از گوشه کنار سیاست در گیلان:

مردم شهر شفت از مورچه هم ریز ترند؟/ اردبیلی‌ها را خودی می‌دانیم/روایت ندیمی از ایرادش و نمره‎ای که به عملکردش می‌دهد/جوانان برتر فومن معرفی شدند/تغییرات گسترده در شهرداری رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

مردم شهر شفت از مورچه هم ریز ترند؟

«ورس» پایگاه اطلاع رسانی شفت با قیاسی جالب به بررسی وضعیت سرویس بهداشتی پارک شفت پرداخته است.این پایگاه خبری نوشته است:
چند ماه پیش نتایج تحقیقات دانشمندان آلمانی بر روی زندگی مورچه ها  در مجله  PLOS ONE چاپ شد.  این تحقیقات نشان داد که مورچه‌ها در لانه خود توالت عمومی دارند!pic-004

دکتر تومر ساسکز ، رهبر این تحقیق گفت: برای مورچه‌ها که مانند انسان دارای جوامع متراکم هستند، بهداشت مشکل بسیار بزرگی است. مورچه‌ها معمولا لانه خود را بسیار تمیز نگه می‌دارند و اغلب زباله‌های خطرناک مانند بقایای غذا و اجساد را دور می‌اندازند.
اگر رهگذر باشید شاید و اگر در شفت زندگی کنید حتما گذرتان به پارک شفت افتاده است ؛ پارک کوچکی در وسط بازار این شهر.
بدون شک با دیدن توالت عمومی این پارک به مورچه ها غبطه خواهید خورد؛ زیرا امکاناتی که مورچه ها در لانه خود فراهم کرده اند اینجا در شهر شفت فراهم نشده است!

در حالی که در شهرهای دیگر حرف از طرح ها کلان توسعه شهری است مردم شفت از حقوق ابتدایی خود محروم شده اند و این سو مدیریت سبب شده که بسیاری از مردم از عملکرد شهرداری شفت ناراضی باشند.
به نظر می رسد کسی مردم این سامان را نمی بیند. وقتی مورچه های سرباز به این نتیجه رسیده اند که باید توالت عمومی پاکیزه داشته باشند مشخص نیست چرا مسوولین شهر شفت هنوز به این نتیجه نرسیده اند ؛ گویا آنها مردم را ریزتر از مورچه می بینند که حقوق مورچه ای آنها را هم نادیده می گیرند!
وضعیت توالت عمومی پارک شفت که در مرکز بازار  قرار دارد آنقدر تاسف بار است که سخن گفتن درباه آن آسان نیست. هیچ نظارت بهداشتی در این جا که فقط چند متر با مرکز بهداشت شفت فاصله دارد صورت نمی گیرد که اگر صورت می گرفت،  این جا باید خیلی پیش تر پلمب می شد!
در شهرستانی که ادعای قطب گردشگری مذهبی گیلان را دارد و سالانه هزاران نفر را به سوی خود می کشاند وقتی اخلاق انسانی و اسلامی در این مورد ، قابل رعایت کردن نیست ، چه حرف دیگری برای گفتن دارد؟
در فرهنگ و مذهب ما ایرانیان به پاکیزگی توجه ویژه ای شده است. ایرانیان در هفت هزار سال پیش سیستم جمع آوری فاضلاب داشتند و مردم شفت پس از گذشت هفت هزار سال هنوز از آن بی بهره اند.
پیامبر گرامی اسلام  نیز پاکیزگی را نیمی از ایمان خوانده اند ؛ با دانستن این حرف ها ، تحمل چنین شرایطی در شفت بسیار سخت و گاهی ناممکن می شود.
اگر شهرداری شفت نمی تواند با ساخت یک سرویس بهداشتی مجهز ، گره ای از این مشکلات  وا کند  بهتر است این مشکل را به حال خود رها نکرده و برای حفظ آبرو و کرامت این مردم ، حداقل اقدام به تخریب آن نماید! تخریبی که مانند قطع کردن مشکوک درختهای شهر، تخصص شهرداری شفت است. آقای شهردار ساختن کار شما نیست ، لطفا خرابش کنید.!

اردبیلی‌ها را خودی می‌دانیم

محمدعلی نجفی عصر امروز در حاشیه جشنواره گل گاوزبان دهکده حیران این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به علاقه‌مندی‌اش به شهرستان مرزی آستارا اظهار کرد: اگر ۳۰ بار به آستارا سفر کنم باز هم کم است.

وی با بیان اینکه امروز سرمایه‌گذاری در شهرستان مرزی آستارا قابل توجه است، افزود: سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در زمینه احداث هتل، تله‌کابین و سورتمه آستارا بی‌نظیر است.

استاندار گیلان حمایت از بخش‌خصوصی را وظیفه مهم بخش دولتی دانست و تصریح کرد: سفر امروز ما به آستارا با هدف برطرف شدن موانع و مشکلات بخش‌خصوصی در داخل استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری در آستارا باید از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: امروز جلساتی در زمینه بندر چند منظوره، منطقه ویژه و امکانات پایانه‌ای آستارا بوده است.

