حضور حسین مرعشی در رشت

مشاور عالی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشت چه گفت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدحسین مرعشی مشاور عالی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم معارفه اعضای جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گیلان با قدردانی از نخستین یاران کارگزاران سازندگی در کشور، اظهار کرد: هنوز احزابی که در جبهه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی کشور بتوانند با نیازهای سیاسی و عظمت مردم ایران همراه باشند، نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدحسین مرعشی مشاور عالی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم معارفه اعضای جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گیلان با قدردانی از نخستین یاران کارگزاران سازندگی در کشور، اظهار کرد: هنوز احزابی که در جبهه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی کشور بتوانند با نیازهای سیاسی و عظمت مردم ایران همراه باشند، نداریم.

۱۳۹۲۰۹۱۳۰۰۰۵۷۶_PhotoAوی به دو جناح نیرومند اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در عرصه سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: نمی‌توان از دو جبهه مذکور غفلت کرد.

مرعشی با تأکید بر اینکه سیاست مهم‌ترین امر در کشور است، بیان کرد: ساختن زندگی فردی همراه با ساختن بخشی از جامعه حائز اهمیت است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران، جامعه را علاقمند به افراد خیراندیش برای مردم خواند و تصریح کرد: جامعه در بخش فردی از واقعیت‌ها عقب است و اگر افراد بخواهند خانه و خودروی خوب داشته باشند را مذمت می‌کند و مال‌اندوز تلقی می‌شوند، اما بخش دوم را بیشتر می‌پسندد.

وی با بیان اینکه بین خدمت به مردم و سیاست بدون تردید سیاست را انتخاب می‌کنم، خاطرنشان کرد: سیاست، مادر تمام خدمت‌ها محسوب می‌شود و سیاست بد مادر تمام خیانت‌هاست.

مرعشی به وضعیت دو کشور عراق و مالزی اشاره کرد و متذکر شد: عراق با داشتن ویژگی تاریخی بسیار، حامل تمدن بین‌النهرین است و یکی از سه کشور بزرگ نفتی برای ۳۰ سال آینده محسوب می‌شود.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران، عقب‌ماندگی عراق را به دلیل سیاست‌های غلط صدام عنوان کرد و یادآور شد: اکنون خشونت در عراق اصل شده و وضعیت این کشور تا دو دهه آینده به سرانجام نمی‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت مالزی و اجرای سیاست‌های صحیح توسط ماهاتیر محمد، اظهار کرد: اجرای سیاست‌های صحیح سبب توسعه و ارتقای اقتصاد کشور مالزی شده است.

مرعشی بر ضرورت سازماندهی آرای مردم توسط احزاب تأکید کرد و افزود: در دموکراسی تفاوتی بین رأی فرد ساده و سیاستمدار وجود ندارد اما با حضور احزاب تفاوت آراء معنا پیدا می‌کند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه فرد سیاستمدار با تشکیل حزب، صدها هزار رأی را سازماندهی می‌کند، تصریح کرد: حزب در نقطه تکاملی دموکراسی معنا پیدا می‌کند.

وی، اداره کردن حزب را دارای لوازمی خواند و بیان کرد: بردباری، تعامل و تحمل همدیگر از لوازم فعالیت حزبی است و می‌تواند آرای توده‌های مردم را جهت دهد.

مرعشی از وجود ۲۰۰ حزب در کشور خبر داد و گفت: تعداد بالای حزب در کشور به معنای نداشتن حزب است، چراکه هنوز یاد نگرفتیم با همدیگر فعالیت جمعی داشته باشیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران با تأکید بر اینکه حزب باید برآیند افکار نیروهای داخلی خود باشد، عنوان کرد: بردباری و با هم بودن را باید در احزاب تمرین کنیم و نباید به محض اختلاف از همدیگر جدا شویم.

