جعفرزاده :

وزارت ارشاد جلوی عرضه قرآن‌های مشکوک چاپ پاکستان را بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون قرآن مجلس معتقد است احتمال قوی نیت پاکی پشت سر ورود قرآن های چاپ پاکستان که کیفیت مناسبی هم ندارند وجود ندارد لذا وزارت ارشاد باید سریعا جلوی عرضه این قرآن را در فروشگاه های کشور بگیرد.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون قرآن مجلس معتقد است احتمال قوی نیت پاکی پشت سر ورود قرآن های چاپ پاکستان که کیفیت مناسبی هم ندارند وجود ندارد لذا وزارت ارشاد باید سریعا جلوی عرضه این قرآن را در فروشگاه های کشور بگیرد.
عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شودغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از واردات قرآن چاپ پاکستان و حضور آن در نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: متأسفانه در نمایشگاه کتاب امسال شاهد حضور کتب قرآنی چاپ کشور پاکستان بودیم که واردات آن در کشور ما به چند لحاظ مورد مذمت است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: قرآن های پاکستانی وارداتی به کشور با قیمت بالایی در نمایشگاه و هم اکنون در برخی فروشگاه ها عرضه می شود که از کیفیت مناسبی نیز برخوردار نیست.

وی افزود: همچنین ورود چنین قرآن هایی به کشور ضمن اینکه کارایی برای ما ندارد احتمال دارد فرهنگ قرآنی ما را نیز با خدشه مواجه کند و اختلالاتی در سیستم آموزش قرآنی به وجود بیاورد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه سرمایه داخلی بی جهت برای وارد کردن قرآن های چاپ پاکستان از کشور خارج می شود، گفت: رهبری همواره بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشته اند لذا اکنون که صنعت چاپ و نشر در کشور از سطح بالایی برخوردار است و در حوزه چاپ قرآن حرفی برای گفتن داریم نیازی به ورود و عرضه قرآن چاپ پاکستان نیست.

امکان وجود تحریف در قرآن های وارداتی از پاکستان

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون قرآن در ادامه با بیان اینکه ایران به لحاظ چاپ و عرضه قرآن با چاپ داخلی در سطح بین الملل جایگاه بالایی دارد، عنوان کرد: یکی از مهم ترین اشکالاتی ممکن است در پی وارد شدن این قرآن ها به کشور باشد این است که امکان تغییراتی در متون این قرآن وجود دارد.

وی اضافه کرد: این احتمال قوی وجود دارد که نیت پاکی پشت ورود این قرآن به کشور نباشد و از بخل، کینه و حسد قرآن تغییر داده شده و دچار اشکال را وارد کشور کنند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزارت ارشاد باید جلوی ورود قرآن های مشکوک چاپ خارج از کشور را بگیرد، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرآنی تشکیل شده و حفاظ و قرای کشور ما فراتر از سطح بین المللی در این عرصه ظاهر می شوند و در کنار آن صنعت چاپ قرآن نیز رو به رشد بوده است لذا ضرورتی به ورود کتب قرآنی چاپ پاکستان به کشور نداریم./خانه ملت

Share