خطیب جمعه انزلی

وحدت ملی را حفظ کنیم/در بخش بی حجابی قائل به خشونت نیستیم/باید برای حمایت از همه ی مستضعفان آمادگی داشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجه الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی امروز این شهرستان، بزرگترین نعمت بزرگ الهی را دفع دشمنان از سر مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد : بهترین راه برای قدردانی از نعمت های پرودگار تقوا است و باید توکل بر خدا داشته باشیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجه الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی امروز این شهرستان، بزرگترین نعمت بزرگ الهی را دفع دشمنان از سر مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد : بهترین راه برای قدردانی از نعمت های پرودگار تقوا است و باید توکل بر خدا داشته باشیم .

shanamedوی همچینن اضافه کرد : انسان های مومن نقطه اتکایشان فقط و فقط ذات مقدس باری تعالی است و نه به وعده و وعید ها اعتقاد دارند و نه عده و عده و تمام تلاششان را کرده و فقط بر خدا تکیه می کنند .
امام جمعه شهرستان بندرانزلی با اشاره به در پیش بودن روز جوان و تبریک این روز تاکید کرد: در خصوص جوانان کارهای بسیاری باید انجام بگیرد و براساس توصیه امام و رهبری کم توجه هایی به این قشر مهم و اینده ساز میشود که علی رغم همه تهدید ها و فساد ها و انحرافاتی که دشمنان در مسیر جوانان عزیزمان قرار می دهند باید تلاش ها بیش از این باشد .

حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان بر امور جوانان تصریح کرد : دشمنان در کشور ما به شدت در زمینه ترویج فساد و بی بند و باری مشغول به فعالیت هستند که یکی از مظاهر آن بد حجابی در سطح جامعه است .

در بخش بی حجابی قائل به خشونت نیستیم / دستگاههای فرهنگی برای ترویج حجاب کار فرهنگی کنند

خطیب جمعه انزلی با تاکید بر این که در بحث بدحجابی قائل به خشونت نیستیم خاطرنشان کرد: باید طرحها و برنامه ها هماهنگ باشد و تاکید بر این است که باید کار فرهنگی انجام شود و مسوولان باید تلاش لازم را داشته باشند و قطعا مردم نیز همراهی خواهند کرد.

حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و افزود : ما در بحث امر به معروف ونهی از منکر و جلوگیری از فساد و ناهنجاری های رفتاری در سطح جامعه و بدحجابی قائل به خشونت نیستیم و باید دستگاهای فرهنگی ، کار فرهنگی کنند و این در حالی است در این مدت که بنده در شهرستان هستم چیزی و یا بنر و پوستری با موضعیت ترویج حجاب ندیده ام .

باید برای حمایت از همه ی مستضعفان آمادگی داشته باشیم

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ۱۳ خرداد که مصادف با نیمه شعبان است تصریح کرد : نیمه شعبان و شب آن ، هم از حیث زمان و هم با توجه به شب ولادت حضرت ولی عصر (عج) داری اهمیت بسیار زیادی بوده و روز نیمه شعبان نیز به واسطه امیدی که برای تحقق عدل وجود دارد به نام روز جهانی مستضعفان نام گذاری شده است و در عین حال در کشور ما نیز این روز به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) شناخته میشود .

امام جمعه شهرستان بندرانزلی همچنین با بیان اینکه روز چهانی مستضعفان بیانگر این است که باید تمامی حرکتمان به صورت جهانی باشد گفت : ما به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و جایی که تجدید حیات اسلام به دست امام راحل و آحاد مردم در آن انجام شده است و انقلابمان به عنوان مقدمه و زمینه ساز انقلاب حصرت ولی عصر (عج) شناخته می شود باید در هر شئون فردی ، جمعی ، حکومتی و غیر حکومتی دیدگاه و حرکتمان جهانی باشد و برای همه ی مظلومان دل بسوزانیم و برای حمایت از همه ی مستضعفان آمادگی داشته باشیم .

حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین به ترویج و تفرقه افکنی دشمنان با موضوعیت چرایی کمک به دیگر کشورهای مسلمان نیز اشاره و تاکید کرد : شنیده می شود که دشمنان در بین مردم ترویج می کنند کمک به سایر کشورهای مسلمان چه ارتباطی به ما دارد ، نه تنها در جامعه های اسلامی ، بلکه آموزه قرآن کریم و حکومت جهانی ولی عصر به ما می فرماید که شما باید برای تمام مظلومان جهان چه مسلمان چه غیر مسلمان ، چه شیعه و چه غیر شیعه تلاش کنیم .

در دنیا حرف اول را امنیت ، برقراری ثبات و آرامش کشور میزند

وی در ادامه امنیت و ثبات آرامش را مهترین اصل در هر کشور دانست و تصریح کرد : در دنیا ، در هر کشوری حرف اول را امنیت و برقراری ثبات و آرامش میزند ، کشوری اگر بهترین درآمد های اقتصادی و بهترین زندگی را داشته باشند ، امنیت نداشته باشند این ها به هیچ دردی نمی خورد و اگر انسان امنیت داشته باشد می تواند به آرامش نیز دست پیدا کند.

