از گوشه کنار سیاست در گیلان

واکنش جالب یک خبرنگار به یک سوال حاشیه‌ای/واکنش فرماندار رشت به اظهارات مدیرعامل شرکت پوشش/نصب دکل پارازیت در بام سبز لاهیجان واقعیت دارد؟/ماجرای همنشینی میهمان ویژه یک همایش با معاون فرماندار/پاسخ شیلات گیلان به انتشار نامه کارگران اخراجی/باید آنانی که سوار بر الاغ بی‌تدبیری بودند به زیر می‌کشیدند !

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

نصب دکل پارازیت در بام سبز لاهیجان واقعیت دارد؟
پارازیت۲افزایش چشمگیر مشترکان تلفن همراه در سالهای اخیر، افزایش تعداد ایستگاه های آنتن موبایل در مناطق مسکونی را به امری اجتناب ناپذیر و اجباری تبدیل کرده است.

اما شایعه ای که طی یک ماه گذشته دهان به دهان چرخیده و به موضوعی اصلی برای صحبت و بحث بین شهروندان لاهیجان تبدیل شده،نصب دکل پارازیت در بام سبز و یک منزل مسکونی در دامنه این کوه بوده است.

این موضوع برای اولین بار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطرح شد و به سرعت توسط کاربران اینترنتی در بین شهروندان دهان به دهان چرخید،به طوری که در تاکسی ها شهری تا صف نانوایی ها می توانستید تحلیلی جدید از این موضوع بدست آورید.

نصب دو دکل که به زعم برخی از شهروندان می توانست دکل های پارازیت برای ایجاد اختلال در گیرنده های ماهواره ای باشد موجی از نگرانی ها را به دلیل خطرساز بودن و یا نبودن این دکل ها بین شهروندان بوجود آورد.گاهی پیام هایی نیز از طرف کاربران پایگاه خبری لاهیجان به دست می رسید که نشان از نگرانی های آنان از این موضوع داشت.

اما کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان در گفتگو با خبرنگار «لاهیجان»،در رد این شایعه با بیان اینکه دکلی که تحت عنوان پارازیت در بام سبز یا در اطراف شهر لاهیجان نصب کرده باشند شایعه سازی و کذب محض است.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه این موضوع را با قاطعیت بیان می کنیم و چنانچه اختلالی در امواج یا شبکه های تلویزیونی مشاهده می شود در حال بررسی است افزود: رفع این مشکل طی نامه ای از صدا و سیما خواسته شده تا تعدادی از افرادی که ادعای اختلال در گیرنده های تلویزیونی را دارند به طور تصادفی بررسی کنند و نتایج را به شهروندان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه دو دکل شبکه موبایلی و دکل رادیو در بام سبز قرار دارد و دکل دیگری وجود ندارد افزود: مخابرات این موضوع را با طور قطع تکذیب کرده است.

واکنش جالب یک خبرنگار به یک سوال حاشیه ای

rahnamaG_2887 (2)صبح دیروز مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در جمع خبرنگاران گیلانی حاضر شد و به ضرس قاطع اعلام کرد که قصد حضور در انتخابات را ندارد و شایعه سازان تنها کافی است که تا ۲۸ خرداد صبر کننند و آنگاه می بینند که چه کسی دغدغه خدمت به مردم داشته و چه کسانی دغدغه سیاست !
بعد از این اظهارات صریح و شفاف رهنما یکی از خبرنگاران که در دو رسانه نزدیک به یکی از نمایندگان رشت و همچنین یکی از مدیران میانی استانداری مسئولیت دارد به یکباره از رهنما می پرسد «انشاا…از کدام حوزه اتتخابیه کاندید خواهید شد؟!»
بعد از این سوال یکی از خبرنگاران قدیمی گیلانی که متوجه حاشیه سازی این فرد می شود در پاسخ به او می گوید به امید خدا از حوزه انتخابیه شهر شما شهسوار !

