از گوشه کنار سیاست در گیلان

چه کسانی در مراسم تشییع پیکر آیت الله امینیان حضور داشتند/تنها اصلاح‌طلب مجلس از نگاه نماینده سابق رشت/افسوس نماینده گیلانی از عقب ماندگی‌های ایران/دلنوشته قابل تامل «پرواز همای» پس از لغو کنسرتش/بازداشت روسای یکی از هیئت‌های ورزشی گیلان/حیرت آقای مدیرکل از یک پروژه

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

چه کسانی در مراسم تشییع پیکر آیت الله امینیان حضور داشتند

عصر امروز با حضور گسترده مردم دغدار و قدرشناس گیلان پیکر عالم برجسته حضرت آیت الله امینیان تشییع و در حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف دفن شد.
در این مراسم آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان, آیت‌الله عاملی نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از هیئت رئیسه این مجلس ,آیت الله حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز,آیت الله فیض لاهیجی رییس سابق دیوان عالی کشور و جمعی دیگر از علمای برجسته گیلان و کشور حضور داشتند.
حضور نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی در کنار مردم گیلان مثال زدنی بود.
همچنین حجت السلام ابوترابی فرد نائب رییس مجلس سخنران مراسم سومین روز درگذشت این عالم ربانی خواهند بود.

افسوس نماینده گیلان از عقب ماندگی های ایران
ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل که به کره جنوبی سفر کرده است در بخشی از روزنوشته های خود به منش و رفتار کره ای ها اشاره کرده و نوشته است:

۳۰۱۷۸معروف است که حداکثر دعوا درکره نزدیک کردن صورت به یکدیگر و البته بلندبلند اعتراض کردن است.اوّلین کسى که دست بلند کند مقصر است که چرا اغازگر بوده است.

باورکردنى نیست که همه دکه ها ، دستفروشى هاو٠٠٠ درهمه جاى سئول  باپرده اى به امان خدا سپرده مى شوندودزدى مفهوم خودرا از دست داده است

خدا!
کارافرین همیشه هستى! همه آن چه به دیگران داده است را به ما هم داده است.
اگر کره اى ها تنها دو فصل دارند ما چهار فصل هستیم
اگر انها -در حقیقت -حداقلى از کشاورزى دارند ما…اگر انها منابع نفتى و… ندارند ولى ما …
اگر انها دینى چون اسلام و مذهبى چون تشیع و انقلاب و رهبرانى این چنین نداشته و ندارند ولى ما ٠٠٠
اگر تمدن ایران به قول همه مسىولان کنونى کره جنوبى’ موجبات افتخار آسیایى ها بلکه جهانیان است و اگر ٠٠٠٠
اما آنها مى دوند و ما آنها همه کارمى کنند و ما…
آنها به مخالف خود فرصت مى دهند و ما…
وقتى همه چشم و دل خود را به  -نفت – و- بودجه دولت- دوخته ایم.وقتى مداوماً ازدیگرى انتقاد مى کنیم و خود را نمى بینیم.وقتى بیشتر عمرمان رابه تخریب این و آن مى اندازیم.وقتى حتّى نمایندگان ملّت در مجلس براى رفتن به کمیسیون سیاسى ( نه اقتصادى) دعوا دارند.
و یا وقتى کمیسیون اقتصادى پیش از تشکیل مجلس!! با هدفگیرى ریاستى از افراد ناوارد و بى تجربه با اقتصاد! و صرفاً هم محلى شکل مى گیرد و بیش از پانزده نفر از بیست و چند نفر با این خصوصیات شکل مى گیرند.
وقتى رهبرى از اقتصاد مى گویند ولى مردم و بیشتر مسئولان در آن راهى که کره اى ها-بدون پرسش مى روند- نمى روند.انتظار تغییر خیالبافى است.

تنها اصلاح طلب مجلس از نگاه نماینده سابق رشت

احمد رمضانپور نرگسی نماینده اصلاح طلب و سابق رشت در مجلس در گفتگو با رشت پرس گفته است:بنده بعنوان فردی که هم فعال سیاسی هستم و هم در زمینه ی کار اجرایی و مقننه فعالیت داشته ام می دانم که باید آقای روحانی وزرای خود را از مجلس عبور دهد . مجلس نهم مجلس خاصی بود. چون در مجلس هفتم و هشتم کاندیداهای اصلاح طلبان داوطلب شدند و رد صلاحیت گشتند . اما در مجلس نهم به عنوان اعتراض داوطلب نشدند اما در انتخابات شرکت کردند. لذا ما تفکر و جریان اصلاح طلبی در مجلس نهم نداریم . اصلاح طلب ما در حال حاضر آقای علی مطهری است که از دل جریان اصولگرایست و حرف اصلاح طلبان را صادقانه می زند.

