معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان خبرداد:

رونمایی از شبکه اجتماعی«نشاط»/راه اندازی اولین کلینک کنترل خشم در شفت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به مناسبت هفته جوان صبح امروز در رشت برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به مناسبت هفته جوان صبح امروز در esmaeili_2878 (1)رشت برگزار شد.

مشکلات جوانان مخصوص یک حوزه و یک اداره نیست
هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: بعد از ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و تبدیل آن به وزارت ورزش و جوانان دو بحث عملیاتی ورزش که کاری میدانی و اجرایی بود با بحث جوانان که بیشتر بحث ستادی و دبیرخانه ای بود ادغام شدند.
وی در ادامه افزود: برگزاری ستاد سازماندهی امور جوانان به ریاست استاندار است و دستگاه های اجرایی عضو آن هستند یعنی اینکه مشکلات جوانان مخصوص یک حوزه و یک اداره نیست.اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دبیر ستاد سازماندهی امور جوانان پیگیر امور در حوزه های مختلف است و هر کدام از دستگاه ها باید وظایف خود را در خصوص جوانان انجام دهند و به دبیرخانه گزارش کار دهند.
هاشم اسماعیلی اظهار کرد: سعی کردیم شهرستان ها را به برگزاری ستاد سازماندهی امور جوانان ترغیب بکنیم و در حال حاضر از ۱۶ شهرستان استان گیلان ۱۲ شهرستان جلسه ستاد سازماندهی را تشکیل دادند و ۴ شهرستان لاهیجان ،لنگرود ،رودبار و آستارا این کار را انجام نداده اند.

۴۰ سازمان های مردم نهاد در امور جوانان در استان گیلان وجود دارد

اسماعیلی با بیات اینکه در سال ۹۲ سازمان های مردم نهاد در خصوص امور جوانان ۲۴ عدد و در سال ۹۳ ،۳۶ عدد بود اظهار داشت: در سال ۹۴ این عدد به ۴۰ سازمان مردم نهاد تبدیل شد.که بصورت غیر انتفاعی و غیر دولتی فعالیت خود را ادامه می دهند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته برگزاری دوره های توانمند سازی مختص سازمان های مردم نهاد ،پیگری تأسیس سمن ها را در سطح استان داشتیم و کارگاه های آموزشی ، جشن ازدواج در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س) و مسابقات قرآنی ورزشکاران انجام گرفته است.

ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان کار غیر کارشناسی بوده است

اسماعیلی ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان کار غیر کارشناسی دانست و اعلام کرد به همین منظور کارگروهی به ریاست آقای جهانگیری معاون رییس جمهور تشکیل شده است که جلسات زیادی نیز برگزار شد تا مزایا و معایب این کار بررسی شود و به احتمال زیاد در آینده نزدیک لایحه ای برای مجلس به همین منظور ارسال خواهد شد.
اسماعیلی همچنین بیان کرد: تمام مطالباتی در سنین ۱۵ تا ۲۹ سال صورت می گیرد در حوزه جوانان است.

کارگروهی برای کارشکنی بانک در خصوص پرداخت وام ازدواج در وزارتخانه تشکیل شده است

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر کارشکنی بانک ها در پرداخت وام ازدواج به جوانان گفت: این قضیه در وزارتخانه مطرح است به همین خاطر کار گروهی در خود وزارت خانه تشکیل شده است که قرار شده است اعتبارات جدا در با عنوان تسهیلات ازدواج جوانان برای بانک ها در نظر گرفته شود و ابلاغ شود که این کار نیز بصورت عملی در خواهد آمد.

تا زمانی که بترسیم جوانان مطالبات به حق خود را اعلام کنند اتفاقات ناخوشایندی رخ خواهد داد

وی با بیان اینکه علاقه نداریم جشن ها به صورت دولتی انجام گیرد اظهار داشت: در پایگاه های مقاومت ها ،مساجد و پارک ها در هفته جوانان جشن هایی برگزار می شود و اداره کل ورزش و جوانان جشن خاصی را برگزار نمی کند.
اسماعیلی شعار امسال را جوان یاوری و جوان باوری عنوان کرد و گفت: تا زمانی که بترسیم جوانان مطالبات به حق خود را اعلام کنند اتفاقات ناخوشایندی رخ خواهد داد و حداقل شنیدن مطالبات باعث تخلیه جوانان و جلوگیری از معضلات آنها می شود.

برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در هفته جوانان

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در خصوص برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در هفته جوانان گفت: بالغ بر ۲۰۰ برنامه داریم .باید بگویم که یکی از سمن ها یک شبکه اجتماعی ورزش و جوانان با نام نشاط را تهیه کرده است که قرار است رونمایی شود ،بهره برداری از سامانه نظام پیشنهادات جوانان ،راه اندازی اولین کلینک کنترل خشم در شهرستان شفت ،دیدار با استاندار گیلان و تجلیل از نخبگان برتر دستگاه های استان از دیگر برنامه ها می باشد.

Share