سریال ادامه‌دار ممنوعیت‌ها;بانوان خبرنگار از پوشش مسابقات والیبال منع شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همین چند سال قبل بود که خانم‌ها اجازه حضور در سالن‌های برگزاری مسابقات مردان را داشتند ولی به یکباره همه چیز تغییر کرد و بانوان از این حضور منع شدند. حالا با شروع میزبانی ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۵ این سختگیری‌ها شدت یافته و بانوان خبرنگار که پیش از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همین چند سال قبل بود که خانم‌ها اجازه حضور در سالن‌های برگزاری مسابقات مردان را داشتند ولی به یکباره همه چیز تغییر کرد و بانوان از این حضور منع شدند. حالا با شروع میزبانی ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۵ این سختگیری‌ها شدت یافته و بانوان خبرنگار که پیش از این در کنار چند نفر کادر اجرایی فدراسیون اجازه ورود داشتند به‌طور کل از حضور بازمانده‌اند البته این درحالی است که هیچ‌کس هم تاکنون قضیه این ممنوعیت را به طور واضح توضیح نداده است.

۱۰۹۸۶۰_thumبی‌شک در زمانی که تلاش‌های زیادی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها صورت می‌گیرد منع ورود خبرنگاران خانم نشان می‌دهد نه تنها برای حل این موضوع اقدامی صورت نگرفته بلکه نسبت به گذشته نه چندان دور خود نیز درحال عقب‌گرد هستیم.

تعدادی از بانوان خبرنگار در حوزه والیبال در مدت دو سال گذشته که ایران موفق به حضور در لیگ جهانی شده برای مسابقاتی که به میزبانی کشورمان برگزار می‌شد با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها در استادیوم ۱۲هزار نفری آزادی حاضر شده و به پوشش خبری این رویداد مهم می‌پرداختند حتی حضور آن‌ها نقش مؤثری در جلوگیری از محرومیت ایران از شرکت در این تورنمنت داشت چراکه ممنوعیت حضور بانوان در سالن مسابقه‌ امتیازی منفی به شمار می‌رود که فدراسیون جهانی والیبال برای کشورهای شرکت کننده درنظر می‌گیرد. اما حالا بدون هیچ توضیحی تابلوی ورود ممنوعی مقابل این عده قرار داده شده است.

شاید تعداد زیادی از مسئولان پیگیر این موضوع بودند اما شنیده‌ها حاکی براین است وزیر کشور که تصور می‌رفت برای حل این مشکل قدم‌های لازم و تأثیرگذار را بردارد و حداقل مجوز ورود بانوان را دریافت کند کنار کشیده و گفته است دیگر این موضوع را پیگیری نخواهد کرد.

البته محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال هم با عدم تمایل به گفت و گو در درباره این موضوع نسبت به عدم پیگیری وزیر کشور پاسخ واضحی نداد و ابراز بی‌اطلاعی کرد.

نعمتی: وزیر ورزش در خصوص حضور بانوان خبرنگار اقدام کند

عضوکمیته ورزش فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خواهرانی که حرفه‌شان خبرنگاری است حضور نداشته باشند تندروی است٬ عنوان داشت: نباید از حضور بانوان خبرنگار در مسابقاتی مانند والیبال جلوگیری شود٬ بالاخره سال‌ها بوده خواهرهای خبرنگار ما در سالن‌های ورزشی حضور داشته‌ و کارشان را هم به خوبی انجام داده‌اند.

همیشه یا چهلستون هستیم یا بیستون!

بهروز نعمتی تصریح کرد: ما همیشه یا چهلستون هستیم یا بیستون. این ایرادی است که باید رفع شود و بانوان خبرنگار اجازه حضور یابند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به این‌که وزیر ورزش و جوانان باید دراین خصوص اقدام کند٬ گفت: ما وزیر ورزش را شخصی دانشگاهی می‌بینیم که در ورزش تجربه‌های خوبی دارند اگر شورای تأمین و یا افرادی نمی‌گذارند بانوان خبرنگار در سالن حضور یابند دولت باید نسبت به این اتفاق عکس العمل نشان دهد که این اتفاق بیفتد.

عضو کمیته ورزش فراکسیون ورزش مجلس افزود: فکر می‌کنم نباید خیلی به موضوع حضور بانوان دامن زد اگر زمانی زیرساخت‌های لازم ایجاد شود می‌توان گفت بانوان حضور یابند ولی وقتی ساختاری برای حضور نداریم طبیعی است اتفاق نمی‌افتد. اما جلوگیری از حضور بانوان خبرنگار به سالن اشتباه است.

دامادی: سال گذشته از شورای عالی امنیت ملی و مراجع برای ورود بانوان خبرنگار کمک گرفتیم

رئیس کمیته والیبال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر مراجع تقلید نظری درباره حضور بانوان در ورزشگاه نداده باشند نباید مشکلی وجود داشته باشد٬ گفت: این که بانوان را به طورکل منع کنیم کار درستی نیست مثل این‌که بگوییم دندانپزشک خانم در بیمارستان نداشته باشیم این شدنی نیست ما راننده‌های تاکسی خانم هم داریم حتی بعضی راننده ماشین‌های سنگین هم خانم هستند.

محمد دامادی افزود: این که بگوییم بانوان به سالن نیایند درست نیست. با حضور بانوان در استادیوم هیچ اتفاق غیر اخلاقی و خارج از عرفی  نمی‌افتد. خانم‌ها اجازه دارند که به کنسرت‌های موسیقی بروند و شرکت کنند ٬استادیوم ورزشی هم مانند کنسرت موسیقی است پس نباید از ورود آن ها جلوگیری شود. ما در یک صورت می‌توانیم بگوییم بانوان به استادویم نروند آن هم وقتی است که مراجع تقلید درخصوص عدم حضورشان  فتوا شرعی داده باشند.

 نماینده مردم ساری اضافه کرد: سال گذشته تا مرز محروم شدن از مسابقات هم رفتیم اما از شورای عالی امنیت ملی و مراجع خواهش‌ کردیم که کمک کنند تا ورود تعدادی خانم خبرنگار موافقت شود و ما از محرومیت جلوگیری کنیم .

شخص رئیس جمهور برای حل این مساله ورود کند

رئیس کمیته والیبال فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید این مشکل را حل کند دولتی که رأسش آقای روحانی است او در شورای امنیت ملی بوده و خودش هم یک شخص روحانی است. خانم‌های ما ورزش می‌کنند والیبال بازی می‌کنند ولی از حضور آن‌ها جلوگیری می‌شود این مسأله را باید شخص رئیس جمهور حل کند.

شجاعی: برای ورود خانم‌های خبرنگار باید تمهیداتی درنظر گرفته شود

سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس نیز دراین خصوص گفت: برای ورود خانم‌های خبرنگار باید تمهیداتی درنظر گرفته شود که حداقل آن‌ها بتوانند شرکت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی مشکل و موردی ندارد مگر در وزش‌هایی که ورزشکاران مرد پوششی دارند که تماشای آن برای بانوان مکروه است.

شجاعی ادامه داد: وزیر کشور باید پیگیر این ماجرا باشد و اگر اقدام کافی انجام نداده حالا باید وزیر ورزش و جوانان وارد عمل شود.

/خانه ملت

Share