شهردار رشت در جمع بازاریان عنوان کرد:

پیاده راه‌ها تضمین کننده پیشرفت اقتصادی بازار/گردشگر را باید به دل بازار رشت ببریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمد علی ثابت قدم در بازدید میدانی از بازار رشت با کسبه بازار دیدار و در خصوص طرح توسعه اقتصادی و گردشگری بازار رشت گفتگو نمود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمد علی ثابت قدم در بازدید میدانی از بازار رشت با کسبه بازار دیدار و در خصوص طرح توسعه اقتصادی و گردشگری بازار رشت گفتگو نمود .

شهردار رشت در این بازدید با تاکید بر ساماندهی بازار رشت، گفت:خیابان های منتهی به شهرداری ساماندهی می شود و افزایش پارک۸۷exینگ در این محدوده در دستور کار قرار می گیرد .
ثابت قدم یاد آور شد: طرح اتصال پیاده راه مذهبی به بافت تاریخی و گردشگری از دیگر اقدامات شهرداری در خصوص ساماندهی می باشد و سعی بر این است تا با ایجاد مکان های اسکان در دل بازار رشت، زمان توقف گردشگر در شهر رشت افزایش یابد .
شهردار رشت تصریح کرد : مرکز شهر ، قلب تپنده شهر است و ساماندهی این بخش می تواند تاثیر زیادی در توسعه منطقه داشته باشد.
وی افزود : باید فضایی جهت واگذاری امورات به شهروند فراهم گردد تا درخصوص نظارت بر امورات اهتمام بیشتری داشته باشند، باید هنر ما آوردن گردشگر در هسته مرکزی و بازار رشت باشد و نگاه پایدار برای مردم ماندگار شود ، باید گردشگری را در دل بازار پایدار نماییم.
شهردار رشت بر احیای کاروانسراها تاکید نمود و افزود : باید امورات به گونه ای مدیریت گردد که منابع پایدار وارد بازار شود.
بازاریان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از بازدید میدانی، طرح توسعه گردشگری بازار را زمینه ساز توسعه اقتصادی محدوده دانسته و ساماندهی معابر ورودی بازار در راستای طرح گردشگری و پیاده راه های فرهنگی را تضمین کننده پیشرفت اقتصادی بازار بیان نمودند.
ثابت قدم راه پیشرفت را در مشارکت اجتماعی بازاریان دانست و گفت: تشکیل هیئت امناء بازار به منظور رسیدگی به مشکلات می تواند موثر واقع شود .
رفع برخی از معضلات موجود از جمله عدم وجود پارکینگ مناسب و رفع مشکل فاضلاب ، ساماندهی سرویس های بهداشتی و ساماندهی وضعیت ترافیکی از دیگر موارد مطرح شده توسط بازاریان در این بازدید بود .
۴۵ndex  ۹۸dex ۹۹x

Share