واکنش فرماندار رشت به اظهارات مدیرعامل شرکت پوشش

mahdavi_2136به نظر می رسد بعد از سالها هنوز قرار نیست حاشیه دست از سر کارخانه صنایع پوشش ایران بردارد.از قرار معلوم جمعی از کارگران این شرکت برای دریافت مطالباتشان اقدام به برگزاری تجمع مقابل کارخانه می کنند که در نهایت این اجتماع با زد و خورد و ضرب و شتم مدیران این شرکت توام می شود.
صمدی مدیرعامل شرکت پوشش در گفتگو با سایت نزدیک به یکی از نمایندگان رشت اظهارات جالبی مطرح کرده و می گوید: «تجمع کنندگان به دنبال مطالبات نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند.این افراد از سوی دستگاه هایی مانند فرمانداری حمایت می شوند. کارگران می گویند که مصوبه ای در فرمانداری وجود دارد که ما را به عنوان مدیران مجموعه پوشش به رسمیت نمی شناسد.»
سیدعیسی مهدوی فرماندار رشت در گفتگویی کوتاه با خبرنگار دیارمیرزا در واکنش به اتهامات مدیرعامل پوشش می گوید:فرمانداری طرف هیچ کسی نیست و از هیچ چیزی جز قانون حمایت نمی کند.
فرماندار شهرستان رشت می افزاید:دو گروه خریدار و فروشنده در جریان فروش این کارخانه به اختلاف خورده اند و هم اکنون دعوی خود را به نهادی مستقل بنام قوه قضائیه انتقال داده اند و دستگاه قضا نیز هم اکنون مشغول بررسی پرونده است.
مهدوی اضافه کرد:فرمانداری نقشی در این قضیه ندارد و تنها قانون برای ما ملاک است و چه بسا اگر دوستان نیروی انتظامی به موقع در این قضیه دخالت نمی کردند اتفاقات ناگوارتری رخ می داد.

پاسخ شیلات گیلان به انتشار نامه کارگران اخراجی

ایلنا: به دنبال انتشار نامه ۲۶ کارگر اخراجی شیلات گیلان به معاون رئیس جمهور، مدیر روابط عمومی شیلات گیلان جوابیه‌ای به ایلنا ارسال کرد.

به گزارش ایلنا، کارگران شیلات گیلان در نامه مذکور، از آنچه «مانع‌تراشی مدیران شیلات گیلان در راه استخدام مجددشان» می‌خواندند به معاون برنامه‌ریزی دولت شکایت کرده بودند و با اشاره به دیدار اسفند ماه سال گذشته‌شان با نوبخت، متذکر شده بودند که بر خلاف نامه استخدامی که از او دریافت کرده‌اند، مدیران شیلات گیلان آنان را نمی‌پذیرند. در جوابیه شیلات آمده است که استخدام مجدد این افراد طبق رویه جاری خلاف قانون است.

متن کامل جوابیه این خبر مطابق قانون مطبوعات در ادامه می‌آید:

تعداد ۲۶ نفر از نیروهای موصوف معرفی شده از سوی شرکت خدماتی نهاد طاهرین شمال با مدیریت آقای حاج ناصر هاتف بوده‌اند که در قالب قراداد کار حجمی برای انجام تعهدات آن شرکت به شیلات استان گیلان معرفی و هیچ‌گونه رابطه شغلی و استخدامی با این اداره کل نداشته‌اند و حقوق و مزایای خود را نیز راساً از آن شرکت دریافت می‌نمودند. ضمناً جهت مزید آگاهی اعلام می‌دارد ورود نیروهای جدید در دستگاه‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت می‌بایست منطبق با مندرجات تصویب نامه شماره ۲۱۳۴۷۱/ت ۴۷۶۴۳/هـ مورخ ۱/۱۱/۱۳۹۰ هیئت محترم وزیران، و با در اختیار داشتن کد شناسه و اخذ آن از طریق معاونت محترم برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فعلی مبنی بر استخدام دستگاههای دولتی از طریق آزمون و همچنین سایر مواد قانونی بعد از آن می‌باشد.) فلذا عدم جذب ۲۶ نفر نیروی متقاضی بدلیل نبود امکان اخذ مجوزهای قانونی بوده است. ضمناً در همین ارتباط یک برگ تصویر رضایت‌نامه تعداد یک نفر از نیروهای موصوف (نمونه پیوست) که از طریق شرکت کارفرما (نهاد طاهرین شمال) اتباع گردیده است به منظور تنظیم اصلاحیه آن خبر به حضور ایفاد می‌گردد. در پایان یادآوری می‌گردد پیگیری قانونی موارد صدرالاشاره خبر موصوف برای این اداره کل محفوظ بوده و امید است آن خبرگزاری محترم قبل از اقدام درج هر خبری صحت و سقم خبر واصله را بررسی نمایند.

