نمایشگاه دائمی فرش دستباف و خانه فرش گیلان افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در شب پر خیر و برکت نیمه شعبان دستور استاندار مبنی بر افتتاح نمایشگاه دائمی فرش دستباف و خانه فرش گیلان عملی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در شب پر خیر و برکت نیمه شعبان دستور استاندار مبنی بر افتتاح نمایشگاه دائمی فرش دستباف و خانه فرش گیلان عملی شد.

jpg4122 نجفی در اسفندماه سال گذشته در بازدید از نمایشگاه فرش دستبافت و محصولات صنایع دستی گیلان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را موظف کرد تا  بازراچه خوداشتغالی این اداره کل در رشت را هرچه سریعتر در اختیار فرش بافان وهنرمندان صنایع دستی قرار دهد تا نمایشگاه دائمی فرش دستباف و خانه فرش گیلان گشایش یابد.

استاندار گیلان در مراسم گشایش این نمایشگاه  با اشاره به اینکه نبود بازاری برای بافندگان فرش دستباف یکی از نگرانی های ما در سال گذشته بود گفت: بافندگان فرش دستباف گیلان علیرغم تولیدات خوب و باکیفیتی که داشتند از مکانی برای عرضه محصولات خود برخوردار نبودند.

دکتر نجفی افزود :تولید محصولات فرش دستباف هنرمندان گیلانی از زیبایی خاصی برخوردار است و با برنامه ریزی لازم امیدواریم تولید فرش را در گیلان ۲ برابر کنیم.

وی افزود : حمایت های بیمه ای و بانکی ، رفع مشکلات بیمه هنرمندان قالی باف از دیگر رویکردهای حمایت از هنر صنعت فرش دستباف و معرفی برند فرش دستباف گیلان است .

وی حمایت از فرش بافان را که ارتباط مستقیم با صنعت ابریشم دارد ضروری عنوان و تصریح کرد: گیلان قطب تولید ابریشم کشور است و با حمایت از فرش بافان صنعت نوغانداری گیلان نیز وضعیت مناسب تری پیدا خواهدکرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کاهش تولید ابریشم استان در دهه گذشته گفت: به منظور جبران این کاهش برای احیای توتستان های استان اقدامات ویژه ای صورت گرفته است.

وی با تأکید بر جلوگیری از واردات بی رویه ابریشم افزود: با حمایت از نوغانداری تلاش های نوغانداران اقتصادی تر خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین در جریان بازدید از آخرین برگ از کتاب فرش ابریشمی رباعیات خیام، شاعر پرآوازه ایرانی تلاش برای ثبت این اثر هنری در سازمان جهانی یونسکو را یکی از مهم ترین اولویت های پیگیری خود در راستای احیاء فرش دستباف گیلان عنوان کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد صاحبان کارگاه های تولید فرش دستباف و قالی بافان خانگی بتوانند از فرصت های موجود در نمایشگاه دائمی و خانه فرش، نهایت فایده را ببرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از تلاش ها و پیگیری های استاندار گیلان در حمایت از هنر صنعت فرش دستباف یکی از پیش شرط های لازم برای احیاء فرش دستباف گیلان را توسعه و افزایش تولید ابریشم در استان عنوان کرد و افزود: غرفه از این نمایشگاه در اختیار تولیدکنندگان و اتحادیه های فرش دستباف شهرستان های مختلف گیلان برای عرضه و فروش فرش دستباف هنرمندان گیلانی قرار گرفته است و ۴ غرفه برای نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی استان و یک غرفه نیز برای آغاز به کار خانه فرش گیلان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به تشکیل انجمن فارغ التحصیلان فرش دستباف در گیلان برای اولین بار در سطح کشور گفت: این انجمن به همراه انجمن طراحان در خانه فرش گیلان واقع در نمایشگاه دائمی فرش دستباف مستقر شده اند.
jpg4123 jpg4125 jpg4126

Share