از گوشه کنار سیاست در گیلان:باز هم یک کپی‌برداری دیگر از روی دست دیارمیرزا

اعلام موجودیت انجمن گیلانی‌های مقیم مرکز/نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خطاب به وزیر/خط قرمز تالش از زبان نماینده ادوار تالش/شکایت عضو شورا از یک خبرگزاری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.


من مرا قوربان استاد برزیگر در سایه عدم دعوت از رسانه های منتقد

گوشه کنار سیاستبه گزارش دیارمیرزا نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی و رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در حالی روز گذشته برگزار شد که در این جلسه از تمامی رسانه ها دعوت به عمل نیامده بود و تیم برگزار کننده این نشست خبری تنها از رسانه هایی دعوت کرد که تنها به مدح و ستایش عملکرد ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان می پردازند.
در حالیکه طی هفته های اخیر انتقادات مردم و مسئولان نسبت به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بی‌خطر سازی پسماند و رهاسازی زباله های عفونی در کوچه و خیابان بالا گرفته است و روزی نیست که در شهرها و روستاها خبری از رهاسازی بدون مدیریت زباله های عفونی در محیط زیست نشنویم , برزیگر در  نشست خبری خود با برخی رسانه ها تنها به دادن وعده و وعید در این زمینه اکتفا کرد و گفت:«امحای زباله‌های بیمارستانی یکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه در سال جاری خواهد بود.»
در همین زمینه رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست گیلان چندی پیش در در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با انتقاد شدید از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته بود:دانشگاه علوم پزشکی بهتر است بیمارستان‌های خود را ببندند تا اینکه زباله‌‌های عفونی را در بهترین محیط بدون مدیریت تخلیه کند.
گفتنی است از سوی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رضایتمندی ۹۷ درصدی مردم(!) از اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داده و گفته است:«در زمینه تعرفه های مقرر شده با هیچکس تعارف نداریم. در سال گذشته یکی از بیمه های کشور به تعهدات خود در قبال بیمارستانهای خصوصی استان عمل نکرد و بدهکاری زیادی به بیمارستانهای خصوصی دارد.در سال جاری اجازه نخواهیم داد تا مشکلات سال گذشته تکرار شود.»
لازم به یادآوری است سال گذشته با عملکرد ضعیف دانشگاه علوم پزشکی گیلان شاهد این بودیم که بیمارستان ها از پذیرش دفترچه های بیمه بیماران خودداری می کردند و در صورتی که مقام معظم رهبری در سخنان خود اعلام کرده بودند بیمار نباید دغدغه ا ی دیگر جز سلامت خود داشته باشد این موضوع سبب شده بود که بیماران در صورت داشتن دفترچه بیمه هزینه های زیادی متحمل شوند.
در پایان امیدواریم ایشان اینبار به وعده های خود عمل کنند تا خدای نکرده سخنان استاد برزیگر بار دیگر مصداق این جمله که ایشان «فقط خدای عشق می‎گوید اما کار پیش نمی‌برد» را پیدا نکند.

انجمن گیلانی‌های مقیم مرکز اعلام موجودیت کرد

در جلسه‌ای با حضور جمعی از اعضای هیات موسس، انجمن گیلانی‌های مقیم مرکز اعلام موجودیت کرد.
به گزارش ایلنا، در جلسه این انجمن که با حضور قربانی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان گیلان، لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، میر عباسی شهردار سابق منطقه ۷ تهران، امیرپویان رفیعی شاد مدرس دانشگاه و فعال سیاسی (میزبان جلسه اول)، حمیدرضا شکوهی سردبیر روزنامه تجارت، امیر پژمان رفیعی شاد فعال گردشگری و میراث فرهنگی و محمد علی بیطرف فعال سیاسی به عنوان اعضای هیات موسس انجمن نخبگان استان گیلان برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از روند تشکیل این انجمن و برنامه‌های آن برای ثبت در وزارت کشور، اعضای هیات موسس، اهداف تشکیل این انجمن غیردولتی را تشریح کردند.

بر این مبنا انجمن گیلانی‌های مقیم مرکز قرار است؛ به عنوان فراگیرترین تشکل غیردولتی، نخبگان و نام‌آوران استان گیلان را از هر قشر و صنفی، تحت پوشش قرار داده و با تدوین برنامه‌هایی، زمینه مساعدتری برای فعالیت‌های جمعی نخبگان استان گیلان فراهم سازد.