ماجرای همنشینی میهمان ویژه یک همایش با معاون فرماندار

kharazmiچند روز قبل دیدار اعتدال گرایان و جمعی از اصلاح طلبان استان با دکتر محمد علی محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان برگزار شد که اتفاقاً با استقبال گسترده ای هم روبرو شد و چهره های اعتدال گرای شاخص از مرکز استان و سایر شهرستان ها در آن حضور داشتند. اما نکته قابل توجه در این دیدار حضور یکی از کاندیداهای فعلی مجلس شورای اسلامی در شهرستان تالش است ، که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته در قالب فرد شماره یک ستاد دکتر قالیباف در تالش در مقابل اعتدال گرایان شهرش قرار داشت و در این جلسه به صورت مهمان ویژه حضور پیدا کرد. نکته قابل تامل تر همراهی یکی از معاونین فرماندار تالش با این فرد بود که می تواند پیام آور سوالات و شبهات زیادی در ذهن مردم آن منطقه در خصوص برگزاری انتخابات آینده باشد . به هر حال این حضور و همراهی را می توان یک همراهی و حضور ویژه تلقی کرد که امیدواریم اعتدال در تالش با بی تدبیری همراه نشود.

پس از انتشار این مطلب در تدبیرشرق مهندس خوارزمی معاون فرماندار تالش جوابیه ای به تدبیرشرق ارسال می کند و می نویسد:

احتراماً در پاسخ به درج مطلبی که حاوی عکسی از اینجانب در کنار یکی از نامزدهای احتمالی نمایندگی مجلس بوده، اشاره‌های پیدا و نهان مطلب فوق به بنده ذکر چند نکته را لازم می‌دانم.

۱- گرایشات سیاسی بنده امری نبوده که در فضای سیاسی تالش مبهم باشد. اینجانب از سال ۱۳۸۴ از فعالیت در ستاد آیت‌الله هاشمی تا سال ۹۲ در ستاد دکتر روحانی در تالش، خط سیاسی مشخص و شفافی را دنبال کرده‌ام.

در سال ۹۲ نیز حکم رئیس ستاد مهندسین دکتر روحانی در تالش را داشته‌ام و در جریان انتصاب اینجانب به معاونت عمرانی، امضاء و پیگیری‌های اعضا و فعالین ستاد دکتر روحانی در آن زمان نقش بسزایی داشته است و ذکر عنوان عضو ستاد دکتر قالیباف در یکی از کامنت‌های زیر این مطلب کذب محض است.

۲- طی دو سال گذشته ارتباط تشکیلاتی با حزب اعتدال و توسعه داشته‌ام، مواضع و سیاست‌های این حزب را مقرون به نظرات سیاسی خود دیده‌ام و من‌بعد نیز ارتباط خود را با این حزب حفظ خواهم کرد. عضویت و فعالیت مدیران ارشد وزارت کشور در احزاب قانونی کشور امر بی‌سابقه‌ای نیست و طی تمام دوران پس از انقلاب همواره وجود داشته است و هیچگاه شائبه خیانت در آرای مردم از این بابت به اذهان ملت شریف ایران متبادر نشده و انشاءالله نخواهد شد. اینجانب طبیعتاً در انتخابات به نامزد مورد تأیید حزب اعتدال و توسعه رأی خواهم داد. ولی استفاده از امکانات دولتی یا استفاده از عنوان دولتی خود را برای تبلیغ له و یا علیه نامزدی شرعاً حرام و از لحاظ قانونی نیز خلاف می‌دانم.

