در مراسم گرامیداشت مقام آیت الله بهجت در بیروت؛

سیدحسن نصرالله: آیت الله بهجت فقیهی عارف و زاهدی با کرامات عالیه بود و با بیان ساده و به دور از ابهام و پیچیدگی،مطالب اسلامی را به مردم یاد داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت مقام حضرت آیت‌الله محمد تقی بهجت در بیروت اظهار داشت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افق‌های جدیدی به روی جوانان گشوده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم بزرگداشت مقام «مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت» فقیه و عارف معاصر ایرانی، در سالروز وفات ایشان به همت مقاومت اسلامی در لبنان برگزار شد.

۹a5eee9096bb0424a5a74aff258a08d6«حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله» از سخنرانان این مراسم بود که در ابتدای سخنانش که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، نیمه شعبان را به مسلمانان جهان تبریک گفت.

وی همچنین از فرزند آیت الله بهجت و هیئت همراه وی در این مراسم استقبال کرد و به آنها خوش آمد گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در مراسم گرامیداشت مقام حضرت آیت الله بهجت گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) آفاق و چشم انداز جدیدی در برابر تمامی مسلمانان و به ویژه جوانان گشوده شد که نسبت به گذشته بی سابقه بوده است.

وی در این زمینه به ذکر نمونه هایی اشاره کرد و گفت: عرفان، سیر و سلوک و اهتمام شدید به ابعاد روحی ، معنوی و اخلاقی از جمله آنهاست. این موضوع در گذشته به دایره مشخصی و احیانا به حوزه های دینی و برخی خواص محدود می شد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یک امر عمومی تبدیل شد و با علاقه و اشتیاق مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: کتابهایی که در زمینه های دینی منتشر می شد، بسیار تخصصی بود با زبان تخصصی که گاهی اوقات بسیار سخت و پیچیده که این امر موجب می شد مردم عادی نتوانند از آنها استفاده کنند. اما آیت الله بهجت با بیان ساده و اختصار و به دور از ابهام و پیچیدگی، مطالب اسلامی را به مردم یاد داد.

وی همچنین ضمن تمجید از شخصیت آیت الله بهجت، اصالت اسلامی، خلاصه گویی، ترک گناه و اعتقاد در عمل را از ویژگیهای بارز ایشان دانست.

سید حسن نصرالله گفت: هرگاه که بخواهیم در یک نبرد نظامی، ارتشی را رهبری کنیم و به بالاترین قله‌ها برسیم، باید برای این ارتش یک مدیر و فرماندهی را انتخاب کنیم که تجارب نظری و معارف نظری را در مورد هر آنچه که به جنگ مربوط می شود، داشته باشد.

وی تصریح کرد: هرکس که در جنگ‌ها شرکت کرده باشد و تجارب عملی داشته باشد، او می‌تواند ما را با کمترین تلفات و با بهترین نتایج مورد نظر به مقصدمان برساند‎.

نصرالله با تمجید از مقام بلند آیت الله بهجت گفت: همگان به عظمت روح فقیه عارف آیت ‌الله بهجت، زهد ، معرفت و کرامت های بی‌شمار و عالیه وی واقف بودند.

/تسنیم

Share