در جلسه اعضای هیات موسس، مقرر شد راهکارهایی به منظور ایجاد تعامل با مردم استان گیلان، چه در داخل استان و چه گیلانی های مقیم استانهای دیگر و حتی مقیم کشورهای خارجی، تعریف و تدوین شده و راههای ارتباطی مختلفی به منظور جذب نخبگان و نام آوران استان گیلان در انجمن تعیین گردد که این روشها از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

باز هم یک کپی برداری دیگر از روی دست دیارمیرزا

همانگونه که مطلع هستید «بسته خبری ویژه دیارمیرزا»تحت عنوان «از گوشه کنار سیاست در گیلان»چند وقتی است که میهمان شما مخاطبین فرهیخته است و این بسته خبری بازخوردهای متعددی در بین رسانه های استان,مردم و مسئولان داشته است.حال در این بین یکی از پایگاه های خبری گیلان اقدام به کپی برداری از این بسته خبری دیارمیرزا کرده و نام یکی از وعده های غذایی را ب رروی بسته خبری خود قرار داده است.
شایان ذکر است پیش از این شاهد کپی برداری های خبری و فکری بسیاری از این رسانه از روی دست دیارمیرزا بوده ایم و از اینکه عملکرد رسانه ای دیارمیرزا به گونه ای بوده که سایر رسانه ها اقدام به الگوبرداری صرف از آن می کنند از سوی نشان دهنده موفقیت دیارمیرزا به عنوان تاثیرگذارترین رسانه استانی است و از سوی دیگر تاسف برانگیز است که برخی رسانه ها قادر نیستند از خود الگوی فکری متفاوتی ارائه دهند.

شکایت یک عضو شورا از یک خبرگزاری با وکالت برادر مدیرمسئول یک رسانه استانی

به گزارش دیارمیرزا شنیده ها حاکی از این است که یکی از اعضای شورای شهر رشت بار دیگر شکایت خود را از یک خبرگزاری به جریان انداخته است اما آنچه که در این میان جلب توجه می کند این مسئله است که وکالت این پرونده بر عهده شخصی قرار دارد که رسانه منسوب به آنها رابطه عاطفی عمیقی با این عضو شورای شهر رشت دارد.

نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خطاب به وزیر بهداشت

daneshgah olompezeshkiدانشجویان پزشکی دوره کارورزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی نامه ای بی سابقه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عدم توجه رییس این دانشگاه به درخواست های مکرر در خصوص افزایش حقوق دوره کارورزی انتقاد کرده و خواستار مداخله مستقیم وزیر بهداشت در این خصوص شدند.

به نقل از گیلان آنلاین, بیش از صد دانشجوی پزشکی گیلان طی نامه ای بی سابقه به وزیر بهداشت، از عملکرد دکتر برزیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی انتقاد کردند که متن این نامه در ادامه می آید:

وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی
ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق روزافزون برای شما، به استحضار میرساند ما کاروزان پزشکی ورودى ۸۷ و۸۸ دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی نامه ای (به تاریخ ۳۰/۱/۹۴) از رئیس دانشگاه خواستیم تا در مورد افزایش حقوق کارورزان، برای بار چندم بررسی های لازم انجام گیرد ، از دانشگاه های هم تراز تحقیق شود تا در رابطه با این موضوع تصمیم گیری مثبتی انجام شود. لازم میدانیم توضیحات زیر را خدمتتان عرض کنیم ؛

