مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبرداد:

هفت استان از بندرگاه انزلی بهره می‌برند/برگزاری مانور ملی-منطقه ای جستجو ,نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید علی نعیمی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جلسه ای در مورد مانوری ملی حول محور جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه در بندر انزلی خبر داد .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید علی نعیمی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از برگزاری مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه در بندر انزلی خبر داد .
DSC_0169مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در ابتدا عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوری در راستای اجرای مفاد کنوانسیون تهران و برنامه محیط زیست دریای خزر سعی دارد همچون گذشته تمرینات سالیانه خود را انجام داده و این بار با مشارکت کشور های روسیه ، ترکمنستان ، قزاقستان و آذربایجان در آب های ایران برگزار نماید .
وی تصریج کرد: هدف این است تا ضمن کسب آمادگی و هماهنگی لازم بتوانیم در صورت وقوع حوادث منطقه ای با کمترین تلفات و خسارات ، حوادث را کنترل نماییم و همچنین تاثیر خوبی بر تعاملات منطقه ای داشته باشیم.
سید علی نعیمی در مورد توانمندی ها و خدمات بندرگاه انزلی گفت: هفت استان هستند که از بندر جهت صادرات و واردات خود بهره می برند و با توجه به سرعت کار و توانمندی و تجهیزات موجود ، استان های غربی نیز می توانند از طریق این بندر واردات و صادرات خود را نجام دهند همچنین قابل ذکر است بندرگاه انزلی با امکان تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندر ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار دیارمیرزا که آن هفت استان کدامند اظهار داشت: هفت استان یاد شده استان های البرز، زنجان، قم، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل هستند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به حضور نمایندگانی از کشورهای خارجی تصریح کرد: نمایندگانی از کشورهای حوزه دریای خزر حضور خواهند داشت وهدف ما ارتقای فرهنگ دریانوردی در کشور و البته کاهش زمان امداد و نجات است.
وی در پایان عنوان کرد: این مانور با ما همکاری ارگان های دریایی چون ، شیلات ، نیروی دریایی ، سازمان بنادر و کشتیرانی و شرکت های مرتبط در تاریخ ۲۵ و ۲۶ برگذارخواهد شد.
DSC_0186 DSC_0184 DSC_0171 DSC_0179

Share