فرماندار رضوانشهر:بنگاههای کوچک و متوسط عامل جذب ، اشتغال و آموزش نیروی کار ماهر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار رضوانشهر گفت : تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکتهای بزرگ توسط شرکتهای کوچک و متوسط صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار رضوانشهر گفت : تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکتهای بزرگ توسط شرکتهای کوچک و متوسط صورت می گیرد.۰۴

طهمورث لاهوتی اشکوری ضمن حضور در محل فرمانداری رضوانشهر با حمیدرضا امام پناهی دیدار کرد که در این نشست به بررسی موانع و مشکلات شهرک صنعتی سکام پرداخته شد و مقرر گردید با تشکل کارگروه تخصصی در خصوص رفع موانع تولید و همچنین تصفیه خانه شهرک فوق اقدام لازم معمول گردد.
فرماندار رضوانشهر در خصوص نقش بنگاه های کوچک اقتصادی در جوامع امروزی گفت : بنگاه‌های کوچک در بیشتر کشورهای جهان مهم‌ترین برنامه اجرایی برای دستیابی به توزیع عادلانه درآمد ، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی تلقی می‌شوند .
وی در ادامه بیان داشت : فراهم کردن بسترهای مناسب برای کار آفرینی و نوآوری در جذب و هدایت سرمایه‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد .
حمید رضا امام پناهی در خصوص وضعیت حال حاضر صنایع کوچک و دغدغه های صاحبین صنایع گفت : صنایع کوچک ما پس از دریافت مبلغی تسهیلات به حال خود رها شده و به علت عدم حمایت‌های بعدی و وجود موانع مختلف دچار ورشکستگی و از بین رفتن فرصت اشتغال می شوند ، ما اگر به صنایع کوچک فکر می‌کنیم باید برای پایداری آن نیز چاره ای بیندیشیم.

فرماندار رضوانشهر در خصوص جایگاه و اهمیت صنایع کوچک گفت : بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط در فراهم کردن بستر مناسب برای نوآوری و افزایش صادرات نقش مهمی دارند و عامل جذب ، اشتغال و آموزش نیروی کار ماهر هستند و این در حالی است که ، تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکتهای بزرگ توسط شرکتهای کوچک و متوسط صورت می گیرد.
فرماندار شهرستان رضوانشهر ویژگی‌هایی نظیر زود بازده بودن‌، نیاز کمتر به منابع مالی و پائین بودن سطح ریسک را از مزیت‌های صنایع کوچک دانسته و تقویت این صنایع را بهترین راهکار ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم معرفی کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از فرماندار رضوانشهر و بازدید از ناحیه صنعتی سکام بیان داشت : این ناحیه صنعتی به لحاظ زیرساختی در شرایط خوبی قرار دارد و تصفیه خانه فاضلاب آن در دست احداث می باشد و با ۱۷ واحد بهره بردار و ایجاد اشتغال برای ۱۸۰ نفر از جمله ناحیه های صنعتی خوب استان می باشد .
طهمورث لاهوتی اشکوری در قیاس صنایع کوچک با صنایع بزرگ گفت : آنچه در شهرک‌های صنعتی انجام می‌گیرد، حاصل فعالیت صنایع کوچک است. صنایع کوچک با هزینه‌های عمومی کمتر و محدودیت ماشین‌آلات در مقایسه با صنایع سنگین از انعطاف پذیری بیشتر و تکانهای اقتصادی کمتری برخوردار است و نکته قابل توجه این است که بهره‌وری در صنایع کوچک بیشتر از صنایع متوسط و در صنایع متوسط بیشتر از صنایع بزرگ است .

Share