از گوشه کنار سیاست:

شرط جالب شهرداری لاهیجان برای دریافت پایان کار/سه خصوصیت برجسته وزیر ورزش از نظر رهنما/پاسخ اعتماد نظام را روی صحنه می‌دهم/سند ۷۵۰ هکتار جنگل صومعه سرا به نام یک شخص/تالیف دایره‌المعارف مصور آیت‌الله خامنه‌ای توسط یک ماسالی/مدیری که پژمان نوری خواستار حضور او در ملوان شد/کاندیداهای احتمالی انتخابات از رودبار

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

سه خصوصیت برجسته وزیر ورزش از نظر رهنما

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت : دکتر گودرزی با برگزاری همایش ورزش و محیط زیست نشان داد که نه تنها در مبارزه با رسوخ بداخلاقی ها و فساد در ورزش مصمم است بلکه در نشان دادن ظرفیت های سلامت و ورزش پاک نیز مبتکر، خلاق و دانشمند است

وی افزود :برخی از افراد به سه خصوصیت برجسته دکتر گودرزی حسادت می کنند، تخصص، پاک دستی و شجاعت مهمترین ویژگی ایشان است که سبب شده اصلاحات ساختاری بزرگی در ورزش کشور آغاز شود.

مسعود رهنما با اشاره به اینکه حضور یک چهره متخصص و کارآمد در راس ورزش کشور  آرزوی سالیان سال خاک خورده های ورزش بود گفت: خوشبختانه امروز این اتفاق مهم با تدبیر جناب دکتر روحانی افتاده است و همه ما باید در هر سمت و جایگاهی که هستیم برای موفقیت برنامه های ورزش به دکتر گودرزی کمک کنیم.

شرط جالب شهرداری لاهیجان برای دریافت پایان کار

سعید آگشته شهردار لاهیجان در بخشی از گفتگوی خود با تدبیر شرق در خصوص اینکه در مدت ۴ ماه اخیر کدام اتفاق بیش از بقیه شما را ناراحت کرده است اظهار کرد: اینکه دلم برای ورزش می سوزد ولی بعد عکس العملی که می بینم چیز دیگریست! وقتی من با تمام احساسم ایستاده ام که برخی مکان ها و محلات این شهر را به جای بهتری تبدیل کنم برخورد شایسته با آن نمی شود.مثلاً برای دادن پایان کار شهروندان موظف شدند ۲ نهال بکارند که اهدایی شهرداری است، دقیق نمی دانم، شاید این اولین بار در ایران باشد!حداقلش این است که ۱۰ تا ۲۰ سال دیگر شهر تغییر پیدا می کند! این شهر، شهر بهار نارنج بوده ولی در واقع بهار نارنجی باقی نمانده است وقتی در مقابل چیزهایی که تا این حد منطقی هستند یک عده ای که خودشان را کاتولیک تر از پاپ می دانند اعلام موضع می کنند، این موضوع ناراحتم می کند.

سند ۷۵۰ هکتار جنگل صومعه سرا به نام یک شخص

۴۲۹۰۴۶۱۸۵۰۷۶۲۸۵۰۰۸۴۳به گزارش واران نیوز: سند مالکیت رسمی مقدار مساحت ۷۵۰ هکتار (برابر ۷۵۰۰۰۰۰متر مربع ) از زمین های ملی و جنگلی منطقه ی هفت دغنان صومعه سرا به نام اشخاص حقیقی صادر شده است . این در حالی است که بر اساس قانون،عرصه و اعیان کلیه جنگل ها و مراتع کشور،جزو اموال عمومی و متعلق به همه ی مردم می باشد و دولت مسئولیت حفاظت و حراست از آن را بر عهده دارد.

مدارک و شواهد مربوطه سوابق ثبتی اراضی جنگلی هفت دغنان حکایت از این دارد که  اداره منابع طبیعی  به عنوان متولی امر  در سال ۱۳۸۲ در راستای انجام مقدمات قانونی اخذ سند مالکیت ، اقدام به اجرای مقررات ماده ۱۳ آئین نامه اجرائی قانون ملی شدن جنگل ها(مصوب ۱۳۴۲) در خصوص اراضی جنگلی هفت دغنان می نماید. متعاقب اقدامات قانونی مربوطه ، اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صومعه سرا در سال  ۱۳۸۵ اقدام به صدور سند مالکیت رسمی تمامیت شش دانگ اراضی جنگلی هفت دغنان به نام دولت و با نمایندگی دستگاه مربوطه مینماید .

