پیام تسلیت آیات عظام نوری همدانی,حسینی بوشهری,حسینی اشکوری و آملی لاریجانی به مناسبت درگذشت آیت الله امینیان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیات عظام و مراجع تقلید با صدور پیام های مختلف درگذشت آیت الله امینیان را تسلیت گفتند. آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله امینیان، گفت: این روحانی مجاهد در دوران مبارزه و بعد از آن از شخصیت های تاثیرگذار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیات عظام و مراجع تقلید با صدور پیام های مختلف درگذشت آیت الله امینیان را تسلیت گفتند.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله امینیان، گفت: این روحانی مجاهد در دوران مبارزه و بعد از آن از شخصیت های تاثیرگذار انقلاب شکوهمند اسلامی بود و در این راه فرزند طلبه خود را به اسلام تقدیم کرد.

۱۳۹۲۰۷۲۶۰۰۰۰۱۵_PhotoAدر این پیام آمده است: ارتحال عالم ربانی آیت الله محمدعلی امینیان، نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه که عمر بابرکت خود را در راه تالیف و تبلیغ مخصوصا سنگر مقدس امامت جمعه صرف کرد، موجب تاسف شد.

آیت الله نوری همدانی در این پیام این مصیبت را به اهالی استان گیلان، حوزه های علمیه و بیت مکرمشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو مقام و رحمت غفران الهی را مسالت کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله محمدعلی امینیان عضو خبرگان رهبری، گفت: این عالم فرزانه مدافعی سرسخت در حریم ولایت و انقلاب بود.

در پیام آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری آمده است:

«رحلت عالم جلیل القدر و مجاهد خستگی‌ناپذیر، حضرت آیت‌الله حاشیخ محمد علی امینیان(ره)، امام جمعه فقید شهرستان اشرفیه و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای حوزه علمیه استان گیلان موجب تاثر و تالم شد.

این عالم فرزانه که عمر بابرکت خود را در عرصه تهذیب نفس، تعلیم فقه جعفری و در جهت تربیت مشتاقان علوم دینی سپری کرد و مدافعی سرسخت از حریم ولایت و انقلاب اسلامی ایران بود، دعوت حق را لبیک گفت.

زندگی زاهدانه، عبادات عارفانه و خطبه های پر صلابت وی در سنگر نماز جمعه شهرستان آستانه اشرفیه در قلوب همه عاشقان مکتب علوی و انقلاب اسلامی اثر عمیق بر جای گذاشت.

این مصیبت جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گیلان به خصوص شهرستان آستانه اشرفیه و بیت شریف وی تسلیت گفته و علو درجات آن فقید سعید را از خداوند منان مسالت دارم.»

پیام تسلیت آیت الله اشکوری به مناسبت درگذشت آیت الله امینیان؛
بسمه تعالی
خبر ارتحال عالم ربانی و شخصیت والا مقام، وارسته، استوانه نظام اسلامی و شاهد استوار تاریخ انقلاب اب الشهید حضرت آیت الله امینیان موجب اندوه فراوان گردید این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و علما و اندیشمندان گیلان و مردم بزرگوار آن دیار به ویژه مردم خوب آستانه اشرفیه و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و حشر با محمد و آل محمد(ص) و ترفیع درجات برای ایشان از درگاه باریتعالی خواهانم.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سید علی حسینی اشکوری
٩۴/٣/٢٠ قم مقدس

رئیس قوه قضاییه درگذشت آیت الله امینیان را تسلیت گفت

پیام رئیس قوه قضاییه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت ابوالشهید آیت الله حاج محمد علی امینیان نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر اینجانب گردید.

ارتحال این عالم بزرگوار و معلم اخلاق را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مردم مومن و انقلابی استان گیلان و خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

صادق آملی لاریجانی
رئیس قوه قضاییه

آیت‌الله محمدعلی(مختار) امینیان، از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی(ره)، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، روز چهارشنبه در سن ۸۹ سالگی، بر اثر ایست قلبی، در منزل خود در شهر آستانه اشرفیه دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

گفتنی است آیت‌الله عاملی نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از هیئت رئیسه این مجلس در مراسم تشییع و ترحیم آیت‌الله امینیان حضور می‌یابد.

پیکر آیت‌الله امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری ساعت ۱۷ عصر امروز در صحن مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف برادر گرامی امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

Share