مرور روزنامه های صبح گیلان

علت افزایش تعداد گدایان رشت چیست؟/آغاز ثبت نام از کاندیداهای هیات فوتبال گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت معتقد است تعداد گدایان در رشت به علت کمک‌های مردمی به آن‌ها بسیار زیاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

 علت افزایش تعداد گدایان رشت چیست؟
گیلان امروز نوشت: مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت معتقد است تعداد گدایان در رشت به علت کمک‌های مردمی به آن‌ها بسیار زیاد شده است.

جواد اسماعیل پور مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت که هنگام دکتر محمد علی ثابت قدم به طرح این موضوع پرداخته توضیح داده که در زمینه کمک به متکدیان باید به شهروندان آموزش‌های لازم داده شود. به گفته اسماعیل پور تنها به کمک این آموزش های اجتماعی می توان به عدم کمک های خیابانی نقدی به متکدیان امیدوار بود.

در عین حال مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت هپیشنهاد طرح توسعه گرمخانه را ارایه داد و از همکاری شورا و مجموعه شهرداری در ارتباط به ساماندهی این افراد قدردانی کرد و با ارائه گزارش عملکردی ظرفیت موجود این مرکز را ۲۵ نفر عنوان کرد.

اسماعیل پور سال گذشته مجری طرحی با عنوان «محض رضای خدا کمک نکنید» در رشت بود. این طرح به صورت پایلوت در مدت سه ماه در شهر رشت اجرا شد.

او با بیان اینکه طبق قانون مجازات اسلامی تکدی‌گری به شرط حرفه برای کسب درآمد جرم محسوب می‌شود گفت: باید بین فقیر واقعی و متکدیان تفاوت قائل شد.و در نظام جمهوری اسلامی ایران برای کمک به نیازمندان دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) طراحی شده‌اند.

در همان زمان این مددکار از جمع آوری تعداد ۵۵نفر متکدی از خیابان‌های شهر رشت در مدت ۴۵روز خبر داد و افزود: ۴۵نفراز آن‌ها پس از تشکیل پرونده‌های مددکاری به سازمان‌های مرتبط ارجاع شدند.

اسماعیل‌پور مرداد سال گذشته درباره متکدیان سالمندی در رشت سخن به میان آورده بود که روزانه ۸۰تا ۱۰۰هزار تومان درآمد دارند.

مجری طرح پیشخوان مددکاری متکدیان شهر رشت با اشاره به تکمیل پرونده متکدیان جمع‌آوری شده، اظهار داشت: مددکاری متکدیان همزمان با طرح جمع اوری انجام می‌شود.

مشاور کارگروه شهر بدون متکدی شهرداری رشت با تاکید بر همکاری آگاهانه مردم در اجرای طرج جمع اوری متدکدیان تاکید کرده و گفته بود: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این طرح اگاهی مردم است. مردم باید بدانند که نباید به افراد متکدی کمک نمایند.

اسماعیل‌پور خواستار برچیدن روحیه گداسازی و گداپروری در گیلان شد و با اشاره به ذکر مصداقی در این خصوص گفت: یک گروه هشت نفره از کرمانشاه ماهی ده روز به گیلان سفر می‌کردند و در تقاطع‌های اصلی شهر رشت مستقر می‌شدند و تا شب چیزی در حدود ۲۰۰هزار تومان درآمد داشتند. وقتی از آن‌ها پرسیده شد که چرا گیلان را به عنوان محل گدایی خود انتخاب کرده‌اید، اظهار داشتند: برای اینکه مردم رشت دلسوز هستند!

اگر تبریز به عنوان شهر بدون گدا در سطح ایران شناخته می‌شد به این دلیل است که مردم آنجا یاد گرفته‌اند که به هیچ فرد متکدی کمک نکنند.

وی مقوله اجتماعی تکدی‌گری در استان گیلان را در مرحله هشدار دانست و افزود: اگر مسئولان به این پدیده توجه نکنند در آینده شاهد معضلات بسیاری خواهیم بود.

وی از اجرای طرح «محض رضای خدا کمک نکنید» خبر داد و گفت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح نیازمند حضور آگاهانه مردم هستیم و آن‌ها باید بین متکدیان و نیازمندان تفاوت قائل شوند و مانع سودجویی عده‌ای از راه تکدی‌گری شوند.

وی از تهیه بسته‌های فرهنگی برای افزایش اگاهی مردم خبر داد و گفت: هدف این است که مردم، دستگاه‌ها و مسئولین با این معضل اجتماعی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

img_5585ab4a48498

کوتاه از فوتبال گیلان…

روزنامه خزر نوشت: قرار است امروز محمودی مجددا به رشت آمده و با مسئولان هیات فوتبال و اداره ورزش گیلان درباره وضعیت تیم داماش صحبت کند. او هفته گذشته اعلام کرده بود که تا پایان خرداد مطالبات بازیکنان و مربیان داماش را داده و برای فصل بعد برنامه ریزی می کند.

 – ثبت نام از کاندیداهای شرکت در انتخابات هیات فوتبال گیلان آغاز شده و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت. قرار است انتخابات هیات فوتبال گیلان با حضور کاندیداهایی که تایید صلاحیت می شوند، شهریور ماه برگزار گردد.

 – اطلاع یافتیم که حسین ملکی سرمربی جدید تیم رهپویان رضوانشهر از دستیاران ابراهیم عبدالله نژاد به عنوان کمک های خود استفاده خواهد کرد. گویا پیمان نوری برادر پژمان نوری و نوزاد مربی دروازه بان های رهپویان فصل آینده نیز در کادر فنی این تیم حضور خواهند داشت.

 – شاهین ایوبی مهاجم دهه ۷۰ تیم استقلال رشت به عنوان مربی تیم جوانان شهرداری رشت منصوب و مشغول به کار شده است. ایوبی دستیار رضا بهشتی سرمربی تیم جوانان شهرداری رشت به حساب می آید.
Pag1pdf13 s31ntitled gontitled ۴۹۷۰۱ ۱۳۱m

Share