نحوی نژاد جای خود را به پارسی داد

مدیرکل بهزیستی گیلان معارفه شد/محسنی بندپی:با افتخار اعلام می‎‎کنم که ۹ میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون وزیر از بازنگری قانون جامع حمایت از معلولین توسط دولت دریکشنبه همین هفته خبر داد وگفت: بازنگری این قانون میتنی بر اصول و قواعد علمی و برخوردار کردن از منابع مالی پایداربوده که زمینه اجرایی کردن خدمات علمی بهزیستی برای معلولان را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون وزیر از بازنگری قانون جامع حمایت از معلولین توسط دولت در یکشنبه همین هفته خبر داد وگفت: بازنگری این قانون میتنی بر اصول و قواعد علمی و برخوردار کردن از منابع مالی پایداربوده که زمینه اجرایی کردن خدمات علمی بهزیستی برای معلولان را فراIMG14362841هم کرده است.

انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز(۱۲ خرداد) در مراسم معارفه مدیرکل بهزیستی استان گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت با اشاره به سیاست دولت در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: بهره مندی آحاد جامعه از بسته سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم از سیاست‌های طرح تحول سلامت است.

وی ادامه داد: با افتخار اعلام می‌کنم امروز حدود ۹ میلیون از جمعیت کشور که فاقد امکانات مناسب، شغل و مسکن مناسب و بهره مندی مناسب از شاخص‌های رفاهی زندگی هستند، تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند.

محسنی بندپی با بیان اینکه این اقدام بزرگ و تاریخی که مطالبه به حق مردم بوده، ۲۲ سال برزمین ماند تصریح کرد: زمینه اجرای این قانون در گذشته فراهم نشد اما در دولت یازدهم زمینه اتقاء بسته خدمات بیمه پایه را داشتیم.

وی ادامه داد: دفترچه‌های سلامت امروز از محتوای خوبی برخوردار است و بسیاری از خدماتی درگذشته در این بسته قرار نداشت جز تعهدات بیمه پایه قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تحت پوشش قرار دادن داروهای نازایی، ۵۵۰ قلم داروی صعب العلاج، تعویض مفصل و خدمات دندانپزشکی کودکان زیر ۱۴ سال را از جمله تعهدات ارتقایی بیمه خدمات پایه اعلام کرد.

وی با اشاره به کاهش هزینه خدمات از جیب مردم در این طرح تصریح کرد: امروزه حداقل پرداختی بیمارستان‌های دولتی برای نهادینه کردن پزشک خانواده و سیستم ارجاع، زیر ۵ درصد و سایر بیمه شدگان زیر ۱۰ درصد است.

محسنی بندپی در ادامه با بیان اینکه دولت، بهزیستی و وزارت تعاون را مکلف کرده رسیدگی همه جانبه‌ایی با برخورداری و بهره گیری از برنامه‌های علمی و تحول گرا به افراد نیازمند داشته باشند اذعان کرد: اینها افرادی هستند که از رفاه، آسایش و برخورداری از نعمات زندگی محروم بوده و در مسیر آسیب‌های اجتماعی دچار معضلات و مشکلاتی هستند که نیازمند دریافت ارائه خدمات تخصصی مددکاری و توانبخشی می‌باشند.

وی به عملیاتی کردن برنامه‌های استراتزیک بهزیستی در چند محور اشاره و بیان کرد: نخستین محور پیشگیری و کاهش بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌هاست.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کاهش سن اعتیاد، کاهش ازدواج، افزایش طلاق و افزایش بیماری‌های روحی و روانی برای جامعه بسیار خطرناک و نگران کننده است که باید با یک نگاه علمی و کارشناسی برای پیشگیری از بروز و شیوع آن اقدام کنیم.

محسنی بندپی با اشاره به تعهدات بهزیستی در سال ۹۴ برای نوزادان و شیرخوارگان اذعان کرد: بهزیستی موظف است در سال جاری پیشگیری و غربالگری شنوایی را برای تمام نوزادان و شیرخوارگان اجرایی کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳، ۳۴ درصد نوزادان از غربالگری به موقع جاماندند، اظهارکرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ شیرخوار و نوزاد شناسایی شدند که نیاز به مداخله درمانی و دریافت خدمات تخصصی داشتند تا از ناشنوایی آنها جلوگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا این امر را در زمان تولد به حداقل رسانده و در یک برنامه دراز مدت به صفر برسانیم.

وی ارائه خدمات توانبخشی را اولویت دیگر بهزیستی اعلام کرد و بیان داشت: سالمندی، فقر حرکتی، الگوی نامناسب تغذیه، بیماری‌های منتج به ناتوانی و تصادفات شرایطی فراهم کرده که آمار معلولین کشور بالا رفته و باید خدمات خود را منطبق بر آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی ارائه دهیم.

محسنی بندپی خدمات مبتنی بر جامعه محور را یک اصل دانست و گفت: این خدمات تخصصی باید برای معلولان دورترین نقاط کشور نیز قابل دسترسی باشد.

وی با اشاره به بازنگری قانون جامع حمایت از معلولین توسط دولت اذعان کرد: این قانون، یکشنبه همین هفته با رفع همه تنگناها و مشکلاتی که در اجرایی کردن قانون قبلی وجود داشته مورد بازنگری مبتنی بر اصول و قواعد علمی و برخوردار کردن از منابع مالی پایدار قرار گرفته و زمینه اجرایی کردن خدمات علمی بهزیستی برای این قشر را فراهم کرده است.

محسنی بندپی با اشاره به گسترش شبکه حامیان بهزیستی به عنوان اولویت دیگر این سازمان تصریح کرد: منابع دولت پاسخگوی نیازهای مجموعه بهزیستی نیست و باید از خدمات همه مراکز و سازمان‌های مردم نهاد بهره برده و کمک خیرین را به سمت بهزیستی هدایت کنیم.

گفتنی است، در این مراسم دکتر نحوی نژاد، رئیس سازمان بهزیستی گیلان تودیع و به عنوان معاون بهزیستی کشور معرفی شد و محمدرضا پارسی هم به سمت مدیرکل بهزیستی گیلان منصوب شد./شبستان

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی
Share