نجفی درباره وضعیت الحاق بخشی از راه در حوزه استحفاظی آستارا که در اختیار استان اردبیل است، گفت: ما اردبیل را جزئی از خود می‌دانیم و مردم آنها مانند شهروندان آستارایی و رشتی هستند و با توجه به مشکلی که برای روستائیان راه مذکور وجود داشت درصدد برطرف شدن مشکلات هستیم ضمن اینکه هر دو استان گیلان و اردبیل برای رفاه مردم تلاش می‌کنند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرایی شدن منطقه ویژه آستارا یادآور شد: منطقه ویژه آستارا باید اجرایی شود و شکل بگیرد تا صادرات به خوبی انجام شود.

استاندار گیلان مهم‌ترین هدف را مشارکت مردم و حضور سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی در آستارا برای توسعه بیشتر و فراهم شدن امکانات بهتر عنوان کرد.

روایت ندیمی از ایرادش و نمره ای که به عملکردش می دهد

ایرج ندیمی در گفتگو با رشت پرس در مورد مذاکرات هسته ای,تورم , استانی شدن انتخابات و پاره ای دیگر از مسائل گفتگو کرده است.وی در خصوص گرایش سیاسی خود می گوید:در مجلس ششم ، در جلسه ی دوازدهم در سال ۷۹ عنوان کردم که بنده آدم حزبی نیستم . ولی معیار بنده اسلام ، امام و رهبری ، نظام ، انقلاب ، عدالت ، قانون اساسی و مردم است .بنده فردی مسلمان هستم پس باید این معیار را بپذیرم . مواضع امام و رهبری مواضع ما است . انقلاب یک معیار است پس با مخالفین انقلاب نباید کاری داشته باشم . خود نظام یک معیار است . بعضی ها اصل انقلاب را قبول ندارند ، عدالت جوهره است . پس تمامی این امور از نظر من حایز اهمیت است . بنده در جایگاه سیاسی مدافع دولت منتخب هستم . رویکرد ما نباید بر اساس شخص باشد ، حق ملاک است .

با افراطی بودن مخالف هستم . عیب امثال ما این است نمی خواهیم افراطی باشیم اصرار به احزاب هم نداریم ولی با اکثریت کار می کنیم چون اکثریت را قانون می دانیم . براساس چنین رویکردی انتخابات اسفند ماه سالجاری را انتخابات احزاب نمی دانم و عقیده دارم احزاب برنده نمی شوند . مردم دنبال افرادی هستند که مشکلات شان را تشخیص دهند ، بتواند تصمیم بگیرند و انتظار کار و عمل و پیگیری دارند . بنده با فراکسیون کار می کنم اما تعلق حزبی ندارم .

در بخش دیگری از گفتگو ندیمی اینگونه به خود نمره می دهد:اینجانب عقیده دارم که هر فردی که در جایگاه دولتی و نمایندگی قرار دارد باید در ابتدا به این نکته در مورد شخص اندیشید که وظایف ، اختیارات ، و میزان اعتبارات وی چه بوده است . بنده خود را در پیگیری ، نظارت ، رعایت آیین نامه و حضور ، قوی می دانم .

به جرات می گویم که در تمامی دوره هایی که بودم جز پنج نماینده از ۲۰ نماینده ی اول بودم . نماینده ی حاشیه ای و گوشه نشین نبودم . در بین مردم نیز تا جایی که در توان داشته ام حضور یافتم . در زمینه ی پیگیری امور تا جایی که بتوانم پیش می روم . حق خودم می دانم که برای هر موضوعی جواب داشته باشم . بر اساس قانون و مقررات به پیگیری های خود ادامه می دهم و تا حصول نتیجه از پای نمی نشینم . نمره را هم مردم به عملکرد نمایندگان می دهند.

جوانان برتر فومن معرفی شدند

همزمان با ولادت باسعادت حضرت مهدی موعود (عج) ۲۰ نفر از جوانان برتر شهرستان فومن در حوزه های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

 به گزارش بهجت نیوز ؛ در این مراسم که به همت شهرداری و شورای شهر فومن در نیمه شعبان امسال برگزار شده بود با کمک موسسه طلوع امید و اداره ورزش و جوانان شهرستان از ۲۰ نفر از جوانان برتر و خوش اتیه شهرمان تجلیل شد ، که اسامی این بیست نفر به شرح زیر است :

