فاضلی: همایش بررسی گویش‌های حاشیه خزر برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری همایش بررسی گویش‌های حاشیه خزر در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری همایش بررسی گویش‌های حاشیه خزر در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.fazeli_2337

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه دومین روز از برگزاری همایش ملی تالش‌شناسی در رضوانشهر، اظهار کرد: همایش بین المللی فرهنگ و تمدن تالش که در دانشگاه گیلان برگزار شد و نیز سایر همایش‌های مرتبط، زمینه خوبی برای برگزاری این همایش ملی را فراهم کرد.

وی، با ابراز خرسندی از برگزاری همایش‌های تخصصی مختلف در شهرهای گیلان، افزود: سرزمین گیل و دیلم از فرهنگ کهن و غنی برخوردار است.

فاضلی، با بیان اینکه نقاط مختلف استان گیلان از اصالت و هویتی فرهنگی و ارزشی برخوردار هستند، بر لزوم شناساندن این ظرفیت‌ها به مردمان سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور تأکید کرد.

این مسئول فرهنگی در ادامه از برگزاری همایش بررسی گویش‌های حاشیه خزر به همت دانشگاه گیلان و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و انجمن زبان شناسی ایران در سال آینده خبر داد و افزود: این همایش اردیبهشت ۹۵ در گیلان برگزار می‌شود.

وی، گویش‌های‌ گیلکی، تالشی، تاتی، گالشی و مازنی را از جمله زبان‌های مورد بررسی در همایش مذکور عنوان کرد.

فاضلی خاطرنشان کرد: در همایش بررسی گویش‌های حاشیه خزر علاوه بر اهالی علم و فرهنگ ایران، اساتیدی از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا و فرانسه در بخش‌های مختلفی همچون کمیته علمی و ارائه مقاله حضور خواهند داشت.

Share