نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام‌خمینى(ره) در مصلای رشت:

مسئولان نظام باید مطیع رهبری باشند/مسئولیت ما از امت‌های پیشین سنگین‌تر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه تاریخ عبرت‌آموزی زیادی دارد و هرگونه اشتباه هزینه سنگین‌تری به‌بار می‌آورد، گفت: برای حفظ انقلاب اسلامی مسئولان نظام و مردم باید در اطاعت و تبعیت از رهبری باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام‌خمینى(ره) در مصلای رشت با قدردانی از حضور مردم و مسئولان در مراسم مذکور اظهار کرد: سه مناسبت در کنار هم پیوند عجیبی خورده است.

۲۸۶۵۸۶۷-۴۳۴۸۴۳۲وی افزود: میلاد مسعود حضرت مهدی (عج)، رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و سومین مناسبت انتخاب شایسته رهبری پس از امام (ره) و همراهی همه‌جانبه امت با رهبری پس از امام (ره) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مبحث سخنان خود را به عبرت‌های تاریخی انقلاب تولیدی قرار داد و گفت: آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن سه انقلاب توحیدی را به تصویر می‌کشد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب چهارم است و می‌توانیم با نگاه تیزبین به تاریخ، این انقلاب را بیمه و به ظهور امام زمان (عج) وصل کنیم و آن را زمینه‌ساز حکومت جهانی اسلام قرار دهیم و یا می‌توانیم به سرنوشت سیاه امت‌های دیگر نیز گرفتار شویم.

سعیدی با بیان اینکه قرآن روی عبرت‌آموزی تاکید زیادی دارد، ادامه داد: قرآن گاهی به یک مصداق اشاره دارد و گاهی فرزندان آدم و یا امت را مثال می‌زند و اگر به الزامات نعمت پای‌بند نباشیم از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه قرآن دو انقلاب را برای امت آخرالزمان بیان می‌کند، افزود: انقلاب نوح و موسی است که اولی پیروز نشد و دومین پیروز شد و در ادامه راه شکست خورد و در شش سوره قرآن بیش از ۴۰ بار از نوح سخن می‌آورد و می‌خواهد بگوید که تاریخ قابل تکرار است و به امت آخرالزمان می‌گوید ببینید اشتباهات امت نوح چه بود، شما تکرار نکنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: قرآن می‌گوید اگر اشتباهات بنی‌اسرائیل را تکرار کنید به همان سرنوشت مبتلا می‌شوید.

وی انقلاب اسلامی را چهارمین انقلاب خواند و گفت: برای این انقلاب سه سند وجود دارد و مسئولیت ما از امت‌های پیشین سنگین‌تر است و اگر اشتباه کنیم عذاب ما نیز از امت‌های پیشین سنگین‌تر است زیرا سه تجربه را پیش رو داریم که اولی انقلاب نوح بود و به ثمر نرسید و انقلاب دوم شکل گرفت و پیروز شد اما نماند و انقلاب سوم نیز پیروز شد و ۱۰ سال پیامبر (ص) آن را مدیریت کرد اما پس از رحلتش امت اطاعت نکرد و انقلاب اسلامی چهارمین انقلاب است.

سعیدی نقش رهبری الهی در حاکمیت دینی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: خداوند انسان درجه یک دارد و در عصر غیبت همه درجه یک هستند و حکومت دینی یکی از شعبه‌های حاکمیت خدا بر هستی است و اگر کسی این بخش از توحید را نپذیرد مشرک است.

وی با تصریح بر اینکه قانون‌نگذاری و مدیریت با خداوند است، یادآور شد: رهبران الهی در عصر امامت و غیبت در پنج عصر با هم مشترک هستند که شامل اعتبار، تبعیت، اختیارات، نصب و رسالت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حکم رهبر معظم انقلاب درباره توجه به تولید داخلی و دیگر مباحث حاکمیتی است، اظهار کرد: چقدر به این حکم عمل می‌کنیم، آیا ما آماده ظهور امام زمان (عج) هستیم.

وی با بیان اینکه رهبران الهی در رسالت یکسان هستند، خاطرنشان کرد: رهبران الهی می‌توانند نقشه راه را بگویند و به طور کامل آن را به مردم معرفی کنند.

سعیدی دومین رکن رهبران الهی را عملیاتی‌سازی حکومت دانست و یادآور شد: امام (ره) در ۲۲ بهمن دولت‌سازی کرد و اینها رکن رهبران الهی است و همه در این مسئله یکسان هستند و مسئله مهم پاسداری از اسلام و نسخه راه است.

وی با بیان اینکه یکی از خطرات مهم این است که می‌خواهند نرم‌افزار انقلاب را از بین ببرند، یادآور شد: امام (ره) می‌گوید جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه مسئولان نظام باید در اطاعت از رهبری باشند، متذکر شد: نقش مردم در حاکمیت دینی مهم است.

وی با برشمردن نقش مهم مردم در حاکمیت دینی، خاطرنشان کرد: وظیفه پذیرش و بالفعلیت خواندن حاکمیت دینی، حمایت و تبعیت از رهبری و… است.

/فارس

Share