خطیب جمعه انزلی همچین با بیان اینکه این امنیت در هر کشوری به میزان قدرت و توان و تلاش دستگاه های اطلاعاتی وابسته است خاطر نشان کرد : چه دستگاهای اطلاعاتی همچون وزارت اطلاعات و چه دستگاهایی دیگر در نیروهای مسلح وظیفه ایجاد این امر مهم در کشور را بر عهده دارند .

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به این که امروز جنگ ، جنگ در عرصه اطلاعات و سرعت عمل است، افزود: اهمیت این کار به این است که ما اثر مستقیم آن را در زندگی خود می بینیم و باید توجه کنیم که دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در مقابل دستگاهایی چون موساد و سی‌-‌آی‌-ای قرار دارد که اینها علاوه به قدمت و سیتره ای که در آین کار دارند حتی ناجوانمردانه به هم پیمان های خود رحم نمی کنند .

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اطلاعاتی ابرقدرتها ، قدرت های امروز را رصد می کنند به گونه ای که در تاریخ باعث فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شدند.

امام جمعه انزلی در جمع کثیری از نمازگزاران اظهار کرد: اگر به کارنامه انقلاب اسلامی از ابتدا بنگریم می بینیم ضد انقلاب در اوایل چه نا آرامی هایی را برای نظام بوجود آورند.

ایران امن ترین کشور در منطقه است

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین تاکید کرد: به لطف تلاش های دستگاه اطلاعاتی کشور امروز ، ایران امن ترین کشور در منطقه است.
.
وی افزود: دشمن ناآرامی های خود را از شیوه های مختلف انتقال می دهد یکی از طریق ، استفاده از افرادی موجه است که هیچ انتظار نمی رود کارهای خود را پیش ببرند ، همچون فتنه ۸۸ که بازیچه بیگانگان قرار گرفتند و آنانی که دل به دشمن می بنند انسانهای کم بصیرتی هستند و فکر میکنند اگر دشمن پیروز شد برای آنان جایگاهی قائل است و گاهی اوقات دشمنان توطئه های خود را از جریانهای فرهنگی وارد میکند و تاثیری دراز مدت بر جامعه می گذارد .

خطیب جمعه انزلی با اشاره به این که امروز همه شرارتهایی که در مذاکرات هسته ای و فشارهای اقتصادی از سوی دشمن اعمال می شود به این دلیل است که همه را به نظر رهبری ختم کنند یادآور شد: همه ی بد عهدی های که صورت می گیرد به خاطر این موضوع است که افکار عمومی مردم را به سمتی ببرند و در زاویه ای قرار دهند که مردم فکر کنند خطوط مشخص شده از مقام معظم رهبری مانع گشایش مردم در میشت و اقتصادشان است .

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین ادامه داد: مردم بینند ، رصد کنند که دشمن از کجا وارد می شود ، دشمن از ایجاد شبهه و ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان نظام وارد میشود ، کار فرهنگی می کند که ما گذشته ی مان یادمان رود ، راه امام یادمان برود ، ارزش هایمان یادمان برود و مسیر امامان را به فراموشی بسپاریم.

وی تاکید کرد : دستگاه هایی که می تواند برای مردم هوشیاری و بصیرت بدهند دستگاه های اطلاعاتی هستند هرچند ناشناخته مانده اند ولی باید بدانند پشتوانه اقتدار و زحمات و تلاششان امام راحل ، رهبری و مردم هستند .

باید در شرایط فعلی ، وحدت ملی را حفظ کنیم

امام جمعه انزلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را به عنوان سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نام گذاری کرده اند گفت : این شعار ، ضرورت و اهمیت وحدت ملی را نشان می دهد ما نیز باید این اتحاد را در مسیری که امام راحل مشخص کرده است حفظ کنیم .

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس تصریح کرد : مقام معظم رهبری تاکید داشتند معیار ما فرمایشات ، سخنرانی ها و پیام های امام است و ما نیز باید در حفظ وحدت بر مبنا سخنان امام راحل گام برداریم .

وی همچنین به سالگرد رحلت امام راحل نیز اشاره و خاطر نشان کرد : باید سالگرد آن امام رئوف در شهرستان به گونه ای مطلوب برگزار شود و در ادامه اضافه کرد : این روز مصادف با بیست و ششمین سالگرد انتخاب مقام معظم رهبری در جایگاه رهبری است که سکان داری ایشان در هر شرایط و در هر حادثه و بحرانی درک میشود که شخصی شایسته تر از ایشان به عنوان رهبری نبوده است و این کار بسیار خوب و شایسته بود که شورای خبرگان در آن زمان با امداد های الهی توانست انجام دهد و دست عنایت الهی بود که منسب رهبری این جامعه را بر عهده حضرت ایه الله خامنه ای قرار داد و ما باید خداوند متعالان را از این حیث سپاسگذار باشیم .

وی در پایان در خصوص مناسب های هفته نیز با اشاره به سالروز در گذشت سید محمدحسن ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد : چهره و زحمات ایشون در دوره اسارت و آن نقطه قوت و امیدی که برای آزادگان سرفرازمان در زندان های بعثی عراق داشتند خصوصا برای آزادگان عزیز بسیار گویا و شفاف و برجسته است .

Share