وی یادآور شد: آقایان مهرعلیزاده، کروبی و معین به آقای هاشمی رحم نکردند و در جبهه اصولگرایی آقایان قالیباف، لاریجانی و محسن رضایی با همدیگر رقابت کردند.‌

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران، مسئولیت احزاب را سنگین خواند و اظهار کرد: تجربه انتخابات سال ۱۳۸۴ را داریم و تمام سیاسیون ایران بابت آن تجربه گرانقدر باید از ملت عذرخواهی کنند.

وی، خواستار درس گرفتن سیاسیون، اصلاح‌طلبان و میانه‌روها از انتخابات سال ۸۴ شد و بیان کرد: مدل سال ۹۲ را باید اجرا کنیم و اصلاح‌طلبان نسبت به همدیگر گذشت داشته باشند.مرعشی به معرفی شورای حزب کارگزاران سازندگی گیلان اشاره کرد و گفت: حزب کارگزاران سازندگی بیشترین افراد را در عرصه اصلاح‌طلبی دارد.

* کارگزاران تسلیم تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه ادعایی در عرصه سیاسی ایران نداریم، تصریح کرد: کارگزاران تسلیم تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان است.

وی، حزب کارگزاران سازندگی را در خدمت به کشور، حزب و استان دانست و خاطرنشان کرد: شعار حزب کارگزاران سازندگی در دوره جدید توجه و تمرکز بر منافع ملی و اسلامی کشور و همچنین تمرکز بر وحدت اصلاح‌طلبان است.

مرعشی بر ضرورت ایجاد تشکیلات در احزاب اصلاح‌طلبی تأکید کرد و یادآور شد: احزاب اصلاح‌طلبی به‌ تنهایی نمی‌توانند تمام اصلاح‌طلبان را پوشش دهند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به وجود جمع‌های اصلاح‌طلبی خارج از احزاب، اظهار کرد: نمایندگان ادوار مجلس، مدیران سابق در رده‌های مختلف و شخصیت‌های منفردی وجود دارند که در احزاب اصلاح‌طلب نیستند.

وی از اجرای برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان با تأیید تمام احزاب اصلاح‌طلب خبر داد و افزود: در مرحله نخست برنامه‌ها تدوین شده است.

مرعشی با بیان اینکه اجتماع فراگیری از اصلاح‌طلبان در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور تشکیل می‌شود، تصریح کرد: از گروه‌های میانه‌رو و اعتدالی دعوت می‌کنیم با ما همراه باشند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران متذکر شد: وظیفه داریم جلوی حاکمیت افکار تند و افراطی که می‌خواهند کشور و نظام را با نادانی به طرف دره‌های وحشتناک هدایت کنند، بگیریم.

وی در پایان بر ضرورت اجرای الگوی انتخابات سال ۹۲ تأکید کرد و گفت: بردباری، تحمل همدیگر و مدارا می‌تواند کشور و مردم را از گردنه‌های خطرناک عبور دهد؛ ضمن اینکه برای تقویت دولت تدبیر و امید باید همکاری داشته باشیم.

اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گیلان معرفی شدند

در مراسم مذکور عبدالرضا بی‌آزار رئیس و غلامحسین بخشی نایب رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گیلان معرفی شدند.

محمدزالفی دبیر اول و سکینه گلبندی قائم مقامی شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گیلان را به عهده گرفتند و ایمان ظلمتی منشی این شورا را عهده‌دار شد.

کامیار چایچی سخنگو و فرزانه زیوری به عنوان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گیلان معرفی شدند.

رضاعلی علیپور، عبدالغفار یوسفی، رضا رسولی، اسماعیل محمدی‌خواه، علی پاینده و عسکر حسنی‌پور از جمله اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گیلان معرفی شدند.

محمد احمدی‌پور، کاظم کسرایی، سیروس شفقی و محمود قاسم‌نژاد از دیگر اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گیلان معرفی شدند که در جلسه حضور نداشتند.

/فارس

Share