سپ بلاتر از ریاست فیفا استعفا داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبرگزاری های معتبر دنیا از استعفای ناگهانی سپ بلاتر خبر دادند. سپ بلاتر دقایقی پیش استعفای رسمی خود از ریاست فیفا را اعلام کرد و خواهان تعیین جانشین برای خود شد. بلاتر جمعه گذشته درحالی که ۱۴ همکارش را به جرم اختلاس و پول شویی گرفته بودند و او […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبرگزاری های معتبر دنیا از استعفای ناگهانی سپ بلاتر خبر دادند. سپ بلاتر دقایقی پیش استعفای رسمی خود از ریاست فیفا را اعلام کرد و خواهان تعیین جانشین برای خود شد.

۱۵-۵-۲۸-۱۳۱۵۳blatterبلاتر جمعه گذشته درحالی که ۱۴ همکارش را به جرم اختلاس و پول شویی گرفته بودند و او درحالی که به شدت از سوی انگلیس ، آمریکا ، اتحادیه فوتبال اروپا و افکار عمومی دنیا زیر فشار بود ، حاضر به استعفاء نشد و در انتخابات شرکت کرد. فیفا متهم است با ریاست بلاتر سوئیسی و به دلیل گرفتن رشوه روسایش ، میزبانی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را به روسیه و قطر هدیه کرده است. بسیاری از سران دنیا مثل اوباما و کامرون و مرکل ، بلاتر را دیکتاتوری فاسد نامیده بودند و خواهان برکناری او بودند اما این پیرمرد که با حمایت روسای فوتبال کشورهای کوچک و کمتر بهره مند از فوتبال که توسط لیدرهای منطقه ای چون علی کفاشیان ، رئیس فدراسیون فوتبال ایران حمایت می شدند ، توانست رای بیاورد.

اما  فشار نهادهای قضایی سوئیس و آمریکا و رسیدن موج بازداشت ها به بدنه اصلی اجرایی فیفا یعنی تا پست دبیرکلی و بازشدن پای ژروم والکه دبیرکل فیفا به جمع متهمان دریافت رشوه ۱۰ میلیون دلاری ، سبب شد تا جایگاه او بیش از قبل سست شود. همزمان اجلاس مهم سران کشورهای صاحب فوتبال اروپا و تهدید آنها به تحریم جام جهانی ۲۰۱۸ سبب شد تا بلاتر کمتر از ۵ روز از شروع دوره ریاستش و درحالی که در ابتدای نشستن دوباره روی صندلی ریاست برای ابرقدرت ها خط و نشان کشیده بود و می گفت کارشان را از یاد نمی برد ، ناگزیر به استعفاء شد.
میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا بلافاصله بعد از استعفای بلاتر گفت:«این تصمیم رئیس ۷۹ ساله فیفا ، تصمیمی سخت ، مهم و عاقلانه بود. به نظرم او شجاعانه بهترین تصمیم را گرفت.» پلاتینی یکی از جدی ترین منتقدان نظام مدیریتی بلاتر در فیفا بود. او بلاتر را بارها به فساد و دیکتاتوری متهم کرده بود.
/خبرآنلاین

Share