۱ – سید ابراهیم خامسی – نخبه قرآنی
۲ – مجتبی بهبودی – نخبه قرآنی
۳ – عرفان منصوریان – خبرنگار
۴ – آرش قویدل – بوکس
۵ – حسام سلطان پور – فوتبال
۶ – نگین شیرتری – والیبال
۷ – سجاد ماهپور – دو و میدانی
۸ – عرفان جوینده – بدمینتون
۹ – نیما یوسف پور – علمی
۱۰ – مسعود بهاری – کارمند جوان
۱۱ – محمدحسین یاسینی – کشاورزی
۱۲ – اصغر پور ملائی – امدادگر برتر
۱۳ – امیرحسین ابراهیمی – مداح
۱۴ – حامد شکوری – مخترع
۱۵ – هامون شاد – خبرنگار
۱۶ – سمن گل اصغرزاده – علمی
۱۷ – زهرا حسینی – خبرنگار
۱۸ – هانیه حسن زاده – هنری
۱۹ – خاطره خرم خواه – هنری
۲۰ – علیرضا گشتی – هنری

از این بیست جوان برتر شهرستان فومن که آینده شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی و ورزشی و علمی و … به آنها وابسته است تنها با یک لوح یابود و بدون هیچگونه هدیه ای تقدیر شد این در حالی است که در برخی نهادها از برخی افراد با هدیه های معنوی گران قیمت تقدیر و تجلیل می‌شود.

ضمن تشکر از عوامل اجرایی که زحمت برپایی این مراسم را به دوش کشیدند ، امیدواریم که سال های بعد تدبیر بیشتری در خصوص این قسمت از مراسم صورت بگیرد.

 تغییرات گسترده در شهرداری کلانشهر رشت

پرسنل اداری شهرداری رشت بعد از چند روز تعطیلات امروز  با مراجعه به محل کار خود با تغییرات و جابجایی های گسترده نیروهای شهرداری روبرو شدند. تغییراتی که بخشی از آن در ذیل منتشر شده و شنیده میشود در این راستا احکامی نیز برای برخی از پرسنل اداری شهرداری به منظور ادامه خدمت در حوزه نواحی شهرداری رشت صادر گردیده است.

به گزارش گیل خبر در حوزه معاونت و حمل و نقل ترافیک شهری، شاهرخ طلیسگر که پیش از این بر اساس نظر برخی از منتقدین کارنامه درخشانی در این حوزه نداشت جای خود را به فرامرز جمشید پور داد و بدین ترتیب جمشیدپور به سمت سپرست معاونت حمل و نقل شهرداری رشت منصوب شد.

طلیسگر نیز به عنوان مشاور شهردار در امور مناطق ۵ گانه منصوب شد و رضا حیدری که پیش از این به عنوان معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت بود به عنوان سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری منصوب شد.

در راستای تغییرات اعلام شده امروز رفعت باقری نیز که در کارنامه خود شهرداری تولمات و مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری را دارد به جای علیرضا عابد به عنوان سرپرست سازمان آرامستانهای شهرداری رشت منصوب شد  و محمد حسن هادیزاده نیز که پیش از این به عنوان معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک رشت بود طی ابلاغی به عنوان معاون سازمان آرامستانهای شهرداری رشت منصوب شد.

همچنین مجتبی شهرستانی، عضو جدید هیئت مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به عنوان مدیر خدمات شهری شهرداری رشت منصوب شد. در حوزه سازمان فرهنگی،ورزشی شهرداری رشت نیز دو تغییر در حوزه معاونتهای این سازمان روی داد و سرکار خانم بینا به جای جمشید مرادی در معاونت فرهنگی و علیرضا حاجیپور نیز به جای علی اوسط رادمهر به عنوان معاون اداری،مالی سازمان فرهنگی،ورزشی شهرداری رشت منصوب شدند.

در حوزه سازمان خدمات موتوری شهرداری جواد شهند مدیر حوزه سابق شهردار و سرپرست ادوار سازمان آرامستانها به جای رحیمی بر کرسی سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت تکیه زد .

همچنین در حوزه اداره آمار و انفورماتیک شهرداری رشت، رضا یزدانی جای خود را به یاسر علیجانی داد. محمدرضا مهاجر که مدتی به عنوان مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری رشت فعالیت داشت و اخیرا نیز به عنوان کارشناس در ستاد توسعه پایدار مشغول بود طی حکمی به عنوان مشاور شهردار در سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری رشت منصوب شد.

در پایان محمد محبتی نیز طی نامه پیشنهادی سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت و طی مصوبه شورای سازمان نو پا بهسازی و نوسازی شهرداری رشت با ابلاغی از سوی حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به عنوان مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری رشت منصوب شد.

پیش بینی میشود بزودی با توجه به ادغام دو سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری رشت به عنوان سازمان حمل و نقل شهری که چارت سازمانی آن از سوی وزارت کشور به شهرداری رشت ابلاغ شده, مرتضی شریفی که در کارنامه کاری خود مدیر امور اداری،مدیر خدمات شهری، مدیرعاملی شرکت کود آلی و مدیر عاملی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت را دارد به عنوان مدیرعامل این سازمان نو پا منصوب خواهد شد.

Share