دلنوشته «پرواز همای» پس از لغو کنسرتش
چند ساعت پس از لغو نخستین کنسرت «پرواز همای» در تهران، این خواننده در پیامی، از تمام آنهایی که فرصت برگزاری این کنسرت را ازاو گرفتند، قدردانی نمود. به گزارش «موسیقی ما»، پرواز همای دقایقی پیش در یادداشتی که در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفته است، توضیحاتی را ارائه نمود.

این هنرمند در متن این یادداشت آورده:

به نام خدا

این قلب شکسته را که ترمیم کنم
باید به شما دوباره تقدیم کنم
تا خود همه تکه‌ای از آن بردارید
سخت است که عادلانه تقسیم کنم

سپاسگزارم از همه‌ی مسئولین و کسانی که به من اعتماد کردند و فرصتی دوباره برای اجرای برنامه در ایران را به من دادند و سپاسگزارم از همه آن‌هایی که این فرصت را از من گرفتند . به تصمیم مقامات قضایی احترام می‌گزارم و در جهت رفع سوءتفاهم‌ها گام بر‌می‌دارم. یقین دارم صلاحی در کار بوده و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم، صبر و شکیبایی‌است.

ضمن عذر‌خواهی از همه‌ی هواداران و دوستان از حمایت تک‌تک شما سپاسگزارم. هشت سال تلاش کردم تا در جایی که زندگی می‌کنم، در کشورم ایران، به روی صحنه بیایم. اگر عمری داشته باشم هشتاد سال دیگر نیز تلاش خواهم کرد تا به حق قانونی خودم دست پیدا کنم.

خواهشمندم پوزش مرا بپذیرید و از مراجعه به سالن بزرگ وزارت کشور خودداری نمایید. از امروز، طی هفت روز کاری تمام مبالغ پرداختی شما بابت خرید بلیت باز‌گردانده خواهد شد.

خدای عاشقان بزرگتر از این حرف‌هاست.
یا حق …… پرواز همای ….. ۲۰/ خرداد / ۱۳۹۴

________ ______

بازداشت روسای یکی از هیئت های ورزشی گیلان

شنیده ها از منابع اگاه حکایت از ان دارد که ظهر امروز روسای یکی از هیئت های ورزشی استان گیلان هنگام صرف ناهار از مشروبات الکی استفاده کرده بود که این مسئله موجب بازداشت این فرد و تحویل وی به مراجع قضائی می شود.
گفتنی است نامبرده در ابتدا منکر همه چیز می شود اما آثار شرب خمر در وی کاملا هویدا بوده است.

 

حیرت آقای مدیرکل از بروز یک جنایت

گیلان فردا نوشت: دیروز (چهارشنبه) محمدرضا برجی به همراه تنی چند از فعالان زیست محیطی گیلان برای بازدید از حجم تخریب جنگلهای شفارود در محل اجرای سد حاضر شدند. چند هفته ای است که عملیات اجرایی سد شروع شده و پاکتراشی به طور گسترده ای در حال وقوع است اما سازمان های زیربط به دلیل بازدید نکردن از عمق فاجعه بی خبر بودند و آن را واقع گرایانه نمی پنداشتند.

اما امروز وقتی مهندس برجی خود شخصا به منطقه سر زد یکباره با گستردگی تخریب مواجه شد. به گفته یکی از فعالان محیط زیست که همراه مدیر کل محیط زیست استان گیلان به منطقه رفته بود، وقتی مهندس برجی سر پروژه رسید و حجم تخریب را مشاهده کرد کاملا شوکه شد.

برجی پس از دیدن صحنه تخریب به جمع حاضر گفت این یک جنایت علیه منابع طبیعی است. در ادامه پس از بازدید از پاکتراشی جنگل در منطقه برجی به اتفاق تیم همراهش به سمت مردم بومی رفتند که با آن ها در خصوص عملیات اجرای سد صحبت کنند.

برجی در جمع فعالان محیط زیست گفت: من مخالف این طرح هستم اما متوقف کردنش بی فایده است چون پس از چند سال مجددا اجرا خواهد شد. در مورد این موضوع حتما باید دولت نظر قطعی خود را بدهد.

برجی در ادامه افزود: سازمان محیط زیست بارها مخالفت خود را اعلام کرد اما راهکار در شرایط فعلی این است که ارتفاع تاج سد برای کاهش حجم تخریب کم شود. در پایان برجی قول داد که گزارش بازدید امروز را به ابتکار رئیس سازمان محیط زیست انتقال دهد و همچنین درخواست کند که ابتکار به محل احداث برای بازدید بیاید.
۸۱۰۶۱۵۶۰۸_۳۷۸۴ ۸۱۰۶۱۹۹۱۱_۳۴۴۴

Share