از گوشه کنار سیاست در گیلان

سفر مشاور جنجالی هاشمی به گیلان/شانس حضور نمایندگان فعلی مجلس در لیست اعتدال گرایان گیلان/سفرنامه جالب ندیمی به کره جنوبی با چاشنی تعریف و تمجید کره ای ها از آقای نماینده/مردم گیلان نسبت به مطالبات خود بی تفاوت هستند/انتقاد شدید عضو شورای شهر از ارشاد گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

شانس حضور نمایندگان فعلی مجلس در لیست اعتدال گرایان گیلان چقدر است؟

هادی نوری در گفت و گو با کاسپین در مورد تحرکات انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه در گیلان، اظهار کرد: حزب اعتدال توسعه به عنوان یک گروه سیاسی در گذشته شکل حداقلی و محدود داشته است و از سال ۹۲ تا کنون درآستانه تبدیل به یک جریان اجتماعی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید هم در اختیار گروه اعتدال است، تصریح کرد: دنبال تصاحب و بدست آوردن کرسی هستیم و در nooriشرایط فعلی مجموعه اعتدال به شکل رسمی وارد جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۴ نشده است.

عضو حزب اعتدال توسعه گیلان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید درگیر مسائل کشوری و بین المللی و سیاست های داخلی مهم مانند تحریم ها است، اضافه کرد: دولت روحانی به دنبال رفع کامل تحریم ها است و حزب اعتدال توسعه گیلان نیز این دغدغه را دارد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه اعتدال توسعه گیلان گام هایی مثبت در جهت سیاست های داخلی و اقتصاد برداشته است، گفت: در حال حاضر منتظر نتیجه مذاکرات هستیم و در این راستا باید به تیم مذاکره کننده کمک کرد.

نوری ادامه داد: حزب اعتدال توسعه گیلان تاکنون فعالیت رسمی ندارد و به گروه و یا فرد خاصی مجوزی تحت عنوان حضور در لیست اعتدال صادر نکرده است.

وی بیان کرد: در جریان انتخابات ناظر بر کار کاندیداها هستیم و نمایندگان کنونی در خانه ملت نیز زیر ذره بین نظارت حزب اعتدال توسعه گیلان می باشند.

عضو حزب اعتدال توسعه گیلان، اظهار کرد: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی با مقیاس همخوانی با معیار ها و رفتار های سیاسی حزب اعتدال توسعه این شانس را دارند تا این حزب بر روی آنها نیز فکر و بررسی های لازم را انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم گیری خاصی صورت نگرفته ایم زیرا هنوز زود است.

سفرنامه جالب ندیمی به کره جنوبی با چاشنی تعریف و تمجید کره ای ها از آقای نماینده

nadimi_9261 (3)ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل که در راس هیات پارلمانی ایران به کره جنوبی سفر کرده , در بخشی از روزنوشت های خود به این سفر اشاره کرده و موارد جالبی را مطرح نموده:

من ندیمى هستم !
توگویى قسمت این است که در اسفار برون مرز !هر باریکى از همنامان را بایستى زیارت نماییم.آن بار در فرانکفورت و این باردر سئول ! یک باره در زمان خروج هیات پارلمانى به همراه سفیر محترم ایران درکره ‘فرزند جناب ابوالحسن ندیمى استاد ادبیات لاهیجان که به دعوت خویشان به کره امده بودند با اشتیاق خویش را معرٰفى نمود.باورمان شد الحمدلله این اسم خریدار دارد

لذّت مذاکره !
قائم مقام وزارت خارجه کره که به زودى عازم ماموریت سیاسى جهت مذاکرات با مقامات ایران مى باشد
پس از پایان نشست یک ساعته به اقاى ندیمى ازجهت هوش وهمه جانبگى موضوعات مطروحه اعلام داشتند که تاکنون از هیچ مذاکره اى این همه لذّت نبرده ام

همه جا !
مخالفان مذاکرات بدانند هرجا که رفته ایم اشتیاق انان به حل مشکلات فیمابین با ١+۵ را بیش از انان دیده ایم.آرزوى انان حلّ مشکل است ودرصف ماندن خویش را علامت آن مى دانند.حتّى سرعت در اتمام وکش ندادن را به نفع ایران وخودشان مى دانند.مى گویند که رهبر ایران که اجازه داده است باعث خوشحالى انان شده است
داستانى درکره به کرّات مطرح گردید که چونگ هى پدر رییس جمهور فعلى هم بین دو کره راه اقتصاد را برگزید ولى کره شمالى جنگ را انتخاب کرد و آن شد که مى دانید

یک ساعت !
رییس مجلس کره جنوبى به مدت نزدیک به یک ساعت!!! به گفتگوى با اقاى ندیمى که درنوع خود کم نظیر است پرداخت .توضیح انکه ؛روساى مجالس تابع تشریفات حضور مى باشند

رییس پزشک ! رییس مجلس کره که متخصص در پزشکى است.از داشتن دوفرزند پزشک ودندانپزشک و٠٠٠ جناب اقاى ندیمى ( حسب مطالعه رزومه ) اظهار تعجّب نمود واز داشتن دوفرزند مهندس ودوپزشک ووکیل پرسش داشت

سطح ارتباط !
جلسات چندگانه سفر’ حسب تنوٰع در مقامات براى سفیر وهمراهان ونیز ملاقات کنندگان جالب بود
و به حجم وسطح این جلسات اشاره داشته وانرا بیانگر وجاهت گروه دوستى در کره جنوبى مى دانستند

فرش!
درگفتگوى اوّلیه رییس مجلس کره از فرش و٠٠٠ صحبت نمود که اقاى ندیمى از درج هزاران کتاب معرفت و هنر وتاریخ در تار وپود و ریشه ها صحبت نمود و در طى گفتگو درخواست داشت تا براى سیصد نماینده مجلس به تعداد فرش ایرانى خریدارى گردد.

