مسئولین از این موضوع به سادگی عبور نکنند

واکنش نمایندگان مجلس به یک تجاوز گروهی:کودکی که به آن تجاوز شد،فرزند ما هم بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در روزهای گذشته، یکی از روزنامه های کشور مطلبی را در مورد یک تجاوز گروهی به یک کودک کار منتشر کرد. ماجرا از این قرار بوده که گروهی از خبرنگاران برای تهیه گزارش از کوکان کار به تحقیق میدانی پرداخته اند که به این مورد برخورد کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در روزهای گذشته، یکی از روزنامه های کشور مطلبی را در مورد یک تجاوز گروهی به یک کودک کار منتشر کرد. ماجرا از این قرار بوده که گروهی از خبرنگاران برای تهیه گزارش از کوکان کار به تحقیق میدانی پرداخته اند که به این مورد برخورد کرده اند.

majles9425تابناک نوشت: مسأله از آنجایی جالب تر می شود که در جامعه هیچ واکنشی به برخورد با این مورد نشد و جالب تر آنکه حتی نمایندگان مجلس ـ که خود را نماینده مردم می دانند ـ از وجود چنین ناهنجاری هایی در سطح جامعه خبر ندارند و هنگامی که مسأله را با آنها در میان گذاشتیم، گفتند اولین بار است چنین چیزی را می شنوند.

این در حالی است که انتشار اخباری نظیر این در دیگر نقاط جهان و کشورهایی که هیچ حکومت دینی در آنجا وجود ندارد، باعث ایجاد بحران های اجتماعی بزرگی می شود؛ نمونه آن را در ماه های گذشته در هند دیدیم که تجاوز گروهی عده ای به یک زن، این کشور را تا مدت ها دچار بحران و حتی پای مجامع بین المللی را نیز به قضیه باز کرد.

یکی از مهم ترین دغدغه مسئولان کشور، موضوع عفت در میان عموم مردم است؛ چیزی که به خاطر آن وزیر فرهنگ را بارها به مجلس کشانده اند؛ مسأله ای که به خاطر آن عده ای حاضر هستند ورزش کشور را فدای آن کنند، اما اکنون پس از وقوع چنین اتفاقی همه سکوت کرده اند.

دکتر رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: متأسفانه گویا در این مورد، مصرف مواد مخدر مانند شیشه باعث این اتفاق شده است؛ یکی از عوارض مشهود این ماده مخدر، جنون جنسی است و همین چنین فاجعه ای به بار آورده است.

وی گفت: جنون جنسی ناشی از مصرف شیشه، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می شود؛ یکی از اینها موردی است که این رسانه به آن اشاره کرده و متأسفانه شش نفر به یک کودک ۱۱ ساله تجاوز کرده اند. دیگر آنکه این عامل، باعث انتقال بیماری های خطرناک مانند ایدز و هپاتیت در جامعه می شود که فوقالعاده خطرناک هستند.

بنا بر این گزارش، بحث مطرح دیگر در این مورد، آسیب های اجتماعی موجود در سطح جامعه است؛ بنابراین، باید برای انجام این کار یک متولی مشخصی در جامعه باشد. این در حالی است که ما هنوز نتوانسته در مواد مخدر به نکته مشخصی برسیم. تنها اینکه از بین کشورهایی که با مواد مخدر درگیر هستند، چند کشور وزیر مختصص مبارزه با مواد مخدر دارند که البته ما نیز باید این کار را در کشور داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجاوز گروهی به یک کودک بحث بسیار مهمی است، گفت: این موضوع ساده ای نیست. در کشوری که ادعای اسلامی بودن آن را داریم و دارای یک فرهنگ اصیل اسلامی هستیم، نباید به این سادگی از کنار این موضوع گذشت. کسانی که مسئولیت دارند و حتی کسانی که مسئولیت دولتی ندارند، یعنی مردم باید در این مورد اقدام کنند؛ همه ما در این مورد مسئولیت داریم.

وی گفت: این موضوع بسیار مهمی است. در حالی که در کشورهایی مثل هندوستان ـ که از این اتفاقات در آن زیاد روی می دهد و حتی بسیاری از مردم آن نیز مسلمان نیستند ـ چنین اتفاقی رخ می دهد و با حساسیت بسیار در برابر آن واکنش های تندی از خود نشان می دهند، تجمعات برگزار می کنند، در سطح رسانه به آن پرداخته و همه فضای مجازی روی آن متمرکز می شوند، متأسفانه در ایران این مسائل نادیده گرفته می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گاهی دیده می شود عده ای به خاطر همین موضوع حاضرند تا ورزش کشور را فدا کنند، گفت: اینجا هم مردم و هم مسئولین باید احساس مسئولیت کنند، ولی مسئولین چون به لحاظ اجرایی دستشان بازتر است، باید بیشتر در این زمینه کار کنند. مردم عادی که نمی توانند هر کاری را خودشان انجام دهند؛ اما برای من هم مهم است که چطور در جامعه این اتفاق افتاده ولی کسی به آن نپرداخته است و واکنشی در این خصوص وجود ندارد؟

جواد جهانگیر زاده نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی در این باره می گوید: این موضوع حتما قابل پیگیری است. فرقی نمی کند؛ او بچه ما هم هست و فرقی هم ندارد. این ماجرا رخداد اتفاق دهشتناکی است که در کشور رخ داده است.

وی گفت: باید با این اتفاق برخورد قاطعی شود، نمی خواهم واقعیت های اجتماعی را کتمان کنم؛ اما این عمل نه با دین ما سازگاری دارد و نه با فرهنگ ما. پلیس و سازمان بهزیستی باید در این مورد پاسخگو باشند. من به شما قول می دهم این موضوع را پیگیری کنم، زیرا به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی گفت: ادامه این روند می تواند، یک سقوط اخلاقی بزرگ را در جامعه ما کلید بزند. کسانی که این کار را کرده اند مستوجب عواقب سختی از سوی قانون خواهند بود. دادستان تهران باید این موضوع را پیگیری کند، این کار چهره جامعه ما را خدشه دار خواهد کرد؛ باید این موضوع پیگیری شود.

 

Share