استاندار در نشست با معاون وزير نيرو و مديرعامل شركت توانير

وزارت نیرو نسبت به نحوه‌ی محاسبه‌ی بهای برق خانگی استان گیلان تجدید نظر کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار از وزارت نیرو خواست با توجه به مشخصه‌های درجه‌ی حرارت و رطوبت گیلان در فصل تابستان نسبت به نحوه‌ی محاسبه‌ی بهای برق خانگی استان تجدید نظر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار از وزارت نیرو خواست با توجه به مشخصه‌های درجه‌ی حرارت و رطوبت گیلان در فصل تابستان نسبت به نحوه‌ی محاسبه‌ی بهای برق خانگی استان تجدید نظر کند.

jpg4214 دکتر نجفی صبح امروز در نشست با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در چندسال اخیر بخصوص در سال جاری با افزایش بالای دمای هوا و رطوبت در استان گیلان و همچنین توالی و استمرار تعداد روزهای گرم در فصل تابستان، روند تغییر اقلیم آب و هوایی را در این استان تندتر کرده و موجب شده است که قشر عمده‌ای از مشترکان برق خصوصاً در بخش خانگی بدلیل ضرورت استفاده از وسایل سرمایشی با مبالغ بالای صورتحساب برق مصرفی ماهیانه روبرو شوند.
استاندار گیلان با بیان اینکه افزایش مبالغ بالای صورتحساب موجب مشکل در وصول بهای برق مصرفی و کند شدن اجرای پروژه‌های زیر ساختی می‌شود گفت: از اینرو لازم است قبوض برق مصرفی مشترکان برق خانگی در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور هر سال، که در حال حاضر با ضریب گرمسیر ۴ محاسبه می‌گردد به ضریب گرمسیر شماره ۳ در جدول محاسبات بهای برق خانگی کشور تغییر یابد.
وی همچنین گسترش استفاده از انرژی‌های نو و زیرساخت‌های زیربنایی برق را در توسعه گیلان بویژه در بخش صنعت بسیار مهم عنوان کرد و خواستار توجه‌ی وزارت نیرو به این مسئله شد و گفت: اگر چه با محدودیت‌های اعتباری این وزارتخانه آگاه هستیم اما توسعه‌ی زیرساختهای زیربنایی برق برای راه اندازی کارخانجات بزرگ بسیار مهم است.

کردی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این نشست از کاهش حریم خطوط انتقال نیرو فشار قوی خبر داد و گفت: این کاهش حریم برای تسریع در اجرای ساخت‌ها و سازها در استان‌های شمالی که با محدودیت زمین مواجه‌اند مؤثر است.

در پایان این نشست با قدردانی از زحمات کریم آزادگان که به افتخار بازنشستگی نائل شده است عظیم بلبل آبادی، معاون طرح و توسعه برق گیلان به عنوان مدیر عامل جدید شرکت برق منطقه ای گیلان معرفی شد.

Share