سفر مشاور جنجالی هاشمی به گیلان

حسین مرعشی مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی که برخی اظهارات او جنجال زیادی به پا کرده به گیلان سفر کرده است.
گیل خبر در این خصوص نوشته: عصر امروز چهارشنبه مراسم معارفه اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی شاخه گیلان، در سالن همایش مجتمع خاتم الانیاء شهر رشت برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور اعضای حزب کارگزاران سازندگی شاخه گیلان و سیاسیون و فعالین سایر احزاب و گروههای استانی برگزار می گردد و بر اساس اطلاع رسانی حزب کارگزاران سازندگی استان گیلان  حسین مرعش سخنگوی حزب و عضو شورای مرکزی کشور در این مراسم حضور خواهد داشت.

مردم گیلان نسبت به مطالبات خود بی تفاوت هستند

به گزارش صبح شفت,افشین پورعلی در جلسه کارگروه پسماند شهرستان توجه به مدیریت پسماند و محیط زیست را یکی از ارکان اساسی و اولویت های مهم زندگی اجتماعی و خصوصی مردم دانست.

وی با اشاره شرایط موجود راهی به جزء مدیریت و توجه به حفظ محیط زیست برای ما نگذاشته است، تصریح کرد: بیان آمارها و حقایق نشان از وضعیت نامناسب و تاسف بار استان گیلان در این زمینه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان  با بیان اینکه متاسفانه سالها از این موضوع غفلت کرده ایم افزود: امروز حساسیتی که مسئولان کشور و استان در برابر این موضوع دارند نشان از یک رویکرد جدید نسبت مسئله محیط زیست و پسماند است .

وی یادآورشد: باید با توجه به شرایط، جایگاه شکننده استان گیلان را به همگان نشان داده و علاوه برآن راهکار و ایده نیز برای حل آن ارائه دهیم .
پورعلی با حساس خواندن موضوع پسماند و زباله ، خاطرنشان کرد: برای حل موضوع پسماند و مدیریت آن کارگروه های ویژه تشکیل شده است .

وی سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را از برنامه های سازمان پسماند شهرداری ها برشمردو تصریح کرد: طرح کوتاه مدت کمک به تفکیک زباله از مبدأ است.

وی با بیان اینکه کمک به تفکیک زباله می تواند ۳۰ درصد از حجم زباله راکاهش دهد، افزود: در تفکیک زباله از مبدأ حجم زباله ها کاهش می یابد نه وزن آن ها به طور مثال اگر ۳۰ درصد از حجم زباله ها کاهش یابد تنها ۵ تا ۸درصد از وزن زباله کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان جمع آوری زباله ها وظیفه شهرداری ها و دهیاری ها ندانست و اظهارکرد: این عزیزان با جمع اوری زباله در حق مردم به نوعی لطف می کننددرقبال این لطف مردم وظیفه دارند در جهت تفکیک و ساماندهی پسماند و زباله کمک کنند.

وی با اشاره به برنامه های میان مدت، تاکید کرد:  مرحله آموزش را جزء این برنامه ها است و با آموزش می توانیم این فرهنگ را در میان مردم نهادینه کنیم.

پورعلی خاطرنشان کرد: مردم استان گیلان نسبت به مطالبات خود در مقایسه با سایر استانها بی توجه هستندو به وظایف اجتماعی خود به خوبی عمل نمی کنند.

انتقاد شدید عضو شورای شهر از ارشاد گیلان

nikoomanesh7511نیکومنش با بیان اینکه همواره خود را خدمتگزار هنرمندان و هنردوستان این شهر میداند، گفت: “ارشاد برای صدور مجوز هر کنسرتی که برگزار میشود ۴میلیون تومان میگیرد که با یک حساب سرانگشتی به راحتی مشخص میشود که چه مقدار پول از این طریق به حساب این اداره واریز میشود. حال سوال بنده این است که با توجه به دریافت چنین مبالغی آنهایی که امروز از بدنه همین سازمان ادعای حمایت از هنرمندان را دارند تا کنون نه در حرف بلکه در عمل چه کرده اند؟ چرا هنرمندان ما مانند شیون فومنی، رحمدل را در یک گوشه دفن کرده اند؟ چرا به مانند تبریز، همدان و… یک مقبره الشعرا درست نکرده اند تا اینکه این هنرمندان ما به صورت پراکنده دفن نشوند؟ متاسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از هنرمندان امروز استان ما در پیچ و خم کاغذ بازی های برخی ادارات متولی امر آن هم برای برگزاری یک کنسرت ساده گیر افتاده اند و لذا ترجیح میدهند که برای تامین هزینه های معیشت خود و خانواده شان علی رغم میل باطنی خود گاها در سفره خانه ها به اجرای برنامه بپردازند؟ سخن پایانی بنده این است که بیاییم برای حمایت از هنرمندان به صورت ریشه ای کار کنیم نه اینکه تنها شعار دهیم و خود را مدافع هنرمندان در ظاهر جا بزنیم. از همینجا آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه در خصوص بحث مسکن،بیمه و معیشت هنرمندان اعلام میکنم.

Share