پس از صدور سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران متاسفانه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صومعه سرا در سال ۱۳۹۱ اقدام به صدور سند مالکیت رسمی به نام اشخاص حقیقی بر روی مقدار مساحت ۷۵۰ هکتار از اراضی جنگلی هفت دغنان می نماید و به این ترتیب این مقدار از جنگل تحت مالکیت خصوصی قرار می گیرد.

تالیف دایره‌المعارف مصور آیت‌الله خامنه‌ای توسط یک ماسالی

شیرعلی نیا - جعفر- محقق ماسالیLجعفر شیرعلی نیا جوان ماسالی ، امروز یکی از پژوهشگران و نویسندگان مطرح حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کشور است که به تازگی دایره‌المعارف مصور آیت‌الله خامنه‌ای را تألیف کرده است کرد که با اخذ مجوزهای مربوطه طی ماه های آینده روانه بازار نشر خواهد شد.

به گزارش ماسال نیوز; این محقق و پژوهشگر در ادامه گفت: خصوصیت این کتاب این است که زمانه و زندگی ایشان را نشان داده و تاثیر متقابل این دو بر یکدیگر را به تصویر کشیده است. این مجموعه کار نوعی است که در ۹ فصل تدوین شده است و از بیت مقام معظم رهبری نیز بازخوردهای مثبتی درمورد این کتاب به ما رسیده است حتی پیشنهاد انتشار به صورت مشارکتی مطرح شد ولی ما ترجیح دادیم این کتاب را به صورت خصوصی منتشر کنیم. همچنین با یکی از آقازاده‌های رهبر انقلاب نیز درمورد این کتاب صحبت می‌شد، ایشان بر گیرایی کتاب صحه گذاشته بودند.
در دایره‌المعارف آیت‌الله خامنه‌ای ۷۵ سال زندگی و زمانه رهبر انقلاب از ۱۳۱۸ تا ۱۳۹۳ روایت شده است.

پژمان نوری خواستار حضور کدام مدیر در ملوان شد؟

پژمان نوری بازیکن ملوان در گفتگو با ورزش گفت:حضور مهره های بومی و تاثیر گذار و ورزشی در ملوان که دغدغه اصلی شان پیشرفت ملوان باشد و خودشان از بدنه ورزش باشند، به عقیده من لازم و ضروری است، چرا شهر انزلی باید از وجود افراد توانمندی نظیر احمد دنیا مالی محروم باشند؟ تنها دارایی های باشگاه ملوان به دوران مدیریت این مدیر ارزشمند بر می گردد و ملوان امروز واقعا تشنه اصلاحات اساسی در مدیریت تیم است. من از مسوولین انزلی خواهشمندم شرایط را برای ورود مدیران ورزشی انزلی چی فراهم سازند و از آقای احمد دنیا مالی خواهشمندم برای رفع ریشه ای مشکلات ملوان پیشقدم شود.
برخی بازیکنان ملوان تنها درصد کمی از قراردادهایشان را در فصل پیش را گرفتند و متاسفانه شاهد هستیم که ملوان درگیر بازی های سیاسی جناحی است و هر خبری که از باشگاه ملوان منتشر میشود به ساعت نکشیده تکذیب میشود، این که نشد نحوه تیم داری! بهتر است مسوولین جدی تر به رفع مشکلات ملوان ورود کنند. بازیکنان مطرحی در رابطه با شرایط ملوان و حضور در این باشگاه در فصل آتی با من تماس گرفته اند و اعلام آمادگی کرده اند و اگر فصل آینده باشگاه حداقل ها را فراهم کرده باشد بسادگی بهترین فصل تاریخ ملوان در لیگ برتر رقم زده خواهد شد.

کاندیداهای احتمالی انتخابات از رودبار

entekhabatزیتون خبر نوشت:بر اساس قانون انتخابات مجلس، برخی مسئولین کشوری و لشگری برای نامزدی در انتخابات مجلس باید از مسئولیت​های خود کناره​گیری کنند.

