر اختصاص یافته حاصل تلاش همه اعضای شورا است و از آنجایی که آب و فاضلاب قصد دارد این مبلغ را دریافت کند از اعضای شورا می خواهم تلاش کنند تا این اعتبار را شهرداری با نظارت شورا جذب کند.

وی با اشاره به مصوبه به زمین مانده در شورا افزود: به این مصوبه توجه شود چرا که ما نیاز به مرکز پژوهش های شورا و مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری داریم.

 واکنش وکیل محجوب به جلسه هیات مدیره

آرش نجفی، وکیل سیروس محجوب در رابطه با مسائل و تصمیمات رخ داده در جلسه هیات مدیره ملوان با ارسال بیانیه‌ای واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانید.

در رابطه با خبر منتشره در سایت رسمی باشگاه ملوان مبنی بر اینکه هیات مدیره باشگاه با جدایی سیروس محجوب از باشگاه ملوان موافق نمود و بازگشت احمد دنیامالی را به تصویب رسانید، نکات مهمی را در تبیین مواضع مالک ۷۰درصد باشگاه ملوان (شخصی آقای سیروس محجوب) به آگاهی عموم می‌ رسانم.

متاسفانه به سیاق گذشته این بار نیز در تقسیمات هیات مدیره باشگاه ملوان شاهد هستیم که نظرات غیرکارشناسانه ای ابراز گردیده و تصمیماتی صادر شده که وجاهت قانونی ندارد. در این خصوص اولا گفتنی است باشگاه ملوان که تحت ساختار قانونی موسسه فرهنگی ـ ورزشی ملوان بندرانزلی شخصیت حقوقی خود را کسب کرده، دارای اساسنامه قانونی است که می‌ بایست ملاک هرگونه اقدام و تصمیم از سوی سهامداران و هیات مدیره خود قرار گیرد.

شایسته بود اعضای هیات مدیره پیش از اظهارنظر و تشکیل جلسه اساسنامه این موسسه را به دقت مطالعه می‌ کردند که بدانند بنا به ماده ۱۱ اساسنامه ملوان تعیین خط مشی آینده موسسه و تصویب آن به عهده مجمع عمومی است که این مجمع متشکل از سهامداران باشگاه است. طبق مدارک ثبتی باشگاه که در اداره ثبت شرکت ها موجود است و همچنین به موجب سند صلح قطعی آقای سیروس محجوب صاحب ۷۰درصد سهام باشگاه ملوان در مقابل ۳۰درصد متعلق به نیروی دریایی است که نیروی محترم دریایی نیز شخص حقیقی ای را به عنوان نماینده سهام خود به اداره ثبت شرکت ها معرفی نموده است. بدین ترتیب آقای محجوب (موکل من) اکثریت سهام را در دست دارد.

از سوی دیگر هیات مدیره براساس ماده ۱۶ اساسنامه صرفا مجری تصمیمات مجمع عمومی است و حقی راجع به دخالت در موضوعات مربوط به تصمیم گیری های اساسی و کلان باشگاه را ندارد. حال چگونه عزیزان در این موارد ورود کرده اند، بنده هنوز قانع نشده ام. به علاوه بعضی از مسوولین یا شنیده می‌ شود بعضی از مسوولین بر این باور هستند که آقای محجوب طبق توافق نامه هـ. ب تعهداتی را برعهده گرفته که باید به آن عمل کند. مثل اینکه باید باشگاه را به مسوولین برگرداند. در این رابطه نیز باید گفت؛ براساس موازین حقوقی و قانونی توافق لاحق اثر ترازی سابق را از بین می‌ برند. بدین معنا که گرچه در توافق نامه مذکور تعهداتی برعهده آقای محجوب بوده، لیکن متعاقبا با تنظیم سند صلح قطعی توافق نامه مذکور از درجه اعتبار ساقط گردیده و نمی‌ توان به آن استناد کرد. بنابراین آقای محجوب این حق را داراست که به موجب قانون ثبت اسناد و قانون ثبت شرکت ها به عنوان مالک رسمی سهام خود را بدون نیاز به تصویب مرجع یا شخص خاصی واگذار نماید.

ما الوصف آقای محجوب به احترام مسوولینی که تیم را به ایشان واگذار کرده بودند، باتوجه به دخالت های غیرمستقیم بعضی از سیاسیون شهرستان که در امور باشگاه صورت می‌ گرفت، به دفعات جلساتی را برای تشکیل هیات مدیره پیشنهاد دادند. لیکن متاسفانه اعضای هیات مدیره بعضا در جلسات حضور نمی‌ یافتند و جلسات مذکور به حدنصاب برای هرگونه تصمیم گیری نمی‌ رسید.