۳- در دعوت از نامزد احتمالی مورد نظر تدبیر شرق بنده دخالتی نداشته‌ام و دعوت ایشان و دعوت بنده هر دو از یک منبع انجام گرفته بود و نشستن دو همشهری و دو دوست کنار هم امری غیرعادی نیست. گرچه حضور برخی اعضای محترم شورای مشورتی اصلاح‌طلبان تالش برای بسیاری از صاحبنظران واقعاً غیرعادی جلوه کرد!!

۴- در خاتمه افسوس می‌خورم وقت و انرژی گرانبهایی که باید صرف عمران و آبادانی منطقه و پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید و حفظ وحدت شود، صرف پاسخگویی به دروغ‌های ناجوانمردانه دوست‌نمایانی می‌شود که معاملات پشت پرده ایشان با رقبای سابق و انحصارطلبی‌ها و احساس قیمومیتشان دایره اعتدال‌گرایان منطقه و حامیان دولت را هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌کند.

خداوند همه ما را از شر «منیت»، «تفرقه» و «تفرقه‌اندازان» محفوظ بدارد.

باید آنانی که سوار بر الاغ بی تدبیری بودند به زیر می کشیدند !

۲۰۱۵۰۴۰۸۱۰۴۱۳۲_ranjkesh32یونس رنجکش در سرمقاله امروز معین نوشت:روز گذشته در شبکه های اجتماعی خبری منتشر شده بود که دانشجویی در اعتراض به قطع یارانه بنزین با الاغ به دانشگاه رفته بود. اگرچه این اتفاق مربوط به دولت کنونی و استان گیلان نبوده است اما اگرهم این چنین بود این اعتراض به سیاست ها و روش های اجرایی با شیوه های مختلف بویژه رفتاری که این دانشجو انجام داد را باید به آن ارج نهاد،  زیرا از یک سو نشان دهنده زنده بودن فضای نقد دانشگاهی و از سوی دیگر فراهم بودن بستر فعالیت های نقد اجتماعی به سیستم اجرایی از سوی دولت برآمده از تدبیر مردم است. اما آنچه که باید در مقابل این گونه حرکت ها به عزیزان توصیه کرد تحلیل درست از وضعیت کشور و نوع سیاست های اعمال شده در برابر ساختار فروریخته ای است که از گذشته برجای مانده است و آنانی که امروز احساس مسئولیت اجتماعی می کنند باید به این تحلیل نیز رسیده باشد که شرایط امروز کشور و برای رفع مشکلاتی که دولتمردان برای قراردادن قطار منحرف شده از ریل منطق مدیریتی در مسیر درست آن دارند، چاره ای جز اصلاح امور گذشته با منابع محدود نیست  و اگر الاغی را هم قرار بود سوار شوند، این عزیزان میبایست افسار الاغ را در اعتراض به مدیریت گذشته که با آن همه سرمایه ملی، کشور را به لبه پرتگاه بردند، می کشیدند و آنانی را که سوار بر الاغ بی تدبیری بودند به زیر  و سوار بر اسب شجاعت به اصلاح امور و اعتراض به رویه گذشته می تاختند وگرنه بزرگ نمایی ها و انداختن تمام تقصیر ها برگردن دولتی که خود به آن شیوه ها معترض و راه اصلاح امور را در پیش گرفته است قابل تامل است!

امید است برای بازکردن گره رفع مشکلات جامعه به دور از رفتارهای احساسی و بهانه دادن به دست دلواپسانی که دیروز در برابر تمامی مشکلات دلواپسیشان را فراموش کرده بودند، با درک صحیح از شرایط جامعه و فرصت دادن به دولتمردانی که بار مشکلات بسیاری را بر دوش می کشند و با دستانی خالی به جنگ ویرانی های مدیریتی گذشته کشور رفته اند، بتوانیم بستر ساز امید در مردم و ترسیم کننده چشم اندازی صحیح از آینده باشیم

Share