سفیر مکزیک در دیدار با مسرور

منطقه آزاد انزلی دروازه صادرات محصولات مکزیک به کشورهای حاشیه دریای خزر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولیسیس کانچولا گوتییرز، سفیر مکزیک در ایران از این منطقه بازدید کرده و در دیدار با مسرور منطقه آزاد انزلی را دروازه صادرات محصولات مکزیک به کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولیسیس کانچولا گوتییرز، سفیر مکزیک در ایران از این منطقه بازدید کرده و در دیدار با مسرور منطقه آزاد انزلی را دروازه صادرات محصولات مکزیک به کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام کرد.

sh71aty3 رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با اشاره به وجود ظرفیتهای خوب برای همکاری دو کشور اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی در حال احداث مجتمع بندری کاسپین می باشد و هم چنین در مسیر کریدور تجاری شمال جنوب قرار گرفته، و این موضوع برجایگاه استراتژیک این منطقه در ارتباطات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز افزوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی سازمان متبوع خود را برای حضور سرمایه گذاران و بازرگانان مکزیکی اعلام کرد و با بیان اینکه بورس کالای منطقه آزاد انزلی عرصه مناسبی برای شفافیت و تضمین مبادله کالاهای استراتژیک با کشورهای حاشیه دریای خزر است، افزود: راهبرد منطقه آزاد انزلی در جریان بازدید دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری ایران از این منطقه تبدیل شدن به هاب ترانزیتی کشورهای حوزه خزر تعیین شده و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر نیز در همین راستا صورت گرفت.

وی با اشاره به قوانین مناسب جذب سرمایه گذار ، موقعیت استراتژیک این منطقه ،معافیت های مالیاتی و گمرکی در این منطقه اظهار داشت : در این منطقه سرمایه گذاران از کشورهای خارجی اقدام به سرمایه گذاری نموده اند و با توجه به امکان ثبت شرکت با سهام ۱۰۰ خارجی و آزادی خروج سرمایه از این منطقه ظرفیت های خوبی برای همکاری دو کشور وجود داشته و برای دعوت از هیات های بازرگانی و تجاری مکزیکی برای بازدید از منطقه آمادگی کامل را داریم.

ولیسیس کانچولا گوتییرز، سفیر ایالات متحده مکزیک با تصریح بر اینکه در میان مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد انزلی مکان بهتری برای سرمایه گذاری است افزود: وجود سابقه ۱۰۰ ساله در تاریخ روابط دو کشور و شباهتهای اجتماعی و اقتصادی، ما را برای توسعه روابط متعهد می کند و دو کشور ظرفیت های مناسبی برای توسعه مبادلات در حوزه های فنی ،اقتصادی و تکنولوژی دارند و یکی از اهداف من از این سفر ارتباط تجار مکزیکی با این منطقه و آشنایی آنان با پروسه و مکانیزم بازار صاداراتی و وارداتی در این منطقه است .

وی با اشاره به اینکه کشور متبوع خود با ۱۲ کشور دارای موافقتنامه تجارت ترجیحی است، بر عزم مکزیک برای توسعه روابط با کشورهای خاورمیانه و به ویژه ایران تصریح نمود و گفت: به منظور بررسی ظرفیتهای این منطقه در حوزه های تجاری و ترانزیت در منطقه آزاد انزلی حضور یافته و با توجه به مزیت استراتژیک شما در دریای خزر خواستار استفاده از مزایا و فرصتهای قانونی موجود جهت صادرات محصولات خود به کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز می باشیم.

گفتنی است در این دیدار معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و نماینده وزارت امورخارجه در گیلان حضور داشتند و از مجتمع بندری کاسپین و فاز تجارت وگردشگری این منطقه بازدید به عمل آوردند.

Share