با رای نمایندگان؛

لاریجانی برای هشتمین سال متوالی رئیس مجلس شد/نواب رییس مشخص شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر لاریجانی برای هشتمین سال پیاپی با کسب اکثریت مطلق آراء نمایندگان رئیس مجلس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر لاریجانی برای هشتمین سال پیاپی با کسب اکثریت مطلق آراء نمایندگان رئیس مجلس شد.
larijaniدر نشست علنی امروز (سه‌شنبه  ۵ خرداد) دکتر علی لاریجانی برای هشتمین سال پیاپی با کسب اکثریت مطلق آراء نمایندگان و با ۲۰۵ رأی از مجموع ۲۶۳ نماینده حاضر در صحن علنی رئیس مجلس شد.

لازم به ذکر است که در رأی گیری به عمل آمده از مجموع ۲۶۳ نماینده حاضر ، ۲۲ رأی سفید و ۳۶ رأی متعلق به روح‌الله حسینیان بود.

دکتر علی لاریجانی پس از قرائت آرا خطاب به نمایندگان گفت: از نظر مساعد نمایندگان سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم بتوانم در انجام وظایف به ویژه در مسائل کلان کشور و مشکلات مردم با حمایت شما کار کنیم.

بر اساس ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرای نمایندگان صاحب رأی است و انتخاب نواب رئیس، دبیر‌ان و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رأی مخفی و با برگه خواهد بود.

ابوترابی‌فرد و باهنر به عنوان نواب رئیس مجلس انتخاب شدند

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی محمدحسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

شایان ذکر است محمدحسن ابوترابی فرد با ۲۳۱ رأی و محمدرضا باهنر با ۱۹۲ رأی از مجموع  ۲۶۴  رای اخذ شده به عنوان نواب رئیس برای اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب شدند.

گفتنی است ۱۱ رای سفید در بین آرای مأخوذه وجود داشت.

/خانه ملت

Share