در جلسه کميسيون فرهنگي شورای شهر رشت مطرح شد:

مکان یابی«خانه مشروطه»رشت و برپایی جشن نیمه شعبان در میدان شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نیکومنش بر لزوم ایجاد مکانی با نام خانه مشروطه رشت اشاره کرد و گفت: عمارتی نود ساله واقع در حوالی بازار رشت روبروی مسجد صفی برای این منظور مناسب است.

۱۳۹۴-۰۳-۰۳_۰۸-۵۱-۴۷_۴۳۲۲۵d173d334b6ebe5e14c462542a0fبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مظفر نیکومنش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در شصت و یکمین جلسه این کمیسیون اعلام کرد: در شب نیمه شعبان امسال ، مراسم جشن حضرت قائم (عج) با حضور شهروندان در میدان شهرداری رشت برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: در نظر داریم برای مراسم جشنهای مذهبی در آینده چند نقطه شهر برای تجمع و برگزاری جشن آماده گردد اما برای دو جشن بزرگ نیمه شعبان و میلاد حضرت رضا (ع) میدان شهرداری رشت برای این منظور آذین بندی و آماده خواهد شد.

 ایجاد المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در شهرها و روستاهای استان و کشور

در کمیسیون فرهنگی این هفته شورا، لایحه ی ارسالی از شورای عالی استانها بررسی شد . طی این  نامه ضمن توضیح اهمیت جایگاه ورزش حرفه ای در میان قشر جوان و نوجوان جامعه و تاکید بر اهمیت مدارس کشور برای این منظور به عنوان اصلی ترین پایگاه آموزشی و تعلیم و تربیت قشرنوجوان جامعه، شورای عالی کشور خواستار حمایتهای لازم شوراها در خصوص برگزاری المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استان شد.

نیکومنش در این رابطه اظهار کرد: کلیت طرح درست و بجاست و مجموعه شورا و شهرداری نیز خواهان ارتقای سطح ورزش استان در سطح حرفه ای و المپیاد می باشد اما این برنامه باید طبق اصول مدون صورت گیرد.

۲_resize شوقی ، عضو شورا گفت : لازم است در این مورد با مسئولین استانی آموزش و پرورش گفتگو صورت گیرد و بودجه در ازای ارائه برنامه های تدوین شده و کاربردی به این امر اختصاص داده شود.

 شیرزاد، عضو هیات رئیسه شورا نیز انجام فعالیتی یکپارچه و اصولی را در این رابطه لازم دانسته و توصیه کرد کاری واحد و کلی در تمامی شوراهای سطح استان انجام گیرد و از موازی کاری پرهیز شود.
وی توسعه ورزش همگانی در استان وارتقاء سطح ورزش در مدارس شهر را از اهداف شورای چهارم معرفی کرد.

رئیس جلسه نیزضمن تایید مباحث مطرح شده  بررسی این موضوع را به زمان ملاقات حضوری با مسئولین آموزش و پرورش استان موکول کرد.

 اختصاص مکانی با عنوان «خانه مشروطه»در رشت

نیکومنش بر لزوم ایجاد مکانی با نام خانه مشروطه رشت اشاره کرد و گفت: عمارتی نود ساله واقع در حوالی بازار رشت روبروی مسجد صفی برای این منظور مناسب است.
رییس کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: به دلیل فرم سنتی و محل قرارگیری در نزدیکی بازار و اماکن دیدنی شهر مانند مسجد کاسه فروشان و مسجد صفی این مکان مناسب است.

وی توضیح داد : صاحب این عمارت در قبال معاوضه با ملک این عمارت را واگذار خواهد کرد .

در نهایت مقرر شد اعضای شورا از مکان مذکور بازدید بعل آورند.

 نامگذاری و تصحیح نام چند کوچه و میدان در شهر

SG203416_resizeدر جلسه کمیسیون فرهنگی این هفته شورای شهر به تصحیح و نامگذاری چند کوچه و میدان پرداخته شد :

۱.کوچه بن بست واقع در پاس کیاب جنب مسجد صاحب الزمان  بن بست پهلوان  نام گرفت.

۲. نامگذاری میدان ابتدای سه راه گلایل به نام شهید علی حسین نیا

۳. نامگذاری میدان ابتدای بلوار توحید، به نام شهید احمد رضا ثقتی

۴.براساس تقاضای شهرداری منطقه یک بن بست بربر واقع در خیابان سعدی ، استاد سرا ، کوچه نشاط به بن بست شادی تغییر نام یافت.

۵. بر اساس نامه مدیریت منطقه چهار مبنی بر نامگذاری کوچه ها و بن بستهای واقع در بلوار لاکان ، شهرک فجر، انتهای فروردین ۱۳ به فروردین ۱۵ نامگذاری گردید . هم چنین مابقی کوچه ها و بن بستها به نام فروردین به صورت زوج و فرد مصوب شد.

۶. بر اساس نامه مدیریت منطقه سه مبنی بر نامگذاری کوچه ها و بن بستهای واقع در خیابان ارشاد، انتهای کوچه شهید احمد علی نسب کوچه ها و بن بستها به صورت زوج و فرد میخک نامگذاری گردید.

Share