جعفرزاده:موازی کاری در نهادها افتخار نیست

سازمان‌های خد‌مات‌رسان به مردم باید ‌زیر یک پرچم و یک متولی داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با تأکید بر اینکه موازی کاری در نهادها افتخار نیست، گفت: موازی کاری نه تنها افتخار نیست، بلکه یک نقص برای نظام است که باید هر چه زودتر رفع شود تا مردم تکلیف خود را بدانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از ‌آغاز به کار دولت یازدهم، گام‌های مثبتی برای کمک به مردم آسیب پذیر و محروم برداشته شده است؛ از جمله این ‌کارها که توانسته در آن ‌به نتایج خوبی دست یابد، کاهش هزینه‌های درمان و اجرای طرح تحول سلامت بود، ولی گویا با توجه به بالا رفتن هزینه‌های زندگی‌، این میزان کمک برای خد‌مات‌رسانی کافی نیست.

jafarzade8c36fb ‌دولت و مجلس و حتی برخی ‌مردم نیکو‌کار در این باره به فکر طراحی روش‌هایی هستند که بتوانند خدمات خود را گسترش دهند؛ اما در این میان، وجود نهادهای موازی، نوعی سردرگمی در بین مردم نیازمند و حتی نهاد‌های مرتبط ایجاد کرده است.

در روزهای اخیر، یکی از نمایندگان مجلس برای جلوگیری از این سردرگمی‌ها، پیشنهاد جالبی داده‌ و‌ بر این باور است، حقوق و مزایایی که برای محرومان در نظر گرفته شده، کافی نیست و دلیل این کار هم موازی‌کاری نهادهای خدمات‌رسان است. وی اعتقاد دارد ‌با تجمیع این نهاد‌ها، می‌توان از محرومان و کسانی که نیاز به کمک دولت دارند، بیشتر حمایت کرد.

جعفر‌زاده ایمن‌آبادی ‌در خصوص این موضوع اظهار داشت: با اصلاح حامل‌های انرژی هم هزینه دولت کاهش پیدا کرد و هم‌ دولت توانست‌ درآمدی به دست آورد، ولی ‌اشکال از اینجا پیش آمد که فکر کردیم این درآمد باید در میان مردم تقسیم شود، در حالی که ما از دولت یازدهم و دهم انتظار داشتیم در کشور فارغ از اینکه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی شده است یا نه و یا فارغ از اینکه درآمد داریم یا نه، ‌به افراد نیازمند رسیدگی کنیم.

از نظر این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، افراد نیازمند کسانی هستند که تحت پوشش دو نهاد خدماتی بهزیستی و کمیته امداد هستند. با توجه به این نظر، وی گفت: باید سازمان این دو نهاد‌ تجمیع‌ و یک سازمان رسیدگی به امور نیازمندان تشکیل شود. کسانی هستند که اکنون تعریف مشخصی برای رسیدگی به آنها وجود ندارد؛ مانند زنان سرپرست خانوار، زنان بد‌سرپرست، افراد دارای بیماری‌های خاص، که برای انجام امور مربوط به درمانشان درآمدشان کافی نیست و مشکل دارند.

وی ادامه داد: همچنین افراد بیکاری که توانایی کار کردن دارند، ولی حاکمیت قادر‌ به ایجاد کار برای آنها نیست، مانند جوانان و تحصیل‌کرده‌ها، باید برای آنان نهادی ایجاد شود که البته کل این اقدام یک اقدام تأمین اجتماعی باشد. این نیاز کشور ماست، نه ‌صدقه به مردم. در این نهاد، هر ‌که نیاز دارد، وظیفه حاکمیت است که به آنها رسیدگی کند و منتی هم بر آنان نیست.

این نماینده گفت: با این کار، لازم نیست الزاما منابع از محل درآمد یارانه‌ها باشد، چون شاید از محل مالیات‌ها تأمین شود؛ بنابراین، باید در این کشور کار انقلابی صورت گیرد و همه نهاد‌ها و سازمان‌هایی که خدمات می‌دهند، یک سازمان تشکیل دهند. من در سخنانم ‌به رئیس کمیته ‌امداد امام پیشنهاد کردم ‌این موارد با رهبری در میان گذاشته شود.

این نماینده مجلس گفت: هم‌اکنون کسی تکلیف خود را نمی داند و هر کسی ادعای کمک به نیازمندان را دارد، با این شیوه نمی شود کشور را اداره کرد، ما در کشور از هدفمندی، مالیات، فروش نفت، از بازار، از روزنامه‌ها، عو‌ارض و صدها محل دیگر درآمد داریم و می‌توانیم به این افراد حقوق در‌خور شأن بدهیم، ولی این منابع بین نهاد‌های گوناگون توزیع می‌شود و کسی تکلیف خودش را نمی داند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین یادآور شد: اگر همه این نهاد‌ها جمع‌آوری شود، ‌فساد در میان آنان ‌از بین می‌رود؛ یعنی هم بحث نظارت بر حسن رفتار این سازمان‌ها بیشتر می‌شود و هم نیازمندانی که به این نهاد‌ها مراجعه می‌کنند، تکلیف خودشان را می‌دانند و می‌توانند‌ درآمد درخور شأن دریافت کنند.

وی در پایان افزود: ما این کار‌ها را پیشتر هم انجام داده ایم. در گذشته بنیاد شهید و امور ایثار‌گران این کار را کرده اند، شهربانی‌ها و کمیته‌های انقلاب هم این کار را انجام دادند و نیروی انتظامی تشکیل شد‌ و نتایج بسیار خوبی از آن گرفتیم. این سازمان‌های خد‌مات‌رسان هم امروز باید ‌زیر یک پرچم و یک متولی داشته باشد. این کار در توان ماست، الان دقیقا وقت این کار است و کشور به ثبات خوبی رسیده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه موازی کاری در نهادها افتخار نیست، گفت: موازی کاری نه تنها افتخار نیست، بلکه یک نقص برای نظام است که باید هر چه زودتر رفع شود تا مردم تکلیف خود را بدانند.

/تابناک

 

Share