تامینی در واکنش به استیضاح وزیر آموزش و پرورش:

نباید از «فانی» انتظار شق‎القمر داشت/فرهنگیان شرایط سختی دارند و وزیر هم بارها این موضوع را منعکس کرده است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نباید از فانی انتظار شق القمر داشت ، گفت: هر کدام از نمایندگان مردم که پیکان نقد خود را به وزیر آموزش و پرورش قرار داده اند، اگر مسئولیت را بدست بگیرند نمی توانند کار خاصی انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نباید از فانی انتظار شق القمر داشت ، گفت: هر کدام از نمایندگان مردم که پیکان نقد خود را به وزیر آموزش و پرورش قرار داده اند، اگر مسئولیت را بدست بگیرند نمی توانند کار خاصی انجام دهند.
حسن تامینی افزود وزیر آموزش و پرورش سال ها است که در بدنه این حوزه فعالیت کرده اند و از معدود وزرایی بود که از بدنه حوزه آموزش و پرورش سکان هدایت این حوزه را در دست گرفته است.

واردات غذا و دارو از هند نیازمند نظارت جدی استوی تصریح کرد: برخی از مشکلات و کمبود ها در بدنه آموزش و پرورش جامانده از دوران گذشته است که از دست وزیر نیز برای حل و رفع این کمبود ها و خلاء ها کاری ساخته نیست و نمی توان در راستای حل این مشکلات انتظاراتی داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه ۹۸ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش جاری است، اضافه کرد: با توجه به این شکل از ساختار اعتبارات و بودجه حوزه آموزش و پرورش اگر هر وزیری هم جای “فانی” این مسئولیت را بر عهده بگیرد نمی تواند بخشی از مشکلات این حوزه و فرهنگیان را برطرف کند.

تأمینی با اشاره به اینکه نباید در شرایط فعلی و نوع ساختار اعتبارات وزارت آموزش و پرورش از فانی انتظار شق القمر داشت، ابراز کرد: هر کدام از نمایندگان مردم که پیکان نقد خود را به وزیر آموزش و پرورش قرار داده اند، اگر مسئولیت را بدست بگیرند نمی توانند کار خاصی انجام دهند.

وی اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند باید نخست خود را استیضاح کنند که خودشان تا کنون چه کاری برای آموزش و پرورش انجام داده اند.

تامینی با اشاره به لزوم بازنگری در حوزه مطالبات فرهنگیان، گفت: فرهنگیان شرایط سختی دارند و وزیر هم بار ها این موضوع را منعکس کرده است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه بعضی از مطالبات از سال های گذشته مانده است، گفت: من مشکلات را توجیه نمی کنم و مجلس و دولت باید بودجه دهد تا وزیر امور را مدیریت کند.
/دیارباران

Share