رییس جمهور در جمع فرمانداران سراسر کشور:

متاسفانه یا خوشبختانه ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم/این چه سری است که از لبخند مردم می ترسند/مردم به دلایل واهی به ما رای ندادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در همایش سراسری فرمانداران که در تالار وزارت کشور برگزار شد،‌ طی سخنانی با بیان اینکه اعمال و رفتار ما به عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می‌شود، گفت: مردم تفاوت زیادی بین این و آن قائل نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در همایش سراسری فرمانداران که در تالار وزارت کشور برگزار شد،‌ طی سخنانی با بیان اینکه اعمال و رفتار ما به عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می‌شود، گفت: مردم تفاوت زیادی بین این و آن قائل نیستند.

۱۷۲۳۵۷۲وی افزود: هر کس در هر سمتی مخصوصا در سمت مجری عالی در کشور حضور دارد، عمل، رفتار، نگاه و برخورد او به عنوان نمونه‌ای از برخورد و تعامل نظام توسط مردم تلقی می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: قدرت را مردم به عنوان یک امانت در اختیار ما گذاشتند و این قدرت را با صندوق ارا به عنوان امانت ۴ ساله در اختیار ما گذاشتند. مردم سال ۹۲ فریاد زدند که ما از شعار خسته شدیم.

روحانی ادامه داد: ممکن است یک وزیر، استاندار و یا فرمانداری نظرات شخصی داشته باشد اما ما به این سمت نیامده ایم که نظرات شخصی و فردی خود را اعمال کنیم. وقتی کسی در صندلی استانداری، فرمانداری، وزارت و غیره قرار گرفت همه حزب‌ها و موقعیت‌ها را فراموش کند.

وی خاطر نشان کرد: مردم به دلایل واهی به ما رای ندادند بلکه خوب دقت کردند و انتخاباتی شگفت‌انگیز رخ داد. مردم به برنامه و وعده‌ها رای دادند و اگر امروز رئیس جمهور، وزرا، استانداران، فرمانداران و همه مسئولان به آن وعده‌های داده شده عمل نکنند، این نوعی خیانت در امانت است، مردم این قدرت را مشروط در اختیار ما گذاشتند و این قدرت بی‌قید و شرط نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه به مردم وعده داده بودیم که اقتصادی بسازیم که نوسانش همپای نوسان جهانی باشد، خاطر نشان کرد: ما به مردم وعده آرامش دادیم، همه نهادها مانند دولت در برابر رای مردم مسئول هستند و این رای مردم تنها برای دستگاه اجرایی نبوده است.

روحانی اضافه کرد: احساس من این است که  دولت همه توانش را برای اجرای آن وعده‌ها به کار گرفته البته طبیعی است که در این راه توفیق ما ۱۰۰ نباشد و نقص داشته باشیم. جهت‌گیری این دولت صحیح بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اینکه امروز مردم ولع ندارند که جنس را در خانه انبار کنند، این نشان می دهد که راه دولت درست بوده و اینکه امروز ما صف های تحقیرکننده ملی نداشتیم، این نشان می‌دهد که راه دولت درست بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه یا خوشبختانه ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم، گفت: مردم از مجلس و قوه قضاییه انتقاد نمی‌کنند و می‌گویند بگذارید زندگی کنیم اما برای انتقاد به دولت و رئیس جمهور زبان‌ها باز می‌شود.

روحانی تأکید کرد: وظیفه ما این است که مردم را خوشحال کنیم و بار از دوش مردم برداریم. چرا در زمینه هسته‌ای دولت این همه تلاش می‌کند و گاهی زخم‌ زبان‌های بسیار زشت را تحمل می‌کند، برای چه؟

وی افزود: یکی از عوامل ثبات امروز این است که یک مشت انسان متخصص، متدبر مومن نشته‌اند و عاقلانه برای کشور تصمیم می‌گیرند. امروز خدا نعمت نازل کرده که همه متخصص امنیت ملی، متخصص امنیت و غیره شده‌اند. یک نکته  مهم است، به مردم دروغ نگوییم که اگر بگوییم، امروز آشکار نشود، فردا آشکار می‌شود.

«بگذارید این مذاکرات هسته‌ای با موفقیت به پایان برسد، بعد ما برای مردم شرح خواهیم داد که اینها (مذاکره کنندگان) چه کشیده‌اند؛ گاهی مذاکرات دیپلماتیک با قدرت‌های جهانی، سخت تر، دلهره‌آور‌تر نسبت به شب عملیات است.»

رئیس جمهور ادامه داد: چرا عده‌ای وقتی می‌بینند، دولت با تدبیر مذاکرات هسته‌ای را پیش می‌برد؛ عده‌ای نمی‌دانم این را از کجا آورده‌اند که هیچ وقت نمی‌خواهند کام مردم شیرین باشد، این چه سری است که از لبخند مردم می ترسند. مسئله هسته‌ای مسئله این قوه و آن قوه، این حزب و آن حزب نیست، این یک مسئله هسته‌ای است و بارش به دوش نظام است.

روحانی اضافه کرد: حالا یک وقت رهبری معظم یک نصیحتی می‌کنند، بالاخره ایشان رهبر هستند و حالا همه راه می‌افتند و توصیه می‌کنند که دولت تشنه‌ای و باید آب بخوری، والا می‌دانیم باید آب بخوریم.

وی ادامه داد: دولت به این معنا که حامی از این جمع یا ان جمع باشد، دولت به هیچ عنوان وارد چنین جریانی نمی‌شود؛ دولت، مجری قانون است. این معنایش این نیست که جمع‌های دیگر قدرتمند حق داشته باشند، وارد شوند یا قوای دیگر وارد شوند. در ماجرای انتخابات که در اسفند ماه برگزار می‌شود، رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد.

«نکند به خاطر یک انتخابات، انتخاباتی برگزار کنیم که دین خود را برای دنیای دیگری بفروشیم. مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان جایگاه رفیعی دارند و مردم فرد اصلح را انتخاب کنند مباد، مباد که در شهرستانی به سمع و گوش مردم بخورد این حرف که دولت طرفدار این است یا آن است، سپاه طرفدار این است یا آن، ارتش طرفدار این است یا آن، دفتر امام جمعه طرفدار این است یا آن، استاندار طرفدار این است یا آن؛ نباید کاری کنند که این تهمت به آنها زده شود. در ماجرای انتخابات در برابر هیچ حزب، گروه، جریان یا فشاری مرعوب واقع نشوید، البته در برابر هیچ جریانی مفتون هم واقع نشوید (خنده)»

/تسنیم

Share