همانطور که مستحضرید در سایر دانشگاه ها همگام با رشد نرخ تورم سالانه و هم زمان با افزایش حقوق سایر پرسنل، حقوق کارورزان نیز طبق برنامه ای منظم و بدون درخواست کتبی یا اعتراض دانشجویان افزایش می یابد ، از طرفی با اجرای طرح ارزشمند تحول نظام سلامت بار کاری کارورزان همانند سایر پرسنل بهداشتی کشور (اعم از رزیدنت، پرستار و…) افزایش یافته است، اما مسئولین دانشگاه در رابطه با افزایش حقوق کارورزان کوتاهی نموده و حداقل از سال ۹۱ تاکنون هیچ تغییری در میزان دریافتی رخ نداده است. قابل ذکر است اعتراضات دانشجویی از دانشجویان ورودی های قبلی شروع شده بود و تاثیری در روال کاری مسئولان نداشته است، قبل از اعتراضات فعلی، دانشجویان ورودی ۸۶ درخواست کتبی خود را به رئیس دانشگاه اعلام نمودند و علی رغم دادن وعده های متفاوت ، بدون دریافت حقوق واقعی خود فارغ التحصیل شدند. آخرین مرحله جمعی از کارورزان طی نامه ای درخواست خود را در بازدید رییس دانشگاه از بیمارستان پورسینا در زمستان ۹۳ تقدیم ایشان نمودند ولی اتفاق خاصی نیفتاد. دانشجویان در چندین مرحله به صورت شفاهی و کتبی درخواست خود را اعلام نمودند ولی مؤثر واقع نشد که بخشی از آن اقدامات به پیوست این نامه خدمتتان ارسال میشود. در حال حاضر نیز طی تحقیقات به عمل آمده از سایر دانشگاه های همتراز، حقوق کاروزان آنها به مراتب بیشتر از کارورزان این دانشگاه می باشد که این نابرابری باعث کاهش بسیار شدید انگیزه آنان در امر تحصیل و خدمت به مردم عزیز شده است. این موضوع به صورت شفاهی و گذرا توسط یکی از کارورزان در بازدید شما از بیمارستان شفای رشت در فروردین ماه امسال که همراه هیئت محترم دولت به استان گیلان تشریف آورده بودید به جنابعالی نیز انتقال داده شد و مثالی که جنابعالی در مورد یـک دانشگاه هم تراز آوردید حقوق ۴۵۰ هزار تومان بود که مبلغ دریافتی ما کمتر از پنجاه درصد این مبلغ است . علی ای حال موارد فوق در نامه ای که اکثریت قریب به اتفاق کارورزان آن را امضا نمودند نوشته شد و جهت تقدیم به رئیس دانشگاه آماده شد (به تاریخ ۳۰/۱/۹۴)، اما متأسفانه رییس محترم دانشگاه حتی از پذیرش نماینده محترم کارورزان در دفترشان، که جهت ارائه توضیحات شفاهی در مورد نامه و اعتراضات دانشجویی خدمتشان رفته بود دریغ نمودند، که این موضوع باعث رنجش خاطر کارورزان شده و آن را همانند سایر بی اعتنایی های قبلی ، توهین به شخصیت و شعور دانشجویی قلمداد نموده اند. گفتنی است که همانند دفعات قبل پس از ماهها پیگیری نماینده کارورزان به ایشان قول افزایش درصد اندکی به صورت شفاهی و وعده ی سر خرمن در مهرماه ۹۴ را داده اند که نیمی از کارورزان فارغ التحصیل میشوند.
درخواست ما از شما به طور مشخص این است که دستور فرمایید این موضوع مورد رسیدگی ویژه قرار گیرد و حقوق کارورزان حداقل هم اندازه سایر دانشگاههای همتراز شود و از آن مهم تر پرداخت مابه التفاوت حقوق ضایع شده در یک سال گذشته می باشد که علی رغم تصویب هیئت امنا دانشگاه در سالهای قبل ، محقق نشد.
دانشجویان پزشکی رفتارهای غیر قانونی را در اعتراضشان خلاف شان و منزلت دانشجویی می دانند و از جنابعالی انتظار دارند بعنوان مرجع بالاتر، با دقت نظر به این موضوع رسیدگی شود و نیز انتظار ندارند پس از یک یا چند هفته، جواب سر بالا بشنوند و پیگیر مطالبات خود هستند . بدیهی است اگر تصمیم مثبتی در این زمینه اتخاذ نشود و پاسخ مناسبی به درخواست منطقی این قشر زحمت کش داده نشود از مسیرهای دیگر تا تحقق حقوقمان اقدام خواهد شد و عواقب رفتار ناصواب دانشجویان در دانشگاه و فضای دانشگاهی استان بر عهده مسئولین دانشگاه و وزارتخانه خواهد بود. امید است با بذل توجه حضرتعالی و پیگیری هایتان این موضوع ختم به شر نشود و مایه ی رضایت دانشجویان از جنابعالی گردد . پیشاپیش از همکاریتان کمال تشکر را داریم.

با سپاس فراوان – کارورزان ورودی ۸۷ و ۸۸ دانشگاه علوم پزشکی گیلان

خط قرمز تالش از زبان نماینده ادوار این حوزه با چاشنی تهدید به افشاگری

شنیده شد برنامه ی مناظره ای بین محمود شکری نماینده ی شهرستان تالش به عنوان موافق طرح سد شفارود و هادی کیادلیری استاد دانشگاه و رییس انجمن جنگلبانی کشور به عنوان مخالف طرح در روزهای اتی از سیمای ملی پخش خواهد شد.

۹۰در همین راستا «تالشان نیوز»با انتشار متنی از مجتبی عرفانی نماینده ادوار تالش که در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر شده, نوشته است:
سلام بر همه شما .برای اجرای سد شفارود که از سال ۶۲ بتصویب رسیده و از سال ۷۲ اجرایی شد مدتها در کمسیون نیرو بحث شد و طبق اخرین مذاکره با جایگزینی منطقه گیسوم وشهید درستکار بجای جنگلهای پشت سد ، در اختیار شفارود باشد ، موافقت و اجرایی گردید ومسر راه پونل خلخال هم از درون چوکا مشخص گردید و سال ۷۸ سد تمام شود و بعد سد پل رود . ولی امروز سد پل رود تمام شده و بهانه .  هرجند.‌…‌‌ ؟ که مثل جاده استارا رشت ومثل کمربندیهای تالش و پره سر و لیسار و اسکله چند منظوره تالش آب رسانی غرب گیلان و دهها پروژه مصوب تالش ،فراموش شد . از اقای دکتر تشکر میکنم بروند جند میلیون جنگلی که تخریب کرده اند احیا کنند و سر بسر تالش نگذارند .این سد و،،،،،خط قرمز تالش است مناظره و غیره مال خودشان .اقای استاندار ،ایت الله قربانی اقای نوبخت واقای روحانی بس است سد و سایر پروژهای مصوب باید اجرا شود .دیگر مردم تالش واینجانب تحمل نخواهیم کرد

اگر چنین مناظره ای بشود ،بنده حقایق بیست سال گذشته را افشا خواهم کرد ومطالبی در ظلم بتالش را بیان خواهم کرد ،سد را شروع کنید وسایر پروژه هارا بگویید بس کنید خجالت بکشید

Share