از این رو شنیده شده صمد مرعشی نماینده دور هشتم رودبار در مجلس شورای اسلامی برای کاندیدا توری در مجلس دهم از سمت معاونت امور مجلس« اتاق تعاون ایران» استعفا داده و با استعفای وی نیز موافقت شده است.

از استعفای سایر چهره های انتخاباتی خبری به میان نیامده است.

در این بین شنیده شده چهره های قدیمی از جمله آقایان: فرامرز گلشنی نماینده ادوار رودبار در مجلس شورای اسلامی، ابوالحسن مخزن موسوی نماینده ادوار رودبار در مجلس شورای اسلامی، مهرداد گودرزوند کاندیدای دوره قبل مجلس شورای اسلامی، رضا اکبرزاده کاندیدای دوره قبل مجلس شورای اسلامی و عطاءاله حکیمی نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و چهره های جدیدی هم در بین کاندیداهای احتمالی و چهره های سیاسی رودبار به چشم می خود که می توانیم از بین آنها به آقایان: صابر لطفی از رحمت آباد و بلوکات، حسین آقاجانی از روستای دفراز رحمت آباد و بلوکات، سلطانعلی صفری از رحمت آباد و بلوکات، یوسف موسی‌پور از آغوزبن رودبار، منوچهر جمالی از روستای سوسف چهارمحل، امین بابایی از روستای گلنگش خورگام، ناصر عطایی از خورگام، برای نشستن بر کرسی مجلس شورای اسلامی فعالیت و رقابت می کنند.

از آنجایی که احزاب سیاسی در رودبار فعالیت چشمگیری ندارند و بیشتر رویکرد محلی در شهرستان حاکم است که تایید یا عدم تایید صورت مسأله در این مجال نمی گنجد. شنیده شده برخی از افراد مذکور از جبهه اعتدال بوده و برخی نیز از جبهه اصولگرایی و برخی نیز مستقل هستند.

روستایی‌ام و فرزند انقلاب;پاسخ اعتماد نظام را روی صحنه می‌دهم

hoomay سعید جعفرزاده‌ احمدسرگورابی که با نام هنری «پرواز همای»شناخته می شود جوابیه ای را به یکی از رسانه‌ها که در صدد ایجاد ضدانقلاب سازی از او بود ارسال کرده است.

این خواننده همچنین با انتشار ویدئوی «بشر کُش‌ها»، اعتراض خود را به نسل کشی‌ها و تحریم های سیاسی اعلام کرد و در توضیح این موزیک ویدئو اعتقاد دارد: «روزهای اوج تحریم ایران بود. همراه با دوستم برای تهیه‌ی یک باطری برای قلب مادرش تمام شهر را زیر پا گذاشتیم، دوستم مادرش را از دست داد. همان شب این شعر و آهنگ را بر علیه کسانی ساختم که مردم و سرزمینم را تحریم کرده‌اند اما از حقوق بشر دم می‌زنند و قرن‌هاست که به همین بهانه به نسل‌کشی در راهِ اهدافِ سیاسیِ‌شان گام برمی‌دارند».

همای در متن جوابیه‌اش توضیحاتی را ارائه داده که در ادامه می‌خوانید:

