رسایی در مسجد ولی‌عصر آستانه اشرفیه

رهبری فرمودند سیاست خارجی ما باید تهاجمی باشد نه تدافعی/اکنون مذاکره می‌کنیم اما در علوم هسته‌ای پیشرفت نداریم/نشست و برخاست با آمریکا برای ما تاثیری نداشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام حمید رسایی در همایش بصیرتی استکبارستیزی در سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری در مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) آستانه اشرفیه با تسلیت درگذشت آیت‌الله امینیان اظهار کرد: خداوند آیت‌الله امینیان را در مسیر ولایت و ائمه (ع) قرار داده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام حمید رسایی در همایش بصیرتی استکبارستیزی در سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری در مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) آستانه اشرفیه با تسلیت درگذشت آیت‌الله امینیان اظهار کرد: خداوند آیت‌الله امینیان را در مسیر ولایت و ائمه (ع) قرار داده بود.

IMG_72621وی با بیان اینکه چند روز از ارتحال امام (ره) گذشته است، افزود: مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) بیانات گهرباری داشتند و امروز زورآزمایی بین ایران و استکبار به وجود آمده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مقطع تاریخی زورآزمایی بین ما و رأس جریان استکبار به‌وجود آمده و هر جا مسئولی مسیرش کج شده، مطالبه مردم آن مدیر را در چارچوب اصلی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در اندیشه امام راحل یکی از مهم‌ترین عناصر در تحقق انقلاب اسلامی، استکبارستیزی است، تصریح کرد: دامنه استکبارستیزی که امام (ره) ابتدا در ایران آغاز کردند امروز فراتر از ایران رفته است.

رسایی گفت: امروز تنها کشورهای اسلامی نیستند بلکه دامنه استکبارستیزی شامل دیگر ادیان شده و اکنون در دنیا هر جا ملت‌ها با استکبار مبارزه می‌کنند رایحه‌ای از امام (ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سفر حج ملت‌ها با زبان‌های مختلف زمانی که ایرانی‌ها را می‌بینند، تصویر ملت استکبارستیز در ذهن آنها نقش می‌بندد، ادامه داد: مردم دنیا دیدند که ملت ایران سال‌ها بدون آمریکا زندگی می‌کنند و متوجه می‌شوند که می‌توانند بدون آمریکا زندگی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران نه‌تنها بدون آمریکا زندگی کرده بلکه در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده و این اندیشه در نقاط جهان گسترش پیدا کرده است.

به‌گفته وی، نه‌تنها بدون آمریکا زندگی کرده‌ایم بلکه در مدت ۳۶ سال پوزه آمریکا را به خاک مالیده‌ایم و به زانو درآورده‌ایم و امروز آنچه آمریکا را عصبانی کرده انرژی هسته‌ای نیست و آنها دروغ می‌گویند.

رسایی با تصریح بر اینکه آنها نگران جمهوری اسلامی ایران هستند در حالی که پاکستان نیز جمهوری اسلامی است و بمب اتم دارد اما تهدید و تحریم نمی‌شود، اضافه کرد: مشکل این است که ۳۶ سال ملت ایران به جریان استکبار تکیه نکرده و او را به مبارزه طلبیده و این مشکل اصلی آمریکا با ماست.

وی سلاح هسته‌ای ایران را استقلال ملت در نپذیرفتن استکبار دانست و خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمود اشغال لانه جاسوسی انقلاب دوم است و انقلاب نخست مبارزه با استعمار و انقلاب دوم مبارزه با استکبار بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر استکبارستیزی را از انقلاب اسلامی بگیرند هویتی برای ما نمی‌ماند، گفت: نقطه برجسته که انقلاب اسلامی ایران را متفاوت از دیگر کشورها می‌کند «نه» به کفر و جریان استکبار است.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا بیش از نتیجه مذاکره به میز مذاکره نیاز دارد، یادآور شد: نشست و برخاست با آمریکا برای ما تاثیری نداشته و نه‌تنها تهدیدها و تحریم‌ها کم نشده بلکه بیشتر شده است.

رسایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که سیاست خارجی ما نباید تدافعی باشد بلکه باید تهاجمی باشد، درباره مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار کرد: کشورهای ۱+۵ در مقابل ایران مذاکره می‌کنند و در حالی که آمریکا ۷ هزار و ۵۰۰ بمب اتم و کلاهک هسته‌ای، انگلیس ۳۵۰ و فرانسه ۲۵۰ کلاهک اتمی دارد ایران باید به آنها اثبات کند که بمب اتم ندارد.

وی تحمیل در بعد داخلی را دارای سه ضلع دانست و یادآور شد: ابتدا تحقیر، تحریم و تحریف می‌کنند و برای تحریف ایدئولوژی درست می‌کنند و می‌گویند امام (ره) مخالف مبارزه با آمریکا بودند و برخی از رسانه‌ها به‌دنبال تطهیر آمریکا هستند و تحریف یکی از ضلع‌های تحمیلی محسوب می‌شود.

رسایی با تاکید بر اینکه ملت ایران اجازه نمی‌دهد به مقام معظم رهبری تحمیل شود، خاطرنشان کرد: از سال ۸۲تاکنون ۱۲ سال است که درباره هسته‌ای مذاکره می‌کنیم و مقام معظم رهبری از دو سال گذشته فرمودند که به مذاکرات خوشبین نیستم، رهبر معظم انقلاب طرف مذاکره را می‌شناسند و به همین دلیل خوشبین نیستند.

وی افزود: در هشت سال گذشته علاوه بر مذاکره، پیشرفت می‌کردیم و غنی‌سازی ما به ۲۰ درصد رسیده بود و حتی اگر بخواهند به توافق‌ها عمل کنند تحریم‌ها را برنمی‌دارند و اکنون مذاکره می‌کنیم اما در علوم هسته‌ای پیشرفت نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از تیم مذاکره‌کننده، یادآور شد: حمایت می‌کنیم مشروط بر اینکه خطوط قرمز مقام معظم رهبری رعایت شود.

Share