در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای پلیس راهنمایی و رانندگی

واکنش فرمانده ناجا به فراخوان تجمع منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین و احتمال افزایش جریمه های رانندگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی در مورد فراخوان منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی برای تجمع در اعتراض به تک‌نرخی شدن بنزین، گفت: مردم ما هوشیارتر از آن هستند که اسیر فراخوان‌های شبکه‌های اجتماعی شده و تا این لحظه نیز گزارشی از تجمع حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی در مورد فراخوان منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی برای تجمع در اعتراض به تک‌نرخی شدن بنزین، گفت: مردم ما هوشیارتر از آن هستند که اسیر فراخوان‌های شبکه‌های اجتماعی شده و تا این لحظه نیز گزارشی از تجمع حاصل نشده است.

ashtari-5-26-13710ashtari سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای پلیس راهنمایی و رانندگی و در جمع خبرنگاران، افزود: مردم هوشیارتر از آن هستند که با یک فراخوان فریب بخورند و البته مسوولان نیز به دنبال حل دغدغه‌های مردمی هستند.

پلیس دنبال جریمه و افزایش آن نیست

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کاهش تلفات جاده‌ای، ارتقای فرهنگ ترافیکی و استفاده از سامانه کنترل هوشمند از اولویت‌های امسال پلیس راهور است، در مورد چرایی پیگیری پلیس برای تصویب قانون جدید راهور و برخی شایعات مبنی بر اینکه پلیس به دنبال جریمه بیشتر است، به ایسنا گفت: باید فاز دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی نیز در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تصویب نسبت به اجرای آن اقدام خواهیم کرد.

اشتری با بیان اینکه هدف پلیس تنها ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی مردم و کاهش تصادفات است، گفت: به هیچ عنوان دنبال جریمه و افزایش آن نیستیم بلکه معتقدیم با وجود قانون جدید بازدارندگی و تاثیر بیشتری درخصوص کاهش تصادفات ایجاد می‌شود.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت پلیس افتخاری نیز گفت: پلیس افتخاری در حال حاضر در مرحله مقدماتی قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال حضور فعال‌تری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد نقش پلیس در قرارگاه سایبری انتخابات نیز گفت: هر وظیفه‌ای که قانون برعهده ما می‌گذارد به آن عمل خواهیم کرد.

اشتری در مورد معرفی خودروهای ناایمن نیز گفت: این مساله را از پلیس راهنمایی و رانندگی پیگیری کنید.

راهور، تابلوی پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: هدف پلیس افزایش تعداد برگه‌های جریمه نیست و ما به دنبال نظم و امنیت و آرامش مردم هستیم.

سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه روسای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه پلیس راهور به دلیل نوع و تعداد ماموریت تابلوی پلیس است، گفت: پلیس راهور بیشترین تعامل و ارتباط را با مردم دارد و برهمین اساس می‌توان آن را تابلو و نشان پلیس دانست.

وی با بیان اینکه هرچقدر بتوانیم نسبت به ارتقا و انضباط پلیس راهور تلاش کنیم، می‌توانیم اعتماد مردم را به دست آوردیم، گفت: اعتماد مردم سرمایه پلیس است و ارتقای این افزایش اعتماد از طریق پلیس راهور کسب خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس راهور به دلیل نوع فعالیت و ارتباط تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد، گفت: برهمین اساس تقویت جایگاه این پلیس در دستور کار قرار دارد و باید از طریق استفاده از تکنولوژی‌های روز و تقویت نیروی انسانی نسبت به ارتقای سطح فرهنگی ترافیکی مردم اقدام کنیم.

اشتری با بیان اینکه در فروردین‌ماه ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴ درصد سفرهای نوروزی افزایش یافته است، گفت: خدا را شاکر هستم که در سال‌های قبل توانستیم با تکیه بر ظرفیت‌های موجود افزایش کشته‌های تصادفات را مهار کنیم.

وی با اشاره به تعامل پلیس با سازمان‌های مختلف گفت: افزایش تعداد برگه‌های جریمه هدف پلیس نیست بلکه پلیس می‌خواهد خانواده‌ها با رعایت نظم، امنیت و آرامش داشته باشند و اگر همه افراد به قانون تمکین کنند، فرهنگ ترافیکی بیشتر از گذشته نهادینه می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما از کاهش برگه‌های جریمه نگران نیستیم، گفت: نگرانی ما برای مردم است، چراکه اعمال قانون تنها برای افزایش امنیت و سلامت مردم بوده است.

اشتری با بیان اینکه ماموران پلیس براساس قانون به وظایف خود عمل می‌کنند، گفت: تصویب قانون جدید و ارتباط پلیس با اقشار مختلف موجب ارتقای فرهنگ ترافیکی شده است که این یک دستاورد بزرگ است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ شاهد کاهش ۷ درصدی تلفات جاده‌ای بوده‌ایم، گفت: باید از همه امکانات در راستای کاهش تلفات استفاده کرد و برای رسیدن به این هدف مهم، نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ماموران پلیس باید با اقتدار و رفعت قانون را انجام دهند، گفت: اخلاق‌مداری سرلوحه فعالیت ماموران پلیس راهور است و باید اعمال قانون همراه با اخلاق‌مداری باشد.

اشتری با بیان اینکه امسال سال نظارت است، گفت: همچنین سعی داریم با ایجاد کارگروهی موضوع معیشت کارکنان و بهبود آن را مورد بررسی قرار داده و امیدواریم بتوانیم در حد بضاعت نسبت به بهبود معیشت کارکنان اقدام کنیم.

/ایسنا
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share