  • من از روزی که به دنیا آمدم تا به امروز در ایران زندگی کرده‌ام و فقط برای اجرای کنسرت در هر تور چند هفته‌ای به خارج از کشور سفر داشته‌ام. خواهش می‌کنم اطلاعات غلط ندهید.
  • اگر شعرها و آهنگ‌های مرا با دیدگاه بدون غرض و عارفانه نگاه کنید و وقت بیشتری بگذارید و بشنوید پی به اعتقاد و باورهای دینی من خواهید برد. مانند آهنگ «خدا در روستای ماست».
  • هر کسی در گذشته‌ی زندگی خویش اشتباهاتی داشته است که با مرور زمان به حقیقت دست پیدا کرده و راهش را پیدا می‌کند. من نیز یک انسانم که پی به اشتباهاتم برده‌ام و امروز تلاش می‌کنم تا ثابت کنم من هم فرزند همین سرزمینم. بلاتشبیه، مگر جز این است که امام حسین علیه السّلام به حُر ریاحی که از یزیدیان بود، اعتماد کرد و او را بخشید؟ اما شما به یک جوان که دوست دارد به وطن و مردمِ سرزمین و نظامش خدمت کند، هزار تهمت ناصواب می‌زنید تا فرصت اثبات خویش را نداشته باشد؟
  • پروردگار گواه است، آهنگی که برای شهدای گمنام ساختم را با تمام وجود و از صمیم قلب خواندم و با لحظه لحظه ساختن و ضبطِ این آهنگ اشک ریختم. آن روز که خبر یافتن پیکر ۱۷۵ شهید غواص را خواندم مانند تمامی عاشقانِ سرزمینم، تلاش کردم تا به سهمِ خود، تحفه‌ای تقدیم سرافرازانِ همیشه جاویدِ وطنم کنم. آنچه امروز قلب مرا آزرده کرده این است که یاد کردن از شهدایِ دفاع مقدس را ابزاری برای حضور دوباره من بر صحنه‌ی موسیقی دانسته و خوانده‌اید. من هیچ گواهی ندارم جز خدای شهیدان و روح متعالی شهدایی که با نثار جانشان از ناموس سرزمینم پاسداری کردند.
  • اگر من در گذشته اشتباهی داشته‌ام، پذیرفته‌ام و آمده‌ام که جبران کنم. صبور باشید، امروز و آینده‌ام را ببینید و سپس تصمیم بگیرید
  • نمی‌دانم این همه اصرار برای تخریبِ من از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ من پاسخ اعتماد نظام را، پاسخِ محبت مردم را و پاسخ انتقاد اهالی موسیقی و منتقدان را فقط روی صحنه می‌توانم بدهم، چرا این فرصت را نداشته باشم؟
  • ناحق به من تهمت ضد انقلاب می‌زنید؟ من فرزندِ این انقلاب هستم و تا زنده‌ام وفادار به این سرزمین خواهم ماند.
  • درست است، آخرین بار پنج سال پیش من به اشتباه با چند شبکه‌ی ماهواره‌ای مصاحبه داشتم اما هرگز بیرون از چارچوب کنسرت‌هایم حرفی نزدم. اگر شما خلافش را می‌دانید با مدرک ثابت کنید و تهمتِ ناروایِ ضدانقلاب نزنید.
  • در این هشت سالی که روی صحنه نبوده‌ام هر ماه به وزارت ارشاد مراجعه کردم اما صلاح نمی‌دیدند و بستر جامعه برای اجرای کنسرت من فراهم نبود چون بخشی از شعرهایم در راستای مبارزه با ریاکاری است. متاسفانه برداشت‌های گوناگون از شعرها و آهنگ‌هایم خیلی‌ها را به اشتباه می‌اندازد اما به امید پروردگار امروز یک همای تکامل یافته و آگاه با زبانی متفارت خواهید دید. باور نمی‌کنید؟ بیایید و ببینید
  • این شما هستید که شعرها و آهنگ‌هایم را آنگونه که دوست دارید تفسیر می‌کنید و به خود می‌گیرید یا ضد دین و ضد انقلاب تفسیر می‌کنید. همان طور که پیش‌تر در همین جوابیه نوشتم، شما مرا خوب نمی‌شناسید که اگر می‌شناختید، می‌دانستید که من هم مسلمانم، معتقد به خداوند یکتا، پایبند به باورهای دینی، عاشق این سرزمین و فرهنگ و آماده‌ی خدمت و حتم دارم در پیشگاهِ خداوند آنکه تهمت می‌زند، گنهکار است.
  • من یک هنرمندم. می‌خواهم برای مردم سرزمینم بخوانم و از حاشیه‌ها دور باشم. خواهش می‌کنم مرا وارد این بازی‌ها نکنید.
  • فرهنگ ایرانی و اسلامی ما سرشار از آموزه‌ها و پندهایی است که ما را دعوت به شکیبایی و مهرورزی می‌کند. به رسولِ رحمت و مهربانی، قدری مهربان‌تر باشید، صبر پیشه کنید، اعتماد کنید و قصاص قبل از جنایت نکنید.

مفتخرم در روستای احمد سرگوراب در گوشه‌ای از همین سرزمین به دنیا آمدم. روستایی‌ام و کشاورز زاده.

Share