در پایان لیگ‌برتر این دوره نیز ایشان طی دو فقره نامه ای به فرماندار بندرانزلی، مشکلات و دخالت های انجام شده در تیم را مطرح کردند و خواستار برگزاری جلسه ای با همه مسوولین واگذارکننده شدند. متاسفانه بعد از ۲۴ روز جلسه ای تشکیل گردیده که در آن جلسه آقای محجوب را به عنوان عضو صاحب اکثریت سهام باشگاه به مجمع دعوت نکردند و توجیهاتی مطرح کردند که وجاهت قانونی ندارد. چگونه ممکن است که مالک ۷۰درصد سهام باشگاه می‌ باشد، در جلسه ای که برای تعیین سرنوشت و خط مشی باشگاه تشکیل حضور نداشته؟ آیا آقایان به این موضوع فکر نکردند که این تبعات دامان تیم و فدراسیون فوتبال را بگیرد؟ با همه این اوصاف با توجه به اینکه موکول بنده هرگونه اقدامی که باعث سربلندی این تیم بشود را با جان و دل پذیراست و تمام شرایط ادامه حضور یا نبودن خود را اظهار داشته چطور دوستانی که اظهارنظر می‌کنند به تمامی مکاتبات صورت گرفته اشاره نمی‌ کنند. بنده به نیابت از ایشان اعلام می‌ کنم تا زمانی که سهام باشگاه چه شخص یا شرکتی که واجد اهلیت باشد، منتقل نشده ایشان مالک قانونی باشگاه بوده و از افراد دلسوز ملوان که هم اکنون برای ملوان تصمیم می‌ گیرند، خواهشمند ابتدا سهام باشگاه را به طرق قانونی منتقل کنند سپس اقدام به انتصاب مدیرعامل یا افراد دارای سمت در باشگاه کنند. همانطوری که آقای محجوب بارها اعلام کرده؛ هیچ علاقه ای به حضور در باشگاه با توجه به دخالت های فعلی ندارد چون اعتقاد دارد که با نبودن خود بهتر می‌ تواند باشگاه را حمایت کند.

نکته پایانی اینکه هنوز تکلیف کتمان بدهی باشگاه در واگذاری قبلی به ایشان نیز که بارها از طرف موکولم پیگیری شده حل و فصل نشده و وی هنوز ادعاهایی در این زمینه دارد. لذا از مسوولین استدعا دارم بدوا نسبت به تعیین تکلیف همه موارد فوق اقدام نمایند تا حقی از کسی ضایع نشود.

بزرگترین وظیفه فرمانداران از نظر اصلاح طلب گیلانی

احمد رمضان‌پور نرگسی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان در گفتگو با ایلنا گفته است:می‌خواهم اشاره کنم به نکته‌ای که در صحیفه نور حضرت امام (ره) به آن اشاره شده و البته بنده خودم هم این سخن را از حضرت امام شنیدم. زمانی که در دوره فرمانداری تالش به محضرشان رسیده بودیم، ایشان فرمودند دست‌ اندر کاران اجرا و نظارت در امور انتخابات باید کاملا بی طرف باشند و اگر بی طرفی خودشان را حفظ نکنند، نه فقط به جمهوری اسلامی بلکه به اسلام خیانت کرده‌اند. این حرف٬ حرف بسیار بزرگی است، به نظر من اعضای هیات‌های اجرایی که بی طرفی خودشان را رعایت نمی کنند، معادشان را خراب کرده‌اند.

این تفکر و اندیشه امام بوده و مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که آرای مردم حق‌الناس است.

وظیفه بزرگ فرمانداران ما این است که در انتخابات شجاعت و شهامت مقابله با خواسته‌های غیر مشروع و غیر قانونی افراد و گروه‌ها را داشته باشند، از فشار جریان‌های ذی‌نفوذ بر روند انتخابات جلوگیری کنند و در چارچوب قانون حرکت کنند.

این وظایف فرمانداران است، حال اینکه تا چه حد پایبند خواهند بود، پس از انتخابات مشخص می‌شود. امیدوارم فرمانداران دولت تدبیر و امید در حوزه سیاسی٬ تفکر رئیس جمهور که بی طرفی و سلامت در اجرای انتخابات است را نمایندگی کنند.

 

Share